Saga okoli obalne ceste Koper - Izola je dobilo novo poglavje, potem ko je še nekaj tednov nazaj izgledalo, da jo bodo do prihodnje pomladi že preuredili in po njej uvedli enosmerni promet, ostali del zemljišča tik ob morju pa pričeli preurejati v dobrobit rekreativcev na kolesih in turistov. Končna ureditev tega območja predvideva turistično-rekreativne površine s številnimi novimi obmorskimi objekti.
A eden od pogojev občin Koper in Izola za začetek preurejanja je bil, da naj država dovoli uvedbo cenejših lokalnih vinjet, s katerimi bi lahko okoliški prebivalci legalno uporabljali novozgrajeni odsek avtoceste skozi predor Markovec. Na ta način naj bi odpadla nuja po zagotavljanju vzporedne obalne ceste za tiste, ki klasične vinjete nimajo, saj sicer ne uporabljajo avtoceste.
Popovič: država ne izpolnjuje svojih zavez
Koprski župan Boris Popovič pa je v ponedeljek na srečanju s predstavniki krajevnih skupnosti Žusterna, Za gradom, Semedela in Olmo-Prisoje sporočil, da se občina odpoveduje obalni cesti. Razlog da je v neposluhu in nerazumevanju ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča oziroma države, saj da nista izpolnila večine od obljub, zapisanih v dogovoru med tremi obalnimi občinami in ministrstvom za infrastrukturo.
Popovič je imel dokončno vsega dovolj po nedavnem sestanku z ministrom Gašperšiočem, ki naj bi jasno sporočil, da država lokalnih vinjet ne bo dovolila, poroča STA. Izolski župan Kolenc z odločitvijo ministra glede vinjet ni bil seznanjen, zato jo ni komentiral.
Ministrstvo: ne na horuk temveč na podlagi študije
Smo pa na Žurnalu24 pridobili odziv ministrstva, ki demantirajo Popoviča, da naj bi bile vinjete pokopane. "Minister Gašperšič na sestanku z županom Popovičem ni izjavil, da lokalnih vinjet ne bo. Podal je le informacijo, da jih ne bo letos in da na DARS-u pripravljajo študijo, s katero bodo pridobili odgovore na odprta vprašanja in argumente za ali proti uvedbi lokalnih vinjet," so sporočili z ministrstva.
"Rezultati študije bodo znani predvidoma v naslednjem letu, od rezultatov študije pa bodo odvisne nadaljnje odločitve," še dodajajo.
Rešitev bo morala nujno upoštevati ureditev prometa prek Markovca
Alternativna pot obalni cesti pomeni zgolj cesta prek Markovca. Popovič je krajanom na sestanku obljubil, da bodo o njeni usodi odločali krajani na podlagi preučitve različnih predlogov prometne ureditve. Med možnimi rešitvami je tudi uvedba enosmernega prometa prek Markovca, ki pa ima tudi slabe plati.
dezurni@zurnal24.si
Vzporedna cesta mora obstajati. Ko bo nesreča, bodo tovorni promet preusmerili vozili čez Hrvaško za v Izolo?Čez nekaj let bo treba začeti v predoru s prvimi vzdrževalnimi deli. To ni večna reč. Kje bo takrat potekal promet?
Če bo tako, potem jo bomo imeli tudi v Ljubljani! Treba je meni vinjeta za to, ker se enkrat na leto peljem na gorenjsko in enkrat na primorsko. Zaradi te obvoznice moram plačevati vinjete že desetletje. Kako pa bodo to… ...prikaži več uredili, pa naj razmišljajo tisti, ki sedaj razmišljajo o Markovcu!
In država mora zagotavljati, da so vsi pomembnejši kraji v Sloveniji povezani z državnimi cestami. Kakšna alternativa je cesta čez MArkovec?