Avto
220 ogledov

Škoda kodiaq je suv, ki tekmece razoroži s prostorom

Škoda kodiaq
1/20
Škoda
Škoda kodiaq je končno razkrita z vsemi svojimi številnimi sposobnostmi vred. Prva sedemsedežna škoda doslej meri zelo visoko v razredu srednje velikih suvov.

Škoda kodiaq je prvi, a ne zadnji model škode v svetu športnih terencev. Najbolj naravna tekmeca kodiaqa sta hyundai santa fe in kia sorento, pa tudi kakšen nissan x-trail, honda CR-V in drugi. 

S 4,7 metra dolžine kodiaq morda res sodi v neko zgornje povprečje razreda, a štrli iz njega po skoraj 2,8 metra dolgi medosni razdalji, s čimer precej preseže svoje tekmece. Gre za najdaljšo različico Volkswagnove MQB skupne platforme, ki jo bo v takšni dolžini uporabljal le še bodoči tiguan XL. 

Navzven kodiaq zagovarja možat, po malem gosposki videz s tipično čistimi linijami in  vzporednicami z znamenitostmi Češke, denimo "kristalna" oblika svetil. Čeprav posamezne poteze spominjajo na superba, kodiaq prinaša tudi marsikaj novega v oblikovalski slog, po katerem se bodo gotovo zgledovale prihodnje škode, v prvi vrsti yeti druge generacije. Nastavljen je na najmanj 17-palčna kolesa.

Razkošje prostora

Tudi znotraj kodiaq prinaša svežino v sicer standardno postavitev in videz stikal, kar izraža z bolj premium videzom osrednje konzole, na kateri je standarden vsaj 6,5-palčni zaslon na dotik, kot opcija pa osempalčni. Infotauinemnt pozna vse najmodernejše trike povezljivosti, prek posebne aplikacije je lastnik tudi opozorjen, če se vozilo prehitro premika (mladi voznik) ali obstaja sum neavtorizirane vožnje (kraja). Po zgledu superba omogoča induktivno polnjenje telefonov.

Notranja prostornost je tista prvina, kjer kodiaq le še utrjuje sloves znamke. Dolgo medosje se izraža v velikodušno odmerjenem prostoru za potnike v zadnji vrsti. Kodiaq je na voljo kot pet- ali sedemsedežnik, druga klop, razdeljena po tretjinah, je vzdolžno pomična za kar 18 centimetrov. V petsedežni postavitvi je v prtljažniku kar 720 litrov prostora, s podiranjem sedeža pa naraste kar na 2.065 litrov. Oba podatka močno prekašata vse konkurente. Pogoltne lahko do 2.8 metra dolge predmete. 

Kodiaq je sodoben tudi glede voznih lastnosti. Pri motorjih ne bo presenečenj, na razpolago bodo klasične izvedenke TSI in TDI motorjev, pri čemer bosta bržkone najbolj popularna 110- in 140-kilovatna dizla. Kasneje naj bi bil na voljo še biturbo dizel. Bencinski motorji so trije. 110-kilovatni TSI pozna sistem izklapljanja valjev, na vrhu je 2,0 TSI s 132 kW (180 KM).

Le pri vstopnem 92-kilovatnem 1,4 TSI motorju pa bo pogon dvokolesni, sicer pa bosta kodiaqa gnala oba para koles. Izkazoval se bo tudi s terenskimi sposobnostmi, saj bo imel voznik na razpolago različne programe delovanja v odvisnosti od podlage, na razpolago bo tudi off-road paket pomagal. Tudi podvozje bo po želji nastavljivo. 

Pri asistenčnih sistemih ne bo manjkalo nič, kodiaq bo znal samodejno zavirati, okoli sebe bo lahko "gledal" prek sistema 360-stopinjskih kamer, iz Volkswagna pa si je sposodil sistem Tow Assist za manevriranje s prikolico pri vzvratni vožnji. Skupaj lahko vleče konkretnih 2,5 tone mase. Do hitrosti 65 km/h omogoča tudi polavtonomno vožnjo v gneči. Tu pa je še veliko "simple clever" rešitev, med drugim tudi sistem notranje komunikacije med zvočniki, ko bo voznikov glas prek bluetooth povezave lahko predvajan kar v slušalkah potnikov - da bodo vedno na vezi.

Kodiaqa bodo po uradni predstavitvi javnosti na pariškem avtosalonu pričeli prodajati še pred koncem leta. O cenah ni še nič gotovega, naj pa bi bile zelo konkurenčne tekmecem, šušlja se o začetni ceni pod 30 tisočaki. V ponudbi bosta tudi različici scout in sportline, pa seveda Lauren&Klement luksuzna različica, kar bo kodiaqa naredilo za najdražjo škodo doslej.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 2
  • messolongi 09:10 02.september 2016.

    Najbolj naravna tekmeca kodiaqa sta hyundai santa fe in kia sorento, pa tudi kakšen nissan x-trail, honda CR-V in drugi. ....HA HA HA .... na VW original smo pa slučajno pozabili .......?