Avto
5401 ogledov

Ali pri mladih res upada zanimanje za vožnjo avtomobila

Vozniški izpit Andrej Leban
Mlade še vedno zanima pridobitev vozniškega dovoljenja B kategorije, ob tem pa si želijo trajnostne mobilnosti in boljšega javnega prevoza. Povprečna starost kandidatov v AMZS Šoli vožnje je med 18 in 19 let.

Devet tisoč mladih, starih 16-25 let, iz devetih držav (Argentine, Avstralije, Indije, Kenije, Kitajske, Mehike, Nemčije, Španije in Združenih držav Amerike), zbranih z vseh kontinentov, je sodelovalo v prvi raziskavi mednarodne avtomobilistične zveze FIA na temo mladi in mobilnost, ki je pokazala, da je pridobitev vozniškega dovoljenja B kategorije zanje še vedno pomembna, ob tem pa si želijo trajnostne mobilnosti in boljšega javnega prevoza.

Tudi v Sloveniji, po izkušnjah AMZS Šole vožnje in podatkih o pridobljenih vozniških izpitih, ni zaznati upadanja interesa za pridobitev vozniškega dovoljenja B kategorije in vožnjo osebnega avtomobila.

Vozniško dovoljenje | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Mladi in njihova pričakovanja

Mladi po vsem svetu imajo glede mobilnosti številna pričakovanja, najpomembnejša pa je zanje trajnost – želijo si varne, časovno, stroškovno in energijsko čim bolj učinkovite ter ekološko sprejemljive mobilnost, pri čemer si 38 odstotkov sodelujočih želi, da bi bil promet na njihovih običajnih vsakodnevnih poteh varnejši, 28 odstotkov pa meni, da bi moral biti bolj trajnosten.

Pridobitev vozniškega dovoljenja je za mlade še vedno pomembna: 51 odstotkov ima vozniško dovoljenje B kategorije, 18 odstotkov ima vozniško dovoljenje za vožnjo motociklov, 33 odstotkov vprašanih, ki vozniškega dovoljenja še nimajo, ga namerava pridobiti v naslednjih petih letih, le sedem odstotkov anketiranih pa je odgovorilo, da vozniškega dovoljenja nima namena pridobiti.

Pridobitev lastniškega avtomobila je pomemben življenjski korak. S to trditvijo se strinja 56 odstotkov vprašanih, 54 odstotkov se strinja, da si z avtom »razširijo svoj dom«, kar 40 odstotkov pa se jih strinja s trditvijo, da je avto nujnost. Še več, 57 odstotkov, meni, da bi bilo treba izboljšati javni prevoz. 51 odstotkov jih meni, da bi v primerjavi z lastništvom avtomobila raje imeli izboljšan dostop do javnega prometa, 48 odstotkov pa, da bi deljena sredstva mobilnosti, kot so kolesa in avtomobili, lahko služila temu namenu.
Mladi prav tako potrebujejo mobilnostne rešitve za dostop do dela in izobraževanja: 64 odstotkov meni, da so mobilnostne rešitve bistvenega pomena za dostop do dela, 62 odstotkov jih potrebuje za dostop do izobraževanja, 59 odstotkov za dostop do storitev, kot so zdravstvo in trgovine. Mladi si želijo biti tudi del spremembe: 45 odstotkov se jih želi aktivno vključevati v oblikovanje mobilnostnih rešitev v okolju, v katerem živijo, 54 odstotkov si jih želi biti del razvoja trajnostnih mobilnostnih rešitev.

Leta vozniških izkušenj, ki so potrebna, da nisi več mladi voznik, zavarovalnice | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Takoj po dopolnjenem 18. letu po vozniški izpit

Mladi iz Slovenije v raziskavo sicer niso bili vključeni, so pa sodelovali njihovi vrstniki iz dveh evropskih držav, Nemčije in Španije, zato Avto-moto zveza Slovenije ocenjuje, da lahko mednarodni rezultati, ob upoštevanju posebnosti slovenske mobilnosti, nakazujejo smernice, kako o mobilnosti razmišljajo mladi pri nas. "Raziskava je pokazala, da je avto v številnih državah, kot so ZDA in Avstralija, podobno pa lahko rečemo tudi za Slovenijo, nuja – tudi pri nas je namreč mobilnost zaradi pomanjkanja učinkovitih alternativ v veliki meri vezana na osebni avtomobil. Za nas še zanimivejša ali morda celo malce presenetljiva pa je ugotovitev, da imajo mladi (še vedno) čustven odnos do lastništva avtomobila. V preteklosti smo, zlasti za tujino, mnogokrat zasledili trditve, da mladih avtomobili naj ne bi več zanimali. Ta raziskava pa je, sicer z nekaj razlikami med državami, jasno pokazala, da mladi pridobitev lastniškega avta še vedno dojemajo kot pomembno življenjsko prelomnico,"  je rezultate FIA raziskave komentiral Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS.

Da zanimanje za avtomobile oziroma pridobitev vozniškega dovoljenja B kategorije pri nas ne upada, potrjujejo tudi izkušnje AMZS Šole vožnje. "Naši podatki kažejo, da zanimanje za opravljanje vozniškega izpita pri nas ne (u)pada, temveč celo narašča”, je povedal Manuel Pungertnik, vodja AMZS Šole vožnje, in dodal, da je povprečna starost kandidatov v AMZS Šoli vožnje med 18 in 19 let.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 4
  • rd2dmk2 10:00 18.januar 2024.

    jest sem se do svojega 30 leta vozil v šolo in na delo z javnim prevozom. potem so pa ukinili v sloveniji javni promet in sem bil prisiljen se vozit s svojim prevoznim sredstvom. prej me niso prigale zimske gume ...prikaži več , pa kje bom parkiral in ali je zjutraj sneg ali ne. vlak ali avtpbus,pa še kdaj si lahko mal zadremal do končne postaje.

  • expost 09:24 18.januar 2024.

    Če bi živeli v bolj gosto poseljeni državi (z bolj razvejanim in urejenim javnim prevozom in nižjimi najemninami/cenami stanovanj), bi še verjel, da upada zanimanje. Tako pa se študent/dijak, ki živi 30km stran od fakultete, kar pogosto odloči za svoj ...prikaži več avto, sicer izgubi 2-3 ure na dan samo za prevoz; da o drugih interesih mladih za organizacijo lastnega prevoza ne govorim. @Garancija, izpit v povprečju stane 1.500EUR, letnik fakultete (za izredne študente) pa 2.000 in več.

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:32 18.januar 2024.

    Ja res,kr te izpit že košta kot diploma in prava