Corsa je eden od avtomobilov, ki ga ima, ali pa ga je imelo veliko slovenskih družin. Nič čudnega, če je na sceni že 37 let, po svetu pa so jih prodali okoli 14 milijonov. Samo v Sloveniji vsako leto v zadnjih 12 letih okoli 1.300. Mi smo že vozili novo, šesto generacijo, ki prinaša nekaj, kar ne pozna prav noben avtomobil v tem segmentu.
Gre za B avtomobilski razred, oziroma razred kompaktnih, danes petvratnih kombilimuzin (nepraktične trivratne izvedenke so v zadnjih letih izpuhtele iz proizvodnih programov avtomobilskih proizvajalcev), ki še vedno predstavlja skoraj petino prodaje vseh avtomobilov.
Mora biti čustven, varen, prostoren, cenovno ugoden ...
Razred se le malenkostno krči na račun kompaktni križancev, a še vedno velja za enega najbolj konkurenčnih in cenovno občutljivih modelov. To so avtomobili, kjer prevladujejo čustva, torej morajo ponuditi atraktivno obliko, hkrati pa tudi avtomobili, ki so cenovno zelo občutljivi, saj je to pogosto drugi avto pri hiši, ponekod tudi sploh prvi avto, na primer, ko naredimo vozniški izpit ali se upokojimo. Hkrati so to avtomobili, s katerimi avtomobilski proizvajalci zaradi masovne proizvodnje ciljajo na ekonomično plat, pogosto tudi na tiste družine z najstniškimi otroki.
Kar zahtevna naloga, če vemo, da morata biti glede na zahteve kupcev kabina avtomobila in prtljažnik dovolj velika, hkrati pa so na pri Oplu povedali, da kupci od oblikovalcev in inženirjev zahtevajo, da naredijo bolj prostoren avto od predhodnika v enakih dimenzijskih okvirjih.
Zračna blazina in katalizator
Inženirji so morali v računico všteti še zahteve EU po omejitvah povprečja izpustov emisij na 95 gramov CO2 na kilometer, zahteve neodvisnega konzorcija Euro NCAP o varnosti pri trkih z drugimi vozili in pešci, hkrati pa ne smejo ponoviti napak nekaterih konkurentov in ob vgradnji vseh novih modernih sistemov za pomoč in udobje ponuditi prevelik cenovni preskok iz stare na novo generacijo. Kako je to uspelo Oplu so corso, smo preizkušali na prvi vožnji po dalmatinskih cestah od Šibenika do Trogirja.
Corsa se lahko pohvali z eno najdaljših tradicij. Pri Oplu so leta 1982 ocenili, da avtomobilski trg potrebuje mali avtomobil preprostega dizajna, ki je robusten in prostoren znotraj, predvsem pa dosegljiv množicam. Nastala je prva generacija corse ali corsa A. Potrditev, da je bila to dobra odločitev, je bilo 3,1 milijona prodanih primerkov. Do danes so prodali skoraj 14 milijonov cors, ki je v dobrih treh desetletjih v dolžino zrasla le za 40 centimetrov, v svoji zgodovini pa je uvedla nekatere pomembne sisteme v B avtomobilski razred, kjer pri nas kraljuje clio, kot sta zračna blazina in katalizator.
Od Američanov do Francozov, a poudarja nemškost
Tudi pri šesti corsi gre za prelomnico, saj ni več razvita pod okriljem ameriškega General Motorsa, pač pa nastaja in isti platformi kot koncernski francoz peugeot 208. Oplovci se na vse kriplje trudijo poudariti, da Opli, čeprav so pod novim lastnikom PSA, niso peugeoti ali citroëni, ampak ostajajo nemški avtomobili. In to prepoznavni Opli, tako z obliko kot občutki za volanom in v kabini. Da gre za avto »izdelan v Nemčiji« poudarjajo s tem, da je bila corsa razvita na domačem pragu v Russelsheimu, a s komponentami in tehnologijami, ki so del skupine PSA (to prepoznamo po prestavni ročici ročnega menjalnika, motorjih ali pa kameri za vzvratno vožnjo). Tudi oblika je povsem Oplovska, s poudarkom na aerodinamiki. Zdaj boste zaman iskali enoprostorsko zasnovo, saj deluje veliko bolj športno, zasluga gre tudi krajšim previsom. Oplovci pravijo, da tako, kot reže zrak corsa (količnik zračnega upora je 0,29) ne zna nihče v razredu, in to naj bi se poznalo tako na manjši porabi goriva, kot pri emisijah in lahkotnosti manevriranja. Pravijo, da 10 odstotkov boljša aerodinamika pri 130 km/h zmanjšuje porabo goriva za pet odstotkov. Corsi so zato namenili zadnji spojler, zračne rolete v prednji maski, ki se pri določeni hitrosti samodejno zaprejo in odbijajo zrak stran od avtomobila, tudi podvozje je oblikovano tako, da zrak čim manj ovira premikanje vozila.
V korist bolj dinamične izkušnje je tudi nižja, ima športno oblikovan C stebriček, ena od prednosti pred konkurenti v B razredu pa so polni matrični žarometi, ki ponoči vseskozi svetijo s polno močjo, moduli pa se ugašajo in prižigajo, da ne zaslepijo avtomobilov, ki pripeljejo nasproti, pri čemer vseskozi s polno močjo osvetljujejo okolico.
Digitalizirana
Povsem nova je oblika potovalne kabine, ki je prečiščena z malo stikali in novim osrednjim zaslonom, ki lahko meri do 10-palcev, zaslon multimedijske naprave pa 7-palcev. Merilniki so lahko po novem popolnoma digitalizirani, ročica avtomatskega menjalnika pa je izposojena iz Peugeotovih modelov. Na voljo je tudi klasični osemstopenjski samodejni menjalnik. AGR sedežev corsa ne pozna, saj so inženirji varčevali na masi (v najlažji izvedi avto tehta zgolj 980 kilogramov).
Z uporabo novih materialov in drugimi rešitvami so v primerjavi s prehodnico nekoliko povečali tudi prtljažni prostor, ki zdaj »pogoltne za 309 litrov prtljage (+24 litrov), oziroma 1.081 litrov, ko je podrta klop v drugi vrsti, pomembno pa je tudi, predvsem za tiste mamice z vozički, da je širša odprtina prtljažnega dela in sicer za dodatnih 7,4 centimetra.
Tudi povsem električna
Corsa je po pričakovanju in vzoru na peugeot 208 dobila tudi številne asistenčne sisteme, s katerimi se bo lahko kosala z novim renault cliom, VW polom, ford fiesto. Omenimo samo sistem za prepoznavanje prometnih znakov, utrujenost voznika, samodejno zaviranje s prepoznavanje pešcev, sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu, s samodejnim menjalnikom zna sama parkirati, pri Oplu bodo kmalu ponudili še sistem za odklepanje in zagon vozila brez ključa kar s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu, pomembna novost v prihodnjem letu bo tudi sistem, ki bo samodejno ohranjal vozilo znotraj voznega pasu.
Motorna paleta je na začetku sestavljena iz treh bencinskih trivaljnikov s prostornino 1,2 litra in enega dizelskega trivaljnika s prostornino 1,5-litra, motorji prihajajo z razponom moči od 55 do 96 kilovatov (od 75 do 130 KM). Na izbiro je ročni oziroma samodejni menjalnik. Marca bo na trgu tudi povsem električna e-corsa, ki je bila razvita v sodelovanju S PSA, kar pomeni, da bo imela 100 kilovatni električni motor (136 KM), 1-stopenjskim samodejni menjalnik, in 50 kWh baterijo nameščeno v dno vozila, s čimer ne bo prav nič okrnjen prostor za potnike in prtljažnik, in bo po uporabni plati identična kot bencinski ali dizelski model. Pri Oplu omenjajo tudi možnost hitrega polnjenja na 100 kWh polnilnicah.
Prvi vtisi:
Kot kaže je prehod izpod ameriškega lastnika na francoskega na corsi pustil pozitivne posledice. Predvsem bodo to občutili tisti, ki iščejo vozniško bolj dinamičen avtomobil. Če je bila prej okorna in predvidljiva, je zdaj bolj zabavna in okretna. A še vedno s tipičnim Oplovskim pristopom. Preizkusili smo bencinski turbo trivaljni motor s 73 kilovati moči in nekoliko nerodno pokončnim ročnim menjalnikom, ki se je izkazal za dovolj zmogljiv agregat tako za avtocestno uporabo kot za mestno uporabo, še bolj pa nas je prepričala 1,2-litrska trivaljna turbo različica s 130 KM in odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Prepriča tako občutek na volanu, ki je bolj neposreden, športen, kot tudi zvok motorja, tudi podvozje je zelo zmogljivo. Corsa po naprednosti prav zagotovo sodi med najmodernejše predstavnike razreda, pohvalimo pa lahko matrične LED žaromete, ki so ponoči odlično samodejno daleč naprej in na stran osvetljevali okolico mračnih in ozkih dalmatinskih cest, ki znajo biti predvsem ponoči tudi precej nevarne. Žarometi so z vklapljanjem in izklapljanjem posameznih led diod vseskozi pravočasno zasenčili nasproti vozeča vozila in hkrati na polno osvetljevali okolico. Pri Oplu pravijo, da se samo na račun žarometov reakcijski čas voznika ponoči izboljša za od 1,3 do 1,8 sekunde. Rezerve so še. Zanimivo je, da astra in insignia »govorita po slovensko,« corsa pač ne. Direktor Opla za Slovenijo Borut Gazvoda je zatrdil, da se skupaj s Peugeotevci in Citroënovci trudijo, da bo kmalu slovenski jezik in tudi glasovna navodila ob uporabi navigacije (to moramo tudi pohvaliti) na voljo tudi v vseh znamkah koncerna PSA. Nekaj rezerve je še na prostornosti na zadnji klopi in prtljažniku, ki nista povsem med največjimi, a tudi ne med najmanjšimi – zlata sredina bi rekli ali pa kakovosti kamere za vzvratno vožnjo.
Kaj pa cene?
Paketi opreme so trije, edition, elegance in športni GS line (oblikovni poudarki, bočna opora pri sedežih, izbira načina vožnje, dodatne ojačitve za večjo togost, rdeči poudarki po kabini, temne stropne obloge, stopalke iz lahkih kovin …)
Cene za slovenski trg se začnejo pri 13.490 evrov za osnovni bencinski model z ročnim menjalnikom in 16.490 za osnovni dizel. Na začetku prodaje Opel ponuja akcijski popust v višini od 1.000 (osnovna različica) do 1.500 evrov (odvisno od opreme), oziroma še dodatnega 2,5 odstotka za tiste, ki se boste odločili za nakup ob financiranju.