Po prvi vožnji comba life v Oplovem domačem kraju Rüsselsheimu smo se pogovarjali s Petrom Kuhnom, produktnim vodjo za komercialna vozila pri Oplu.
Dobro leto dni je, ko ste se pridružili skupini PSA. Kako gre poslovno Oplu?
Oplu gre zelo dobro. Prvič po dolgih letih smo ustvarili dobiček. Vsi zaposleni so zadovoljni s tem, saj je končno to, kar počnemo, cenjeno. Vsi smo še dodatno motivirani, da delamo še bolje. Trenutno smo v obnovi modelske palete. Combo je že en od sadov sodelovanja s PSA. V tem segmentu nismo bili pretirano konkurenčni, zdaj pa smo zelo konkurenčni. To, da imamo dostop do komponent in tehnologija skupine PSA se že kaže za dobro potezo združitve.
Combo v obeh različicah, potniški life in gospodarski combo, prvič temelji na arhitekturi za osebna vozila. Ali zato menite, da bo combo life uspešnejši pri prodaji?
Ne, menimo, da bomo prodali več gospodarskih combov. Zato ker je segment tovrstnih vozil večji kot potniških, v katerih imamo comba life. Dve tretjini prodanih bo gospodarskih.
Ponujate tudi sedemsedežnega comba. Je povpraševanje po tovrstnih vozilih v tem razredu?
Zagotovo. Kar nekaj kupcev išče sedemsedežno kompaktno vozilo. Gre za velike družine, ki si želijo kompaktno vozilo. Vsi ne želijo voziti večjih kombijev, kot je naš vivaro. Sedemsedežnik je namenjen tudi komercialnem prevozu potnikov, na delo recimo. Veliko računamo na lojalne Oplove kupce, ki so v preteklosti kupovali modele, kot je zafira, ki je bil sedemsedežnik. Nekaj je tudi kupcev, ki si ne želijo SUV, ampak želijo praktično kompaktno vozilo z veliko prostora v kabini in prtljažniku.
Prvič v tem razredu je pri combu na voljo samodejni menjalnik.
V samodejnih menjalnikih, tudi v tem razredu, vidimo velik potencial. To je trend. Pomembno je, da gre za osemstopenjski menjalnik, ki izboljšuje udobje, hkrati pa so emisije s samodejnim menjalnikom manjše, kot z ročnim menjalnikom. Tudi pri gospodarskem combu si nadejamo povpraševanje po samodejnem menjalniku.
Combo je trojček, skupaj s citroën berlingom in peugeot rifterjem. Ni najlepši, je precej robusten, škatlast v primerjavi z bratoma.
Menite tako? To je stvar okusa. Mi smo Opel. Smo nemška znamka. Na kupce gledamo ciljano. Naši kupci iščejo brezčasen dizajn. Zelo zadovoljni smo z obliko, saj to naši kupci želijo.
Combo je narejen na platformi EMP2, na njen nastaja tudi SUV grandland X. Je platforma enaka?
Enaka je od prednjega odbijača do B stebrička. Naj dodatno pojasnim, da gre za EMP2 platformo. Zadek je modernizirana različica berlinga in partnerja, ki sta vodilna po prodaji na trgu. Platforma nam je omogočila, da v comba vgradimo prav take motorje in tehnologije za udobje in varnost, kot v grandlanda X. V nekaj leth bomo uporabljali zgolj dve platformi, na katerih bomo izdelovali vsa svoja vozila, kar nam bo omogočilo veliko učinkovitost in prihranke. Pri gospodarskem combu pa smo morali narediti prilagoditve na zadnjo premi in tako zagotoviti dodatno nosilnost in prevoz tovora do 1.000 kilogramov.
Vaši večji kombiji, kot je movano, se pogosto uporabljajo tako za namene preživljanja prostega časa kot za namene posla. Bo enako s combom?
Ne, gospodarski combo bo namenjen poslu. Redki izberejo comba, ki bi ga predelali in uporabljali tudi za potovanja.
Gre za tipično družinsko vozilo. Otroke je treba razvažati v šolo, na prostočasne dejavnosti, z njim gremo po večjih nakupih. Torej več kratkih voženj v enem dnevu. Menite, da bo zato bencinski motor prevladujoč?
Odvisno od trga. Zahteve kupcev po Evropi se zelo razlikujejo. Trend je, da narašča prodaja bencinskih motorjev. Verjamemo, da bo v Nemčiji polovica kupcev izbrala bencinski motor.
Opel je že najavil, da bo grandland X na voljo tudi kot priključni hibrid. Pravzaprav ste najavili zelo elektirčno prihodnost. Bo combo kmalu na voljo v električni ali delno električni različici?
Tako kot smo povedali, elektrifikacija je del našega načrta. Bo del vseh modelov znotraj skupine skupine PSA do leta 2024. Govorimo o električnih vozilih ali priključnih hibridih. Combo ne bo izjema. Za zdaj je o tej temi še prezgodaj govoriti.
Z porabo si ne meči peska v oči ... voziš pa se ko po jajcah ..... itak so se pa kmetje vedno vozili z traktorji ....hihihihi :)
Spet nabijate v 3 prazne. Ja, ko bo bencinc porabil toliko, kot dizel, potem pa bo stal v moji garaži. Dokler pa bo moj 3 leta star dizel v večjem karavanu z 2.0 motorjem imel povprečno porabo 5,4, si ga… ...prikaži več pa lahko vtaknejo bencince v rit.