Četrta generacija družinskega poglavarja BMW X. Tako so pri BMW najavili prihod novega BMW X5, ki po mnenju Bavarcev odpira naslednje poglavje v zgodbi o uspehu ustanovitelja segmenta športnih terenskih vozil (SAV), od katerega je bilo prodanih že več kot 2,2 milijona enot.
Glavni poudarki pri snovanju nove generacije so bili: dizajn, udobje avtoritativne vozne lastnosti ter inovativne funkcije opreme. Vozilo bo še naprej nastajalo v tovarni BMW v Spartanburgu (ZDA), prvi kupci pa bodo ključe v roke prejeli v mesecu novembru.
Krepko večji in prostornejši
Četrti X5 je znatno večji od svojega predhodnika: dolžina se je povečala za 3,6 centimetra na na 4,9 metra, v širino ga je več kar za 6,6 centimetra (okrogla dva metra), v višino pa skoraj za dva centimetra (1,745 metra). Medosna razdalja se je povečala za 4,2 centimetra na 2,975 metra.
Pri snovanju zunanjosti večjih presenečenj ni bilo, saj sledi potezan nove petice in tudi manjšega X3. Poudarek je bil na močno izklesanih površinah, razpoznavni znak je velika rešetka v obliki dvojne ledvičke BMW z enodelnim okvirjem, zadnje luči imajo tridimenzionalno obliko. Laserska luč s prilagodljivimi LED žarometi je na voljo izbirno. Glede virov svetlobe so pri BMW zapisali še, da so leče razporejene v značilni X-obliki, ohranili pa so značilno modro barvo laserskih luči. X5 bo hkrati prvi model BMW, ki bo na voljo z 22-palčnimi platišči iz lahke zlitine (izbirno).
Novi motorji
Vstop na trg bo s štirimi različicami motorjev: novo razvit bencinski motor V8 s 340 kW/462 KM v X5 xDrive50i (ne bo na voljo v Evropi), vrstni šestvaljni bencinski motor z 250 kW/340 KM v xDrive40i in dva vrstna šestvaljna dizelska motorja z 294 kW/400 KM v M50d ter 195 kW/261 KM v BMW xDrive30d. Osemstopenjski menjalnik steptronic je vgrajen standardno.
BMW xDrive, sistem štirikolesnega pogona z novim, so posodobili z učinkovitejšim nadzornim sistemom in poudarkom na zadnjih kolesih. Je del standardne opreme vozila. Zapora diferenciala na zadnji premi zagotavlja omogoča povečano okretnost, oprijem in smerno stabilnost pri pospeševanju iz zavojev in v drugih dinamičnih voznih razmerah.
X5 je tudi prvi model BMW X z izbirnim paketom off-road. To prinaša dvoosno zračno vzmetenje, ščitnik za podvozje spredaj in zadaj ter posebni prikazi v kombiniranem instrumentu in na nadzornem prikazovalniku. Tudi izbiro štirih načinov vožnje, ki so na voljo s pritiskom gumba, nastavljivost višine vozila od tal prilagoditev višine vozila od tal do osem centimetrov), nadalje odzivnost xDrive, DSC, menjalnika in pedala za plin so nastavljeni tako, da omogočajo optimalno nastavitev za vožnjo po pesku, kamenju, gramozu ali snegu.
Nova grafika, zaslon
Nadzorni in prikazovalni sistem BMW Live Cockpit professional je nameščen standardno. Vključuje popolnoma digitalni kombinirani instrument in 12,3-palčni nadzorni prikazovalnik z novo grafiko, bolj ploščato strukturo menija, ki je zasnovan za upravljanje na dotik. V X5 je premierno tudi nova generacija projiciranega zaslona z večjo projekcijsko površino (zdaj 7 × 3,5 palca), optimizirano 3D-grafiko in dodatno vsebino za prikazovanje.
Tudi tretja vrsta sedežev
Izbirna tretja vrsta sedežev (predvidoma na voljo od decembra dalje) bo ponudila dva dodatna sedeža in udoben vstop in izstop zahvaljujoč funkciji električnega nagiba sedežev v drugi vrsti.
Vrata prtljažnika so ločena in dvodelna. Omogočajo prostoročno odpiranje in zapiranje obeh delov z izbirnim komfortnim dostopom. Avtomatsko prekrivalo za prtljago se lahko električno povleče pod dno v prtljažniku. Zmogljivost prtljažnika se lahko poveča s 645 na največ 1.860 litrov.
Nove funkcije
Med novosti pri BMW uvrščajo še večfunkcijska prednja sedeža z masažno funkcijo, štiripodročno avtomatsko klimatsko napravo, ogrevane naslone za roke, hlajena/ogrevana držala za pijačo v sredinski konzoli, panoramsko stekleno streho s 23-odstotno večjo stekleno površino, paket ambientalnih osvežilcev zraka za odišavljanje notranjosti, sistem zabavnih vsebin za zadnje sedeže z 10,2-palčnim zaslonom na dotik. Prvič se pojavijo steklene prevleke (izbirna možnost) za novo zasnovano prestavno ročico, upravljalnik, gumb start/stop na sredinski konzoli in regulator glasnosti avdio sistema.
Tehnološki stroj
X bo po novem še bolj napreden tehnološki stroj, ki ponuja še korak naprej k avtomatizirani vožnji. Driving Assistant Professional vključuje pomoči, kot so nadalje razvit aktivni pomočnik za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop&Go, pomočnik pri krmiljenju in za ohranjanje vozila na voznem pasu, opozorilo pri menjavi in za zapustitev voznega pasu, zaščita pred bočnim trkom, pomoč pri izogibanju, opozorilo pred prečnim prometom, opozorilo za prednostno cesto in opozorilo za napačno smer.
Prvič je na voljo pomočnik za zaustavitev v sili; po potrebi samodejno zavira vozilo in ga usmeri na stran ceste.
Vozniku bo v pomoč tudi parkirni pomočnik z avtomatskim vzdolžnim in prečnim usmerjanjem. Novi pomočnik za vzvratno vožnjo prevzame krmiljenje, da manevrira vozilo po poti, ki je bila nedavno vožena naprej – na razdalji do 50 metrov. Parking Assistant Plus pa vključuje tudi funkcije Surround View, Top View, Panorama View in Remote 3D View.
Korak naprej so naredili tudi v povezljivosti. Omogoča povezljivost med vozilom in digitalnimi napravami uporabnika prek pomočnika osebne mobilnosti BMW Connected. Digitalni ključ BMW omogoča uporabniku dostop do vozila in zagon motorja kar z njegovim pametnim telefonom. Opozarjanje na nevarnosti zagotavlja povezljivost z drugimi vozili BMW.