Avto
212 ogledov

Pet trikov, da postanete mojster terenske vožnje

Terenska vožnja Andrej Leban
4x4 vozila so vse pogostejša, tudi med dostavnimi vozili. Vendar marsikateri voznik ne zna izkoristiti njihovih potencialov oziroma v napačnem trenutku za volanom stori manever, zaradi katerega avto obstane. Pet pravil, ki jih morate vedeti, preden se lotite off-road vožnje, pa četudi imate zgolj dvokolesni pogon.

Štirikolesni pogon je za nekatere službe in posameznike bistvenega pomena pri njihovem vozilu, saj lahko le z njegovo pomočjo zmorejo zahtevne prevoze po razmočenem ali zasneženem klancu, čez slabe kolovoze ali celo tam, kjer pot ni več vrisana v zemljevid. 

"V Telekomu Slovenije tudi uporabljamo LGV-vozila, ki so prilagojena zahtevnejšemu terenu. Z njimi lahko dosežemo, na primer, težje dostopne lokacije, kjer izvajamo vzdrževalna dela za našo telekomunikacijsko infrastrukturo. Prav tako so ta vozila zelo uporabna v slabših vremenskih razmerah (sneg, poledica …)," pravijo pri največjem telekomunikacijskem podjetju pri nas. Pri

Pošti Slovenije je kar 18 odstotkov njihovih avtov (ne kombijev) posebej prilagojenih za teren, bodisi da imajo 4x4 pogon ali vsaj višje podvozje. "Brez navedenih vozil, še posebej v zimskih razmerah, ne bi mogli opravljati redne dostave poštnih pošiljk." V voznem parku Elektra Slovenija pa je polovica vseh vozil opremljenih s 4x4 pogonom.

Terenska vožnja | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Kdor meni, da znajo čez drn in strn plezati le namenska off-road vozila ali suvi, se moti. Nedavno smo se na predstavitvi Renaultovega programa za vozila s pomagali extended grip nadzora nad zdrsom gnanih koles, X-track z delno zaporo diferenciala in 4x4 master prepričali, da so lahko tudi dostavniki tipa kangoo in celo kombiji kot trafic in master pravi "umazanci", ki se skobalijo čez še tako neugodno oviro.

Včasih pa voznika ustavi lahko že malo globlja "luža". Zakaj?

Alex Rincon, inštruktor terenske vožnje v centru Campus Motor Anoia pri španski Barceloni, nam je naštel nekaj osnovnih pravil, da se lahko tudi z navidez manj sposobnim avtom zoperstavite terenu. 

1. Palci na rokah: "Pri terenski vožnji je zelo pomembno, da palce na rokah postavimo pred obroč in ne okoli njega, kot to običajno počnemo. Na ta način preprečimo, da bi si jih v primeru sunka v volanu poškodovali."

Renault terenska LGV vozila | Avtor: Renault Renault
2. Pravočasno, nežno in odločno: "Druga stvar je nežno upravljanje s plinom. Pred oviro je potrebno pravi čas pridobiti navor motorja, zato je potrebno izbrati prestavo, ki bo z motornimi vrtljaji omogočila kar največ navora. Ko ste že pri oviri, kot je denimo sipina ali razmočen teren, pa je potrebno zelo nežno dodajati plin, saj sicer tvegamo, da se kolesa prično vrteti v prazno ravno takrat, ko si tega ne želimo. Bistveno je, da dovolj plina dodamo še pravi čas, torej še pred oviro."

3. Leva noga počiva: "Sklopke pri terenski vožnji praktično ne potrebujemo, še posebej v nizki prestavi. Prestave vedno menjamo pred oviro, nikoli vmes."

4. Postrani prek ovir: "Zahtevne previse, globoke kolesnice in podobne ovire prečimo vedno postrani. Najbolje je, da je med prečenjem bodisi levo ali desno kolo vedno pred drugim na isti premi. Na ta način blažilniki in ostalo podvozje veliko ustrezneje porazdelijo maso, da ni skoncentrirana zgolj spredaj ali zadaj. V nasprotnem bodo blažilniki močno obremenjeni, oprijem manj zanesljiv."

Alex Rixon | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
5. Ta dva sistema potrebno izklopiti: "Paziti moramo na delovanje različnih asistenčnih sistemov in pomagal. Pri sistemu stabilnosti ESC je odvisno od proizvajalca, v kolikšni meri ga je sploh mogoče izklopiti, vendar običajno pritisk na tipko prepreči vsaj to, da bi motorju v napačnem trenutku skušalo vzeti moč. Na tehnično zahtevnem območju se ga vedno izklopi. Prav tako je potrebno izklopiti morebitni sistem start&stop."

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.