Avto
163 ogledov

Parkiranje vse večji strošek lastništva avtomobila

parkiranje parkomat Anže Petkovšek
V Ljubljani je bilo v letu 2014 postavljenih 53 novih parkirnih avtomatov. Prihodki od parkirnin so zrasli za več kot milijon evrov, samo iz naslova parkirnih avtomatov za 900.000 evrov.

Iz Mestne občine Ljubljana (MOL) so nam posredovali podatke, da so prihodki od parkirnin, v to so všteta parkirišča, garažne hiše in parkirni avtomati, znašali 6.532.330 evrov. Iz naslova parkirnih avtomatov je bilo za 2.839.173 evrov prihodkov.

Prihodki se povečujejo iz leta v leto. V primerjavi z letom 2010 so se več kot podvojili, predvsem na račun novih in novih parkirnih avtomatov.

 Leto

Prihodki od parkirnin – vsa (parkomati, parkirišča, GH, ostalo)

Prihodki od parkirnin – parkomati

2010

2.817.052,75 €

863.442,01 €

2011

3.529.878,93 €

834.496,80 €

2012

5.332.247,53 €

1.406.627,17 €

2013

5.488.787,69 €

1.932.221,89 €

2014

6.532.330,29 e

2.839.173,33 €



Kar zadeva parkiranje v zasebnih parkirnih oz. garažnih hišah na MOL ocenjujejo, da je cena parkiranja tam dokaj visoka, vendar je oblikovanje cene povsem v pristojnosti zasebnega lastnika garažne hiše, na kar nimajo vpliva. Dodajajo, da lastništvo vozila prinaša stroške, med drugim je to tudi parkirnina, če v okolici doma nimajo urejenega lastnega parkirišča za svoje vozilo.

Vse več plačljivih con

Plačljive cone se iz centra mesta širijo proti obrobju. Tako so lani postavili 53 parkirnih avtomatov, ki bodo začeli delovati letos spomladi. Dva od teh parkomatov v Rožni dolini sta bila uničena v novembru 2014.

V MOL pravijo, da se zavedajo problematike mirujočega prometa na celotnem območju. Decembra lani je mestni svet sprejel predlog spremembe odredbe o določitvi javnih parkirnih površin, kjer se plačuje parkirnina. Razlogi za to so bili zagotavljanje parkirnega prostora za stanovalce, saj so na podlagi pobud občanov ugotovili, da na območjih plačljivega parkiranja vozila obiskovalcev mestnega središča ostajajo dlje od doslej veljavnega termina plačljivega parkiranja in so parkirna mesta, ki jih potrebujejo tamkajšnji stanovalci, ko se zvečer vrnejo domov, zato zasedena.

Težava je, tako MOL, tudi v tem, da se je v obstoječih oziroma starejših stanovanjskih okoljih povečalo število avtomobilov, kar se pogosto kaže v zmanjševanju zelenih površin, njihovi degradaciji, v zmanjševanju površin za igro otrok … Prav tako želijo s skladno prometno politiko na različne načine spodbuditi hojo, kolesarjenje in javni prevoz, med katere sodi tudi strožja parkirna politika.

Brezplačno le še na obrobju mesta?

Zato si prizadevajo, da bi prometni režim na območjih MOL uredili tako, da se obstoječe brezplačno celodnevno parkiranje preseli na obrobje mesta. Prav tako želijo, da dnevni migranti (v Ljubljano ob delovnikih vsak dan pripelje kar okoli 120.000 vozil) za celodnevno parkiranje uporabljajo P+R parkirišča. Zato je že predvidenih več parkirišč P+R na obrobju mesta.

Pri MOL so nam še odgovorili, da za zdaj namestitev parkomatov v obrobnih stanovanjskih soseskah, kot so Nove Jarše, Fužine in Štepanjsko naselje, ni predvidena.

Komentarjev 9
  • vzev 11:44 28.februar 2015.

    Na srečo ne rabim hoditi kaj veliko v Ljubljano. Toda rajši plačam parkirišče sredi Ljubljane, kot pa da skoraj za enak denar plačam avtobus. Sigurno je prva varianta bolj udobna, kot pa da bi šel na avtobus.

  • Papaja Popi 08:43 28.februar 2015.

    Zato pa jaz in ostali ne hodimo več v Ljubljano, razen če vemo kje bomo brezplačno parkirali.Gremo raje na kosilo.

  • Francissco 01:55 28.februar 2015.

    Strošek parkiranja je v Sloveniji strošek lastnika stanovanja ali pa lastnika službe. V Nemčiji je to strošek lastnika biznisa. Če na primer delaš v bolnici imaš brezplačno parkirišče za osebje, ki tam dela. Pri nas pa bolniške sestre parkiranje drago ...prikaži večo dodatno plačajo po višji ceni, ob trikrat manjši plači.