Avto > Testi
2201 ogledov

Opel zafira tourer odličen družinski avto, kljub ne rosnim letom

zafira
1/23
Anže Petkovšek
Veliko današnjih "družinskih“ avtomobilov navzven deluje velikih, ko pa je treba na zadnjo klop v otroška sedeža posesti dva otroka, vmes pa mora ostati dovolj prostora še za mamico, (pre)hitro zmanjka prostora. Opel zafira tourer ni taka, preseneti s prostornostjo in uporabnostjo. Kljub temu, da je veteranka, je ob sodobnem turbodizlu tudi zaradi cene avto vreden uvrstitve na nakupovalni seznam.

Na prvi pogled se leta opel zafiri tourer sploh ne poznajo. Gre za všečno oblikovan enoprostorec, ki tudi na mojo žalost sodi v razred avtomobilov, ki je v zadnjih letih precej zapostavljen in v senci kompaktnih športnih terencev, ki ponujajo višji položaj sedenja, pa čeprav se tudi v Oplovem enoprostorcu ne sedi nizko kot v karavanu ali limuzini. Za nameček se v drugi vrsti sedi dovolj visoko, da imajo otroci dober pregled skozi okna tudi naprej in celo nič slabše kot v športnih terencih.

zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Zafito tourer s sedmimi sedeži sem preizkusil na resnem testu, tako družinskem, kot kasnjeje službenem. Kar na 800 kilometrski poti v Ženevo, v Švici, večino pa avtocesti, veliko pa je bilo tudi vzpenjanja, pot me je vodila tudi skozi enega najbolj slavnih predorov Mont Blanc. K dobremu počutju je prispevala bogata oprema, najbogatejša, ki jo ponuja Opel – tudi z zatemnjenimi stekli, sistemom flex fix za prevoz koles, manjkala je le sončna panoramska streha.

Potovalna kabina še iz stare Oplove šole

Največji minus avtomobila, ki smo ga pri nas prvič spoznali decembra leta 2011, je ureditev potovalne kabine. Gumbov na armaturni plošči je veliko, a se jih da brez težav navaditi, saj so dovolj veliki in zloženi pregledno. Čez čas sem "že v miže" vedel, kje se nastavlja klima in kje gretje sedežev.

Ekran je postavljen pregledno, na vrh armaturne plošče, se pa pozna, da grafika ni tako napredna kot pri najnovejši astri, ki velja za novo generacijo Oplovih avtomobilov. Predvsem je zamudno vpisovanje podatkov v navigacijo, ki nas je sicer brez napak pripeljala do cilj v Ženevi. Še bolj se ji leta poznajo pri kričeče rdeči grafiki potovalnega računalnika, kjer ima konkurenca v velikih enoprostorcih že digitalne zaslone.

zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Zafra nima še niti odlični matričnih led žarometov, ki jih je kot prva dobila astra, tudi posodobljena mokka bo imela napredne led žaromete. A tudi biksenonski v zafiri so se izkazali za zmogljive, ko se je bilo treba v dežju prebijati iz Italije v Francijo.

Po 800 kilometrih poti sem bil inženirjem hvaležen

Zato pa v udobju ne zaostaja za novejšimi predstavniki v razredu enoprostorcev. Še več, tu štrli iz povprečja. Uporabljeni materiali so kakovostni, končna obdelava je zelo dobra in na nivoju limuzin D segmenta, insignie. Predvsem odlagalnih površin je veliko. Na prednjih sedežih, ki sta lahko ogrevana, ne pa tudi hlajena, je zelo udobno. Po 800 kilometrih vožnje sem bil hvaležen Oplovim inženirjem za ergonomsko oblikovane sedeže. Tudi naslon za roko je zelo priročen, hkrati pa ponuja še velik predal. V drugi vrsti so trije ločeni in dovolj veliki sedeži. Na sredini je sicer manj udobno, saj sta v naslonjali vgrajena počivalnika za roke. Vseeno je dovolj prostora za dva otroka in še eno osebo. Bistveno več je prostora za glavo, ramena in noge potnikov kot v športnih terencih.

zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Všeč mi je, da je pripenjanje otroških sedežev za najmlajše, ki je enostavno in hitro. Sedeži se sicer ne podirajo s pritiskom na gumb, kot je to primer pri novem Renault scenicu, pa tudi Fordovem s-maxu. Tretja vrsta sedežev je zgolj zasilna, oziroma namenjena otrokom. Kljub dodatnima sedežema je v prtljažniku ostalo dovolj prosotra za prtljago štirih novinarjev, ki smo v okviru novinarskih dni vozili iz Francije na delo v razstavišče Palexpo v Ženevi.

zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Turbodizel odličen na avtocesti in hiter med semaforji

Pod motornim pokrovom se je vrtel dvolitrski turbodizelski motor CDTi z 125 kilovatov moči in 400 Nm navora, ki ga je Opel predstavil jeseni leta 2014 in je del strategije v kateri bodo Nemci do leta 2018 predstavil kar 17 novih motorjev. Veliko so jih že in vsi, vključno z velikim dizlom v zafiri tourer, so pripomogli, da so vozila iz Rüsselsheima konkurenčna z vsemi tudi na področju agregatov.

125 kilovatov se se z 1700 kilogrami bori suvereno in ekonomično, v vseh pogojih. Ves navor, ki poskrbi za odločen pomik z mesta, prepriča že v vrtljaih krepko pod 2.000, pri pospeševanju pa mu je dodatno v pomoč zelo dober ročni šeststopenjski menjalnik, ki ima kratka prestavna razmerja, šesta prestava pa omogoča, da se motor na avtocesti bistveno ne napreza. Povprečna poraba na avtocesti je bila slabih sedem litrov, povprečna skupna poraba pa le nekaj nad šestimi litri. Na avtocesti preseneti z odlično zatesnjenostjo kabine, med ovinki pa s črvrstim podvozjem. Po tem so Opli znani. Nagibanja je malo, je pa zato na zadnji klopi manj udobno, kot v kakšnem francoskem tekmecu.

zafira | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Zafira tourer z najzmogljivejšim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane 26.800 evrov, dražja je le v kombinaciji z avtomatiko (1.300 evorv doplačila). Testni je imel še za 7.000 dodatkov, kar pomeni končno ceno 33.800 evrov. Vedno je možno izboriti še nekaj popusta. Kaj to pomeni v primerjavi s sharanom? VW sharan s podobno zmogljivim motorjem in najvišjim paketom opreme, ki ima vključenih večino dodatkov, ki jih ima zafira na seznamu doplačil , stane skoraj 37 tisočakov.

Podatki o vozilu: Opel zafira tourer 2.0 CDTi, 125 kW (170 KM) Cosmo
Prostornina motorja: 1965 ccm
Moč motorja: 125 kW (170 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 400 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min
Zmogljivosti: 208 km/h, 9,8 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,1 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.656 x 1.928 x 1.685, medosna razdalja 2.780
Prostornina prtljažnika (v litrih): 152-710-1.860
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 129 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 26.800 / 33.800 (testni/testni z dodatki)

Plusi: Prostornost, uporabnost,  cena, kombinacija motor - menjalnik, poraba;

Minusi: Grafika števcev in zaslona na dotik, omejen izbor asistenčnih sistemov;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.