Glede na situacijo, v kateri se je znašla Evropa, svet in celotna industrija, je težko razložiti podatke, da se je septembra na evropskem avtomobilskem trgu zgodil majhen čudež. Bil To je bil prvi mesec v tem pandemičnem letu, v katerem je bilo medletno prodanih več osebnih avtomobilov kot v enakem obdobju lani. To je zelo spodbudna novica po skoraj 19-odstotnem padcu prodaje novih avtomobilov meseca avgusta, ko so analitiki pričakovali bistveno boljši rezultat.
Prodaja avtomobilov v Sloveniji je v septembru spet občutneje padla. Zato pa beležimo velik skok registracij električnih avtomobilov. Celoten članek si lahko preberete tukaj.
Ta se je zgodil šele septembra, na začetku drugega vala pandemije koronavirusa. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (AVEA) je bilo v devetem mesecu leta v Evropi registriranih 1.300.048 novih vozil, kar je 1,1 % več kot septembra leta 2019.
Razlogov za veselje vseeno veliko, saj je bil lanski september eden najšibkejših v zadnjih letih. Kljub temu je vračanje kupcev v prodajne salone vozil spodbuda. Zelenih številk ne zaznavajo povsod po Evropi. Med velikimi trgi je prodaja najbolj zrasla v Nemčiji (+ 8,4%), Italiji (+ 9,5%), Grčiji (+ 20,5%) in na Irskem (+ 65,9%). Dobro so se odrezale tudi Slovaška (+ 31,0%), Češka (+ 7,2%), Madžarska (+ 18,6%) in Romunija (+ 79,9%). Nasprotno je prodaja upadla v Španiji (-13,5%) in Franciji (-3,0%), pa tudi na Hrvaškem (-12,8%) in v Bolgariji (-27,7%). Za septembrsko rast v prodaji imajo največje zasluge znamke koncerna Volkswagen.
Samo Volkswagen je zrasel za 6,5 %. Proizvajalec iz Wolfsburga je prodal 125.829 avtomobilov. Škoda na osmem mestu je izboljšala rezultat za do 16,5%,, deveti Audi pa za neverjetnih 41,8 %. Posebej velja omeniti drugo Mercedes-Benz na drugem mestu, kljub temu da je zabeležil 5,2-odstotni padec. Kljub temu je prodal več avtomobilov kot tretji Renault (-1,3 %), sledijo mu Ford (-4,5 %), Peugeot (+ 3,4 %) in Toyota (+ 10, 5%). V prvo deseterico se je uvrstil tudi BMW (-9,2%), omenjena Škoda z Audi ter še Opel (-32,5 %).
Omeniti velja še 33,5-odstotno rast petnajste Dacie, ki spada med zvezde druge deseterice. Nasprotno, enega največjih upadov ima skupaj z Oplom tudi Mini (-19,5 %) in predvsem Mazda (-23,4 %).
Optimistični rezultati v mesecu septembru hitro zbledijo, če pogledamo statistiko za prvih devet mesecev, torej za tri četrtletja leta. Razloga za praznovanje ni. Rahlo povečanje v devetem mesecu preprosto ni moglo nadomestiti dramatičnega marca (-55,1 %), aprila (-76,3 %) ali maja (-52,3 %). Na trgu avtomobilov je tako še vedno primanjkljaj v prodaji v višini 29,3%. Prodanih je bilo le 8.567.920 novih avtomobilov.
Nobena avtomobilska znamka doslej ni presegla milijona prodanih vozil. Volkswagen se mu je najbolj približal z 945.877 registracijami. Sledijo Renault, Peugeot in Mercedes-Benz pred Fordom, BMW-jem, Toyoto, Škodo, Audijem in Oplom. Razvoj dogodkov do konca leta glede na eksponentno rast okuženih ni jasen. V Evropi divja drugi val pandemije, kar bi lahko povzročilo nadaljnje omejevalne ukrepe. Od omejitve proizvodnje prek omejitve prodaje do gospodarske negotovosti prebivalstva, ki bo nakup novega avtomobila prestavila za kasneje.