Čeprav šteje šele 30 let, ima za seboj že bogato podjetniško pot. Niko Klanšek je šef FlyKlyja, ki je zagnalo proizvodnjo pametnega električnega kolesa (smart wheel). Ta je na Kickstarterju presegel vsa pričakovanja.
Niko Klanšek je že dobro desetletje doma v ZDA, kjer ima tudi podjetje. Na drugo stran Atlantika ga je ponesla košarka. Želel je postati profesionalni košarkar, a ga je pot kasneje popeljala v poslovne vode. Mladi podjetnik je prvi posel zagnal z mamo, kasneje pa odkril tržno nišo v električnih kolesih in do zdaj z ekipo FlyKly predstavil posodobljeno različico pametnega električnega kolesa (smart wheel) in pametne lučke za kolo (smart light), v pripravi pa so že novi projekti, predvsem gadgeti, ki so tesno povezani z mobilnostjo.
Na Kickstarterju ste leta 2013 zbirali donacije za zagon projekta. Zakaj je Kickstarter tako priljubljen?
Kaj ste morali donatorjem ponuditi v zameno za prejet denar?
Kickstarter je donacija – to pomeni, da sami določimo donacije. V našem primeru je donacija v višini 0,92 evra (1 dolarja) prinesla zahvalo na naši strani, za 54 evrov (59 dolarjev) ali več, smo podarili našo inovativno lučko, Za 540 evrov (590 dolarjev) pa je bila nagrada naš glavni produkt "smart whell“. So bili tudi primeri, ko so ljudje donirali več kot 1.000 evrov. Ljudje so pripravljeni dati denar, da umetnikom pomagajo uveljaviti svoje ideje. Oni najtežje dobijo denar.
Kako je donacijam na Kickstarterju naklonjena Slovenija?
Na Kickstarterju ste dobili sedemkrat več denarja, kot je bil vaš cilj. Kaj ste naredili z njim?
Naš produkt smo dodatno razvili, ga nadgradili, omogoča nam proizvodnjo večjih količin, znižali smo stroške.
Koliko članov šteje ekipa danes?
Leta 2013 je ekipa štela 11 članov, ki so v večini skrbeli za razvoj. Od 11 članov sem zdaj ostal samo jaz, pridružilo pa se mi je pet novih članov, ki skrbijo za marketing, PR, prodajo.
Kdo potem razvija naprej?
Dejali ste, da ste produkt dodatno razvili. Kaj je novega?
Hub se je zmanjšal za polovico, za polovico je tudi lažji. Prej je tehtal šest kilogramov, zdaj tri kilograme, pri čemer je doseg, ki ga omogoča baterija, ostal enak. Napredek je velik.
Podobnih projektov, sploh pa električnih koles na svetovnem spletu, vidimo veliko. V čem je vaš unikaten?
Mi edini ponujamo sistem "vse v enem“. Sicer nas poskušajo posnemati Danci, a smo mi prvi, ki nam je to uspelo. Naš sistem je primeren za vse vrste koles. To pomeni, da sistem ponavadi vgradimo na kolo, ki ga že imate doma. Namesti se le novo zadnje kolo. Ponujamo štiri velikosti, lahko pa hub montirate tudi sami.
Koliko koles, oziroma sistemov ste prodali?
Prve smart wheele smo donatorjem izročili novembra leta 2014 . Zaenkrat smo jih prodali 1.500.
Električna vozila še niso zaživela, tudi električnih koles še ni veliko na cesti. Kako si to razlagate?
Posebnost sistema je aplikacija, ki jo naloži uporabnik na svoj pametni telefon. Kaj omogoča?
Marsikaj. Voznik lahko na telefonu spremlja napolnjenost baterije, moč baterije, doseg baterije ...
Kako poteka razvoj kolesa naprej?
Ste se pogovarjali z Mestno občino Ljubljana, da bi z vašim sistemom opremili kolesa za izposojo?
Ne. Bomo pa na slovenski obali v projektu izposoje koles s smart wheel sistemom testno nadgradili šest koles. V Ljubljani si želimo narediti isto, a bomo šli korak za korakom. Električna kolesa za izposojo po svetu že poznajo, sam poznam primer iz San Francisca.
Kje se da preizkusiti in kupiti vaše kolo?
Trenutno ga prodajamo samo na spletu. Letos načrtujemo tudi prodor v trgovine. Za testiranje kolesa je trenutno le ena lokacija v Sloveniji, v Bauer Centru v BTC-ju.
grega.prebil@zurnal24.si