Žurnal24 je bil povabljen na svetovno premiero povsem nove generacije verjetno najbolj pomembnega citroëna zadnjega obdobja - četrte generacije C3. Za znamko je to pomemben trenutek, saj želi z njim dokazati, da je lahko evropski električen avto ob kompaktnih merah uporaben, zavoljo serijskega Citroënovega patentiranega vzmetenja zelo udoben, predvsem pa cenovno sprejemljiv za široke množice.
Novi ë-C3 z dosegom do 320 kilometrov bo imel namreč vstopno ceno ob zagonu prodaje prihodnjo pomlad postavljeno na 23.300 evrov, kar je bistveno manj od dosednjih primerljivo velikih električnih avtov in praktično na ravni bencinsko gnanih kombilimuzin v tem razredu. Ta cena bo zabetonirana na vseh tržiščih, kjer Citroën sam skrbi za prodajo, a tudi v Sloveniji, kjer prodaja poteka prek uvoznika, razlika ne bi smela biti velika.
Leto kasneje se bo pridružila različica z nekoliko skromnejšo baterijo, ki se bo spustila celo pod 20 tisoč evrov in bo tako občutno cenejša tudi od precej manjše in tehnično preprostejše dacie spring, ki trenutno velja za najcenejši električni avto v Evropi.
Drug pomemben signal, ki ga ob premieri daje znamka Citroën in s tem hkrati tudi celoten matični koncern Stellantis pa je, da je doba suvov in križancev morda že dosegla vrhunec ter da je znova čas za bolj racionalne petvratne kompaktne kombilimuzine. Seveda s prvinami križancev, kar dokazuje nova generacija oblikovalskega jezika, ki ga uvaja ë-C3 in ga je lani napovedal že odmevni koncept öli. To je skupaj s prostorno notranjostjo recept, s katerim želi Citroën osvojiti srca novih, tudi mlajših kupcev, med katerimi bo gotovo veliko družin, je povedala Laurence Hansen, direktorica produkta in strategije pri Citroënu.
Narejen v Evropi za Evropejce
"Ponudba cenovno dostopnih vozil je bila vedno pomemben del Citroënove strategije", nam je zbranim novinarjem iz vse Evrope na premieri v Parizu povedal Thierry Koskas, generalni direktor znamke Citroën. "Vendar so se pričakovanja kupcev glede avtomobilov segmenta B spremenila, zlasti zaradi vse večje priljubljenosti suvov in želje po električni vožnji." Opozoril je, da so evropski proizvajalci v zadnjem obdobju zaradi znanih sprememb in prihoda novih igralcev le še težko sledili temu trendu in hkrati izpolnjevali pričakovanja kupcev.
Zdaj Evropa vrača udarec. "Citroën si kot drzna znamka upa storiti natanko to, izpolniti pričakovanja s povsem novim 100-odstotno električnim modelom ë-C3 za evropske kupce. To je osvežena, dodelana in udobna petvratna limuzina segmenta B z izpopolnjeno opremo, ki je bila zasnovana posebej za Evropo in se na njenem območju tudi proizvaja," je povedal prvi mož znamke Citroën. Avto bodo namreč izdelovali v Stellantisovi slovaški tovarni v Trnavi, iz katere letno zapelje na cesto prek 200 tisoč vozil.
Nova smer vertikal in horizontal
Citroën ë-C3 v dolžino meri le centimeter prek štirih metrov, v širino ga je manj kot 1,8 metra. Je pa z 1,57 metra kar za deset centimetrov višji od predhodnika. Za skoraj tri centimetre je višje že samo podvozje, zato pri znamki izpostavljajo poenostavljeno vstopanje v avto in samozavestnejšo vožnjo prek hitrostnih ovir ter lukenj.
Z obliko nove generacije Citroënovega jezika, v katerem se med seboj dopolnjujejo vodoravne in navpične linije, dodatno briše meje med kombilimuzino in križancem ter količi novo identiteto znamke za električno dobo. V oči pade z navpičnim nosom in kratkim prednjim delom, celoten avto deluje 'izklesano,' a z jasno vidnimi detajli, ki ga delajo vse prej kot dolgočasnega. Poseben pečat mu dajejo v tri enote razdeljena serijska LED prednja svetila, zadnja so potisnjena na rob karoserije. Platišča merijo od 16 palcev naprej, blatniki so obrobljeni s črnino, na strehi je imitacija nosilcev. Zanimiv trik so barvne ploščice, po dve spredaj na blatniku in še dve na C stebričku, ki jih je mogoče menjati s kakšno drugo barvno kombinacijo, na primer v barvi zastave. Na 'motorno' masko je Citroën premierno namestil močno osvežen logotip dvojne puščice, s katerim so se praktično vrnili na originalni dizajn izpred stoletja.
Zunanjih barv je pet, na voljo je tudi dvobarvna kontrastna zunanjost z belo ali črno streho.
Klasična armatura je izginila
Zelo drugačen od predhodnih citroënov je ë-C3 tudi znotraj. Nov pristop imenujejo C-Zen Lounge, v ozadju pa je ideja preprostosti, preglednosti in hkrati visokega udobja, ki ga med drugim zaznamuje za znamko značilno mehko oblazinjenje, dvobarvnost in izbira materialov. Citroën uvaja povsem nov pristop pri voznikovem prostoru brez klasične armaturne plošče. Ë-C3 ima podobno, kot smo bili že dolgo vajeni pri peugeotih, zdaj manjši volan. Namesto klasičnih merilnikov pa je globoko v armaturko skrit ozek zaslon na višini oči. Na inovacijo so pri znamki zelo ponosni, saj je po njihovem mnenju zelo prijazna do uporabnika, ki mu ni treba več povešati oči, prav tako je izginila potreba po dodatnem HUD prikazovalniku.
Na sredini armaturne plošče je nekoliko proti vozniku nagnjen 10,25-palčni zaslon za multimedijo, ki v boljši od dveh različic omogoča uporabo arhitekture gradnikov pri določanju bližnjic in tudi brezžično povezavo z Apple Car Play ter Android Autom.
Pri vstopni od treh oprem avta je namesto sredinskega zaslona vgrajena postaja za pametni telefon, prek katerega lahko voznik ob pomoči brezžične NFC tehnologije dostopa do aplikacij za glasbo, navigacije in klicev. Pravega menjalnika ni, v sredinskem delu med sedežema je vzvod za prestave.
Časom primerna je digitalna izobrazba novinca. Prek aplikacije na telefonu je mogoče nadzorovati stanje avta in na daljavo vklapljati klimatizacijo ali časovno nastavljati polnjenje. Pred dodatne storitve connect plus so na voljo informacije o prometu v živo, prek storitve e-ROUTES, ki hkrati komunicira tako s polnilnicami kot vozilom, bo mogoče v državah, kjer bodo vključeni seznami polnilnih postaj, enostavno načrtovati pot.
Dobro je izpopolnjen tudi glede različnih asistenčnih sistemov, ki jih nenazadnje od njega zahteva sveža evropska zakonodaja. Tako zavira v sili, prepoznava pešce in kolesarje, opozarja na nenamerno menjavo pasu, hitrostne omejitve in nezbranost ... Serijski so avtomatsko prilagajanje žarometov in vzvratni senzorji, kamera pa v višji stopnji opreme.
Zdravorazumski pristop do pogona in baterije
Citroën ë-C3 poganja elektromotor s 83 kW (113 KM). Pri bateriji so imeli v mislih pristop 'pametnega dosega', torej brez pretiravanja, če pa temu avto ni namenjen. Baterija je tako danes vse bolj prodornega tipa litij-železo-fosfat (LFP), kar je tudi ena ključnih informacij glede vprašanja, kako so lahko dosegli tako nizko skupno ceno avta.
Niso pretiravali niti s kapaciteto in ostali pri zdravih 44 kWh, neto 42,7 kWh, ki omogočajo do 320 kilometrov poti po WLTP. Na enosmernem toku elektronika omogoča polnjenje z močjo do 100 kW, takrat se avto iz 20 na 80 odstotkov napolni v manj kot pol ure. Na izmeničnem toku je moč polniti z do 11 kW, kar v idealnih razmerah pomeni napolnitev v manj kot treh urah. Kombinacija pogona požene avto do največje hitrosti 135 km/h, pospešek z mesta do 100 km/h pa traja dobrih 11 sekund.
Leta 2025 bodo v ponudbo dodali še različico z manjšo baterijo in dosegom do 200 kilometrov, takrat bo ë-C3 na voljo že za 19.990 evrov!
Vsakdanji uporabnosti daje petsedežni novinec velik poudarek. Zaradi že omenjenih večjih mer je bistveno prostornejši od predhodnika za sprednje in zadnje potnike. Pri znamki trdijo, da vse konkurente prekaša po kar nekaj parametrih. Prtljažnik v osnovi meri 310 litrov, pri njem izpostavljajo več kot meter širine, kar omogoča nalaganje večjih kosov tovora.
Funkcija lebdeče preproge je serijska
Zelo so ponosni na napovedano udobje vožnje, kar bo sicer moral dokazati šele test v živo. Za 'glajenje' ceste se poleg mehkega oblazinjenja na vseh sedežih (oblikovni trik s tablico čokolade) zanašajo na za Citroën svojstveno in patentirano rešitev podvozja s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki imajo izvor v reliju, pri znamki pa ga uporabljajo v vseh modelih zadnjih let. Takšna cenovno dostopna rešitev dvojnih hidravličnih namesto enojnih mehanskih blažilnikov precej učinkoviteje blaži cestne neravnine in morebitne silovite udarce zaradi lukenj. Zdaj je torej podvozje 'lebdeče preproge' serijsko dobil tudi novi ë-C3.
"Udobje je ključni del genetskega zapisa znamke Citroën. To je za nas zelo pomembno, saj je pomembno tudi za naše stranke. Zato smo se zares potrudili, da bi povsem nov ë-C3 postal najbolj udoben avtomobil med petvratnimi limuzinami segmenta B," je na premieri dejala Laurence Hansen, direktorica produkta in strategije pri Citroënu.
Da bi poenostavili izbiro, bosta osnovna opremska paketa le dva, bo pa na voljo še več oblikovnih in tehničnih dodatkov.
Po lansiranju električne različice ë-C3 spomladi prihodnje leto bodo hkrati prišle na tržišče tudi bencinske izvedenke s podobno vsebino, a seveda klasičnim pogonom. V Sloveniji lahko novega ë-C3 pričakujemo maja.
Ključni model
Citroën C3 velja za najbolj priljubljen model avtomobila te znamke v zadnjih desetletjih. Od začetka prodaje prve generacije leta 2002 so ga prodali v več kot 5,6 milijona primerkih. Je tudi izrednega pomena za znamko, v Evropi predstavlja 29 odstotkov njene prodajne količine. Leta 2022 je model C3 skupno osvojil 11 odstotkov evropskega trga avtomobilskega segmenta B. V Sloveniji so od leta 2016 (3. generacija) prodali več kot 6.000 vozil.
JBG, Ni[je] Svaka Žvaka Za Seljaka ...
Kaj je pa to ratal grd avto, da ne govorim o nenormalno ogabni znački citroena na prvem delu. OMB
Glede oblike je prava osvežitev, če primerjamo z predhodniki, a manjka opcija bencin in takoj bi bil bolj zanimiv🤔