Po aferi Dieselgate ne le, da so proizvajalci vozil želeli dokazati, da niso zavajali pri porabi goriva in emisijah, pač pa so želeli na račun Volkswagna tudi profitirati. V ZDA so stekle posebne prodajne akcije, pri PSA (Peugeot, Citroën in DS) pa so šli še korak naprej in obljubili, da bodo objavili realne podatke o porabi goriva svojih avtomobilov.
Do sedaj so lahko proizvajalci vozil porabo goriva in emisije CO2 merili po standardih NEDC. To pomeni, da so porabo goriva merili v laboratorijih pod posebnimi, nadzorovanimi pogoji, ki jih je v realnosti, na cesti, nemogoče doseči. Rezultate za tri vozila, peugeot 308, citroën C4 grand picasso in DS 3 so objavili v okviru avtomobilskega salona v Ženevi.
Pod budnim nadzorom nevladnih organizacij
Zaradi transparentnosti in kredibilnosti so teste opravili v skladu z novim protokolom merjenja porabe razvitim v sodelovanju z nevladno organizacijo Transport & Environment (T&E) in francosko organizacijo France Nature Environment (FNE) pod nadzorom družbe Bureau Veritas. Bureau Veritas je strokovno usposobljen partner mnogih, državnih institucij, multinacionalnih družb in lokalnih organizacij s področja prometa.
Novi test je vključeval testiranje vozil v mestu (25,5 kilometrov), na odprti cesti (39,7 kilometrov) in na avtocesti (31,1 kilometra), določen del ceste je moral voditi v klanec. Med testom je moral v avtomobilu delovati klimatski sistem, v prtljažniku je morala biti prtljaga …
Poraba bistveno višja kot v laboratoriju
Rezultati, ki so jih dobili pri PSA, se bistveno ne razlikujejo od rezultatov, ki so jih prijavili uporabniki vozil. Peugeot 308 z 1,6-litrskim turbodizelskim BlueHDi motorjem z 88 kilovatov moči (120 KM), sistemom start&stop in šeststopenjskim ročnim menjalnikom je po novem sistemu v povprečju porabil pet litrov plinskega olja na 100 kilometrov poti. Uporabniki tega vozila so v povprečju porabili za deciliter več goriva. So pa rezultati realnega testa višji, kot po protokolu NEDC, kjer so pri Peugeotu navedli, da peugeot 308 v mestni vožnji porabi 4,3 litre goriva, na odprti cesti 3,2 litra in 3,6 litra na avtocesti.
Podobno je bilo tudi v primeru citroëna C4 grand picassoja in modela DS 3 z identičnim motorjem, ki sta imela prav tako nekoliko višjo porabo v realnih testih v primerjavi z merjenji po protokolu NEDC. Citroënov veliki enoprostorev je na realnem testu v povrečju porabil 5,6 litra plinskega olja na 100 kilometrov, kompaktni DS 3 pa 0,7 litra manj.
tole pac ne zgleda kot test porabe goriva. Kaj vam je spet?