Andrej Pečjak trenutno dela na projektu predelave mazde 5 v električno vozilo. V prvi fazi razvoja bo z enim polnjenjem baterij omogočeno prevoziti 700 kilometrov poti, v drugi fazi pa bo doseg podaljšan na 1.200 kilometrov poti, a bodo za to potrebni sponzorji.
Pečjak pojasnjuje, da bodo pri tem uporabili najboljše baterije, ki bi jih sestavili skupaj, materiale in pnevmatike z nižjim kotalnim uporom. Večji bi bil izkoristek motorja in kontrolerja. V Letriki so naredili prototipni motor in kontroler, ki ima visok izkoristek. "Če nimate izgub, pomeni, da ni treba imeti odprtin v avtu. S tem pridobite tudi na aerodinamiki. To je vse povezano," pravi inovator.
"Doseg 100 kilometrov je sramota"
Njegov cilj je razvoj električnih vozil, trg pa Evropa. S predelavo vozil v električna bi v podjetju radi dokazali, da je že danes možno pripeljati pet, šest ali sedem oseb 700 kilometrov daleč zgolj na elektriko.
Dokazali bi radi, da veliki proizvajalci vozil za 30.000 evrov prodajajo avtomobile, ki imajo domet 100 kilometrov, in ne govorijo čiste resnice. Pečjak pojasnjuje, da proizvajalci ceni vedno pribijejo stroške z zgrešenimi razvoji, poleg tega pa želijo pobrati državne subvencije. "Mislim, da veliki proizvajalci delajo s figo v žepu. Zato so nam zanimivi reliji, kjer na tisočim ljudem pokažemo, da je domet baterijskega avtomobila 500 kilometrov. Če je nas izdelava enega avtomobila stala toliko, kot je cena električnega vozila pri masovnih proizvajalcih, ki izdelajo več tisoč vozil, pomeni, da bi morala cena električnim padati. Naša cena ne more biti primerljiva s ceno tistih, ki jih izdelajo v serijah po 100.000. Dejstvo je, da bi bili lahko električni avtomobili ali cenejši ali zmogljivejši. To, da 300-kilogramska baterija 30.000 evrov vreden avtomobil pelje 100 kilometrov daleč, je sramota," pravi Pečjak.
Možna je maloserijska proizvodnja
Pečjak ne vidi možnosti, da bi Slovenci sami začeli proizvajati električna vozila: "Nimamo proizvajalca. Možno bi bilo maloserijsko, s proizvodnjo stotih vozil na leto. Vedno obstajajo tržne niše, ali eksotični električni avtomobil ali avtomobil za potrebe reševanj. Ne vidim možnosti za to, da bi imeli podjetje, ki bi na leto izdelalo milijon avtomobilov."
Upajmo, da se bo še kaj vzpodbudnega pisalo o tem inovatorju. le tako naprej.