Vsak peti evropski kupec avtomobila Toyota se odloči za model yaris, ki je, če niste vedeli, sploh prvi avtomobil kompaktnega razreda, ki je standardno opremljen s sredinsko zračno blazino.
Toyota yarisa izdeluje v tovarni Toyota Motor Manufacturing France (TMMF). Slednja je bila na veliki preizkušnji. "V sredini marca lani se je po Evropi začel širiti virus COVID-19. Zato smo 18. marca 2020 sprejeli odločitev, da simultano ustavimo proizvodne aktivnosti. Pet tednov kasneje je bila tovarna TMMF prva v Evropi, ki je pod strogimi zdravstveno-higienskimi ukrepi spet začela z obratovanjem. Prav vsi smo si prizadevali, da bi se proizvodnja novega Yarisa začela pravočasno," razlaga Marvin Cooke, izvršni podpredsednik TME.
Poseben izziv je predstavljala vzporedna proizvodnja zadnjih primerkov yarisa tretje generacije in prvih vozil četrte generacije. "Tega izziva smo se lotili v duhu načela kaizen. Vseskozi smo imeli v glavi misel, kako izdelati še boljši avtomobil. To smo dosegli s kombinacijo šolanja, avtomatizacije človeškega dotika in novih produkcijskih tehnik," še dodaja Cooke.
Kot pojasnjujejo pri največjem svetovnem prozvajalcu vozil je bila ena izmed bistvenih izboljšav, ki ima neposreden vpliv na vozniško dinamiko, togost karoserije. Število zvarov se je povečalo za 9 odstotkov. Pri samem postopku varjenja je bilo več kot 70 odstotkov dela zaupanega robotom. Nekateri varilni postopki se izvajajo, medtem ko se avtomobil pomika po tekočem traku, kar še pospešuje samo izdelavo.
“Ko govorimo o avtomatiziranih postopkih, ima Toyota precej jasno stališče. V to področje investira le takrat, kadar ugotovi, da je to pametno. Roboti niso vedno na prvem mestu, saj osrčje produkcijskega sistema predstavljajo ljudje. Držimo se načela, da raje uporabljamo možgane kot denar," pravi Cooke.
Pri novem Yarisu je več plastičnih delov izdelanih v sami tovarni. Na ta način so lahko povečali nadzor nad kakovostjo in zmanjšali logistične stroške. S tem so občutno nižje tudi emisije transporta.
Novosti so se zgodile tudi pri izdelavi in barvanju plastičnih delov. “90-odstotni nanos barve je precej bolj prijazen do okolja, saj kar za 30 odstotkov znižuje porabo energije. Le to po novem pridobivamo s pomočjo grelnih črpalk, ki so precej bolj učinkovite. Načrtujemo, da bo tovarna TMMF že leta 2040 dosegla ničelno stopnjo emisij CO2, kar je deset let pred rokom, ki smo si ga zastavili v sklopu Okoljskega izziva 2050," še razlaga Marvin Cooke.