Prodora novih znamk z vzhoda se sicer zaradi konkurenčnosti in vpliva na cene novih vozil marsikdo veseli, a na dan prihajajo tudi neželeni stranski učinki ter posledice, če uvozniki ob prihodu neke znamke z enako odločnostjo ne poskrbijo tudi za področje poprodaje.
V Združenem kraljestvu so zavarovalnice priznale, da imajo z zavarovanji številnih modelov velikanske težave zaradi neustrezne tehnične podpore in pomanjkanja rezervnih delov, ko pride do škodnih primerov.
Kot poroča Autoexpress, imajo zato številni avtomobili izjemno visoko zavarovalno premijo, obstajajo pa celo takšni, ki jih zavarovalnice sploh nočejo zavarovati, saj bi s tem prevzele prevelik riziko izgub. Lastniki takšnih avtov morajo zato letati od vrat do vrat, da najdejo zavarovalnico, ki je pripravljena sprejeti tveganje.
Takšen primer avta, ki ga je težko zavarovati, je model BYD seal, ki je predstavnik novega, izredno naprednega vala kitajskih avtov in neposrednega konkurenta Tesli. Autoexpress je med iskanjem ponudb za zavarovanje našel le tri zavarovalnice, ki bi ga zavarovale, pa še to pod pogojem visoke premije, medtem ko je imel neposredni konkurent več kot deset možnosti zavarovanj po precej nižji ceni.
Pri Autoexpressu ugotavljajo, da težava nikakor ni v slabi kakovosti kitajskih avtov, temveč v tem, da nove znamke preprosto še ne razumejo, kako deluje področje poprodaje in popravil v Evropi. V primeru škodnih primerov je namreč za zavarovalnice izrednega pomena hitra in natančna informacija o konkretnih nadomestnih delih in cenah zanje, saj le tako lahko potrdijo cenovno sprejemljivo popravilo.
"Imamo primere avtov, ki so ocenjeni za totalko zaradi banalnih poškodb," je dejal Martyn Rowley, vodja britanske Zveze za avtoličarstvo. "Če bi šlo za kakšnega forda ali pa vauxhalla (angleška različica opla, op. a.), bi takšen avto kar 'poletel' skozi ličarsko delavnico. A za določene nove avte preprosto ne moreš dobiti nadomestnih delov, kar je po mojem mnenju smešno, glede na milijonske razsežnosti tega posla."
Eden izmed takšnih avtov, ki lahko v primeru škodnega primera povzroči glavobol lastnikom, je model malega mestnega električnega avta funky cat, ki so ga naknadno preimenovali v O3. Pri matični znamki GWM Ora so za Autoepxrepss priznali, da se zavedajo velikih ovir pri zavarovanju, s katerimi se soočajo njihove stranke in da se trudijo vzpostaviti razmere, s katerimi bi normalizirali stanje. Hkrati pa so namignili tudi na nefer odnos zavarovalnic do novih znamk, saj da so novinke v komunikaciji zelo hitro postavljene na stranski tir, kar posledično pripelje do pretiravanja v ocenah glede zmožnosti dobave nadomestnih delov.
Vseeno pa so določene težave tudi kulturne narave, saj so na kitajskem trgu industrijski standardi glede načina popravil avtov bistveno ohlapnejši kot to zahtevajo zavarovalni in varnostni standardi v Evropi. Zato mnoge njihove znamke tovrstnih protokolov o popravilih sploh nimajo vzpostavljenih.
"Z njihovimi avti absolutno ni nič narobe," pravi Ben Townsend, vodja specializirane raziskovalne družbe za področje avtomobilizma Thatcham Research. "To so dobri izdelki. BYD je največji svetovni proizvajalec baerij, največji proizvajalec solarnih panelov in na redi polovico vseh ipadov na svetu," glede tehničnega renomeja ne dopušča dvoma Townsend. "Vendar pa imajo očitno nezadostno znanje o tem, kako delujeta zavarovalni trg in trg popravil, saj se jim morda s tem doslej ni bilo treba ukvarjati," je dodal.
Mlade znamke z višjimi premijami obložijo tudi v Sloveniji
Da je zavarovanje za nekatere avte lahko precej višje, lahko občutijo tudi lastniki določenih znamk v Sloveniji, kjer smo že tako priča strmemu naraščanju premij.
Eden od takšnih najbolj očitnih primerov so modeli znamke Tesle, ki pri izračunih zavarovalnih premij precej štrlijo iz povprečja glede na konkurenčno primerljive električne avtomobile. V neuradnih pogovorih smo izvedeli, da je Tesla kot razmeroma mlada znamka na ta način plačala ceno začetnega nezaupanja za primere, da so po moči in zmogljivostih zelo sposobni avti udeleženi v nesrečah.
Vzpostavljanje poprodajnih in servisnih storitev prek pooblaščenih servisnih točk je zato pri znamki teklo vzporedno s širjenjem prodaje, pri Tesli tudi zatrjujejo, da je marsikateri nadomestni del za njihove avte cenovno primerljiv ali še cenejši od delov za tradicionalne uveljavljene znamke, čeprav je percepcija v (zavarovalni) javnosti še vedno drugačna.
Primte se za denarnce. Sistem zavarovanja da placas zavarovanje na redno prodajno ceno vozila, ne na dejansko ceno, ki si jo placal, je cista barabija. Skodo pa izplacujejo glede na vrednost po eurotax-u, ne pa na dejansko trzno vrednost. Razlika… ...prikaži več za njih je pa vedno premajhna. Tudi pri vec mijonov cistega dobicka. Kot dohtarji, Pri 3k place bi imeli 5. Pri 5k place si oni mislijo da si zasluzijo 8. Ko bojo imeli 8 pa bodo zeleli 12, pa 18 pa 25...
Ko električarja kresneš je itak totalka, ker nihče ne more in ne upa jamčit, da je z baterijo vse ok...
Način s katerim se bo EU branila pred kitajsko invazijo na tem področju...Ampak Kitajci se bodo vsekakor prilagodili..