V mesecu oktobru je bilo v Sloveniji prvič registriranih 4549 novih avtomobilov. To je 1424 kot oktobra 2019, ko so pri Sekciji za osebna vozila, za katero statistično obdelavo podatkov vrši podjetje Ardi INT zabeležili 5983 na novo registriranih vozil.
Padec oktobra je torej velik, 23,97 odstotka. To pomeni, da je večji tudi padec na letni ravni. Do konca oktobra lani je bilo na novo registrirnih 63.391 vozil, letos pa le 47.781. Skupno torej 15.610 ali 24,62 odstotka manj vozil kot pred letom dni.
Oktobra so največ registrskih slovenskih oznak dobila vozil znamke Renault 689, kar pomeni dobrih 15 odstotkov vseh novih avtomobilov. Sledita VW (660) in Škoda (559). Tudi na letni ravni je prvi po številu registracij Renault (7642 ali 16 odstotkov), Sledita VW (7361) in Škoda (4989).
Le dve znamki zeleni
Na letni ravni je glede na podatke Sekcije za osebna motorna vozila najbolj v rdečih številkah v primerjavi z letom 2019 Opel (- 66 odstotkov), le dve znamki Hyundai (+ 3 odstotke) in Kia (+ 20), pa letos beležita večjo prodajo kot lani.
Med osebnimi avtomobili je bil oktobra najbolje zastopan renault clio z 297 registracijami, na letni ravni pa je bilo do konca oktobra registriranih kar 3571 vozil clio, kar je ogromno, glede na to, da je druga po številu registracij na letni ravni Škoda octavia (1599). Tudi oktobra je bila octavi drugi najbolje prodajan avto pri nas (280 registracij), sledijo nissan qashqai (198), renault captur (165) in VW golf (152).
Velik skok prodaje električnih
Vse bolj priljubljena med Slovenci so električna vozila. Beležimo namreč rekorden mesec. Oktobra je slovenske registrske oznake dobilo 203 električni avtomobilov, kar pomeni 96 odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Na prvo mesto se je prebil Volkswagen ID.3 s 74 prodanimi modeli, kar je toliko kot vseh registriranih dacia dusterjev, ki se redno uvršča med 10 najbolje prodajanih vozil pri nas. ID.3 je bil skupaj z dusterjem po številu registracij v mesecu oktobru na 11. mestu med osebnimi vozili. Oktobra je bilo registriranih tudi 40 električnih vozil hyundai kona, pa 25 električnih hyundai ioniqov EV in 18 električnih renault zoeijev.
Zakaj so slovenski avtomobilski saloni zaprti?
Medtem, ko so na večjih tržiščih po Evropi prodajni saloni novih vozil odprti, pa so morali glede na vladni odlok prodajalci vozil v Sloveniji prodajne slone zaprete. To pomeni, da lahko novembra spet pričakujemo celo nično prodajo novih vozil, kar pomeni, da bo slovenski avtomobilski trg še močneje zdrsnil v minus. Trgovinska zbornica Slovenije (TZS), Gospodarska zbornica Slovenije (GZS) in Obrtna zbornica Slovenije (OZS) so na Ministrstvo za gospodarstvo zato poslale skupen dopis s pobudo za določitev izjeme in ponovno odprtje avtosalonov. Menijo namreč, da obisk avtosalonov ne predstavlja tako velike frekvence ljudi in, da avtosaloni po svoji velikosti ustrezajo vsem normativom, ki jih nalaga NIJZ. Predlagali so celo ostrejše norme, in sicer novo omejitev 1 oseba na 30 m2 površine.
Super! Važno, da prodaja električnih raste. 98% rast ni tako malo...
Po moje se je VW spet poslužil finte z enodnevno registracijo pri ID3, da bi bil na vrhu...