Avto
187 ogledov

Nissan pick-upa navaro približal osebnim vozilom

Nissan navara NP300
1/27
Gregor Prebil
Pick-upi ali poltovornjaki so vedno veljali za delovne stroje, ki pa jih želijo avtomobilisti zdaj približati osebnim vozilom. Na prvi vožnji smo preizkusili Nissanovo navaro NP300, pick-up leta 2016, za katerega Japonci pravijo, da zdaj tudi zaradi novega zadnjega vpetja izničuje poskakovanje nenatovorjenega vozila in udobje izenačuje s kompaktnimi športnimi terenci, s katerimi si deli tehnologijo za varnost in udobje ter tudi dizajn.

Slovenski trg pick-up vozil je majhen, a raste. Lani so prodali 314 poltovornjakov, kar je skoraj enkrat več kot štiri leta pred tem. Poltovornjaki so zanimivi predvsem zaradi velike moči, klenosti in zmogljivosti na zahtevnih terenih, hkrati pa so krepko cenejši od podobno zmogljivih športnih terencev, ki pa na terenu z njimi ne morejo "zobati češenj".

Za v hribe in v opero

To je vzrok, da so po njih povpraševali predvsem tisti, ki so jih uporabljali za svoje delo na težko dostopnih terenih, oziroma za prevoz večjih predmetov ali vleke prikolic. Pri Nissanu pravijo, da je z novo navaro NP300 drugče, saj v razredu enotonskih pick-up vozil združuje najboljše iz Nissanove serije športnih terencev z 80-letnimi izkušnjami oblikovanja in proizvodnje robustnih pick-up vozil.

V Evropi izdelana nova navara je zasnovana in konstruirana na podlagi zahtev in potreb evropskega trga. Zasnova obeh izvedb (dvojna kabina in podaljšana kabina, ekskluzvno za Slovenijo je na voljo tudi izvedba šasija, ki predstavlja osnovo za nadgradnje) prinaša robusten in obenem športen dizajn, in prepoznavne hišne dizajnerske elemente, kot je maska V-motion in žarometi z dnevnimi lučmi z LED-diodami z značilno obliko bumeranga.

Tudi zavira sam

V popolnosti preoblikovana notranjost prinaša optimizirane elemente potniške kabine, s poudarkom na izboljšani kakovosti, udobju, prostornosti in praktičnosti. Armaturna plošča je bila zasnovana povsem na novo. Ergonomsko zasnovani sprednji sedeži zdaj nudijo oporo tudi hrbtnemu in ledvenemu delu. Zadnji sedeži omogočajo naklon za 23 stopinj, kar povečuje udobje.

Vozilo ima dvopodročen sistem za gretje in prezračevanje, tako pri izvedbi s podaljšano kabino kot izvedbi z dvojno kabino, ter nov sistem prezračevanja zadnje kabine, ima tudi možnost kamere s 360-stopinjskim pogledom na okolico vozila, ki v kombinaciji s parkirnimi tipali olajša obračanje na majhnem prostoru. V primerjavi s predhodnico uvaja nabor novih tehnologij: sistem za nadzor okolice kot sistem za zaviranje v sili, regulator hitrosti, vozilo je opremljeno tudi s prostoročnim dostopom.

Nove strukturne rešitve za boljšo vodljivost

Temelj razvoja vozila je bil izboljšati udobnost in lahkotnost vožnje, vendar so želeli ohraniti terenske vozne sposobnosti, vzdržljivost in nosilnost. Novi model je posodobljena različica prejšnje generacije, z robustnim in močnim podvozjem, ki uvaja kopico novih strukturnih rešitev za boljšo vodljivost.

Nissan navara NP300 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Nissan navara NP300 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Boljšo vodljivost in udobje vožnje so dosegli z novim petvodilnim sistemom zadnje obese za izvedbo z dvojno kabino. Zaradi novega sistema je avtomobil za 20 kilogramov lažji od prejšnje različice z listnato vzmetjo. Izvedba s podaljšano kabino ima posodobljeno različico listnate vzmeti, ki je bila vgrajena v prejšnjem modelu. Nova vzmet je sedem kilogramov lažja od prejšnje različice, pri izvedenki s podaljšano kabino ji to omogoča 3,1-odstotno izboljšanje prevoznega kota zadnjih koles in zmanjšanje ravni hrupa na cesti.

V teoriji porabi za četrtino manj goriva

Pri novem 2,3-litrskem motorju dCi pravijo, da je za 24 odstotkov bolj učinkovit od enote, ki jo je zamenjal. Tovarna navaja povprečno kombinirano porabo 6,4 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Na voljo je v dveh različno zmogljivih pogonih, 118 kilovatov in 140 kilovatov moči, navora je za 450 Nm, krivulja moči je bolj enakomerna. Prvič v svoj segment uvaja tehnologijo z dvema turbopolnilnikoma in nižje stroške uporabe z znižanimi emisijami CO2, saj zdaj na kilometer poti v ozračje izpusti 169 gramov CO2 (prej 225 gramov).

Nissan navara NP300 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Model najnovejše generacije je na voljo z izbiro med dvo- ali štirikolesnim pogonom, a je za Slovenijo predvidena le različica 4x4. Štirikolesni pogon je bil nadgrajen z elektronskimi pripomočki kot sta sistem za nadzor spusta po klancu (HDC) in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec (HSA).

Kupci bodo lahko izbirali med šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Natovorite lahko tudi nosoroga

Novinka ima izboljšane zmožnosti za obremenitev in priključitev prikolice. Možna je obremenitev nad eno tono in dovoljeno težo prikolice 3500 kg. To so pri Nissanu ponazorili z zanimivimi primerjavami. Navara lahko za seboj vleče prikolico z osemmetrskim čolnom, prikolico z dvema konjema, v tovorni ploščadi bi teoretično lahko prevažali tudi nosoroga. Tovorna ploščad je opremljena z inovacijami v obliki Nissanovega tovornega sistema C-vodil. Vodila na predelni steni zadnje kabine in stranicah ploščadi ponujajo prilagodljivost pri zavarovanju občutljivega tovora.

Nissan navara NP300 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Za pravne osebe nižja cena

Na izbiro so štiri stopnje opreme. Cene za izvedenke z dvojno kabino so od 23.811 evrov do 31.803 evrov (brez DDV) za pravne osebe, oziroma od 29.050 evrov do 38.800 evrov (z DDV) za fizične kupce. Izvedenka s podaljšano kabino stane brez DDV 21.352 evrov, z DDV pa 26.050 evrov. Pri Nissanu v začetku prodaje vsem pravnim osebam na te cene ponujajo še 10 odstotkov popusta.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.