Avto
112 ogledov

Novi radarji na avtocesti? Strah odveč!

tabla Boštjan Tacol
Po spletu je zaokrožilo elektronsko sporočilo, da bo Dars skupaj s policijo kmalu začel nameščati radarje, ki bodo sekcijsko merili hitrost. Tako na Darsu kot pri Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa so to zanikali.

Novica je namreč stara že štiri leta, pri Darsu pa so nam odgovorili, da tudi v prihodnje nakupa tovrstnih radarjev nimajo v poslovnem načrtu.

Merjenje povprečne hitrosti

Za kaj gre? Že maja leta 2008 je v internem glasilu Darsa pisalo, da bodo skupaj s policijo začeli nameščati radarje, ki bodo sekcijsko merili hitrost, prvi tak pa naj bi bil na odcepu med Brezovico in Vrhniko.

Radar deluje tako, da je postavljen na dveh delih odseka avtoceste. Z vstopom vozila v "radarski" odsek radar zabeleži in definira vozilo (slika sprednjo tablico vozila, določi obliko vozila in čas vstopa vozila na avtocestni odsek). Enak postopek nato radar ponovi še pri izstopu iz merjenega odseka. Radar pri tem sam izračuna povprečno hitrost in če je ta prekoračena, sistem poišče podatke o vozilu in vozniku na dom izstavi račun.

V glasilu Dars Avtoceste so pred štirimi leti kot prednosti takšnega radarja omenjali, da z novimi radarji želijo preprečiti nenadno zaviranje pred stacionarnim radarjem, kot se to ves čas dogaja na območju stacionarnih radarjev.

Za zdaj radar ni v načrtih

Na naše preverjanje, ali so se zdaj le odločili za postavitev takšnega radarja, so nam v službi za komunikacije z javnostjo pri Darsu pojasnili, da nakupa tovrstnih radarjev nimajo v poslovnem načrtu.

Enako nam je pojasnila tudi Vesna Marinko iz službe za analize, razvoj in koordinacijo v Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa: "Pred časom smo želeli zagnati projekt, a se je vedno ustavilo pri težavah s financiranjem. Glede na slabo finančno kondicijo države ni pričakovati, da bi takšen radarski sistem kmalu zaživel na slovenskih avtocestah."

"Sistem, ki bi meril povprečno hitrost na nekajkilometrskem odseku, ni smiseln. Potrebovali bi ga po vsej avtocesti, to pa bi po žepu udarilo davkoplačevalce, tako z investicijo kot posledično kaznimi. To je verjetno vzrok, da vlada sistema za zdaj ni odobrila," dodaja Marinkova, ki pravi, da ima sistem več pozitivnih učinkov in je v prvi vrsti namenjen upravljanju prometa.

"S povprečno hitrostjo se zmanjša hrup, emisije CO2 v zraku, manj je tudi prometnih nesreč. Sistem nedvomno prispeva k večji varnosti. Pozanimali smo se, kako sistem deluje v Italiji in na Nizozemskem, investicija pa bi se povrnila prej kot v enem letu," zaključuje Marinkova.

Komentarjev 5
  • svizec 08:36 25.september 2012.

    Ja madonca, pa bi z tem sistemom zopet samo slovenski državljani plačevali kazni, kaj pa tujci, bi bili enako sankcionirani, pa kamionarji, ki z hitrostjo 93 km / h vozijo po prehitevalnem pasu?Kaj pomeni prehitevalni pas bi morali razložiti ...prikaži več tudi tistim ki nenehno vozijo po njem pa tud če je cesta prazna, kot da je narejen le zanje(vozniki prestižnih avtov-Lizingpedrov)

  • bla_blabla 13:46 04.september 2012.

    ...in potem bi vse zbudli v pravljici, kjer bi ti sneguljcica prinesla pravkar pecen croissant v posteljo in ti ga za dobro jutro potegnila.

  • gggg 10:46 04.september 2012.

    Ni problema, bodo pač namestili več kamer in bo obstajalo več zaporednih merjenih odsekov. Potem bodo pa tudi vozniki vozili dalj časa po predpisih.No, še bolje za vse vpletene, pa bi bilo, da bi vsi vedno vozili po predpisih. ...prikaži več Potem nebi bilo kazni, niti davkoplačevalci nebi rabili plačevat takih nadzornih sistemov!