Po več letih raziskav in usklajevanj so v ZDA oblasti sprejele odločitev, da bodo morala biti od maja 2018 vsa vozila, lažja od 4.500 kilogramov, vključno z osebnimi avtomobili, avtobusi, kombiji in tovornjaki, opremljena s kamero za vzvratno vožnjo.
Ameriška Nacionalna agencija za varnost v prometu (NHTSA) je v prid odločitvi zapisala, da želijo s tem ukrepom preprečiti, da bi vozniki povozili pešce. V ZDA vsako leto zaradi neprevidne vožnje vzvratno umre 150 ljudi, od tega okoli 100 otrok, 15.000 pa jih je poškodovanih.
Nakup kamere je že zdaj priporočilo
"Pogled nazaj s pomočjo slike s kamere bo reševal življenja. Na desetinam družin bo prihranjeno trpljenje, ki ga povzročajo takšne nesreče," meni David Friedman iz NHTSA in dodaja: "Že zdaj s pomočjo programa NCAP voznikom priporočamo, naj ob odločanju za nakup vozila premislijo o doplačilu kamere."
Po sprejetem zakonu bodo morala biti vozila od maja leta 2018 opremljena s kamero, ki pokriva tri krat šest metrov velik prostor za vozilom. Slika na kameri bo morala zadostiti tudi drugim merilom, kot so vidnost v slabših vremenskih razmerah, ločljivost slike, čas zamika slike …
Kamere dostopne v vseh avtomobilskih razredih
Kamere pa so že danes zelo razširjene med proizvajalci vozil, ne zgolj klasične, ki prikazujejo gibljivo sliko dogajanja za zadkom vozila, ampak tudi take, ki pokrivajo vse skrite vogale okoli vozila. In dostopne, saj so na voljo tudi v vozilih nižjega ali srednjega cenovnega razreda.
Nissan, oziroma Infiniti, ki je premium del Nissana, je bil leta 2007 s tehnologijo kamer, ki pokrivajo vse kote okoli vozila, pionir med avtomobilisti na področju prikazovanja 360-stopinjske gibljive slike okolice vozila.
Sodelovanje kamer, tipal in zaslona
Qashqai, ki smo ga preizkusili na testu, je lahko, tako kot še juke in x-trail, opremljen z opremskim paketom 360°, ki med drugim vključuje sistem štirih kamer (Around view monitor - AVM). Dve kameri sta nameščeni na zunanjih ogledalih, ena spredaj na maski in ena zadaj nad registrsko tablico. Kamere so povezane s kontrolno enoto AVM. Ta enota združuje sliko pridobljeno z vseh štirih kamer v klasični in t.i. ptičji pogled. Enota AVM pošilja signale slike kamer enoti navigacije, ki le te prikazuje na zaslonu. Vozilo mora imeti za delovanje še večji zaslon na armaturni plošči, ki je prav tako del opremskega paketa 360°.
Parkirna tipala na prednjem in zadnjem odbijaču so povezana z enoto Sonar. Ta enota izračunava razdalje pred oviro in pošilja izračunane informacije parkirnih tipal enoti navigacije in instrumentni plošči za prikaz na zaslonih. Enota navigacije tako združi signale slik kamer in podatke razdalj pred ovirami.
Količki in cvetlična korita niso več skriti
V praksi sistem deluje tako, da, ko voznik prestavi prestavno ročico menjalnika, bodisi samodejnega, bodisi ročnega, v vzvratno prestavo, se na zaslonu samodejno pokaže deljena slika, ki hkrati prikazuje dogajanje za vozilom (večja slika), kot tudi t.i. ptičji pogled, pri katerem voznik vidi vse ovire za, pred, in ob boku vozila.
Sistem štirih kamer se je za zelo uporabnega izkazal ob manevriranju na ozkih prostorih, pri parkiranju in obračanju vozila. S pomočjo pogleda 360-stopinj okoli vozila voznik jasno na ekranu vidi vsak majhen stebriček, cvetlično korito, skalo, ali kakšen drug predmet, ki ga izza volana sam ne bi zaznal in ga ne bi zaznala niti parkirna tipala. Predvsem pri majhnih ovirah, ki lahko povzročijo materialno škodo, so se kamere izkazale z dodatno vrednostjo v primerjavi z vozili, ki imajo vgrajena zgolj parkirna tipala.
Visoki robniki niso težava
Gibljiva slika, ki prikazuje dogajanje za voznikom je večja, vozniku pa so v pomoč tudi signalne črte različnih barv, ki opozarjajo, koliko smo še oddaljeni od ovire, hkrati pa z ukrivljanjem črt in prikazom na zaslonu signalizirajo tudi, kako moramo sukati volan, da ob parkiranju vzvratno ne bomo udarili ob drugo vozilo. Voznik potrebuje nekaj časa, da se privadi, kako mora sukati volan, a princip delovanja tehnologije osvoji izjemno hitro, takrat pa to postane nepogrešljiv pripomoček v avtomobilu.
Kamera je v pomoč tudi, če želimo parkirati vozilo z "nosom naprej“. S pritiskom na stikalo "camera“ na armaturni plošči se namreč pokaže širokokotna slika dogajanja pred vozilom. Tako lahko natančno vidimo, koliko smo med parkiranjem še oddaljeni od stene, drugega vozila ali visokega robnika. S tem pa se lahko izognemo morebitni škodi, ki bi nastala ob trku vozila.
Zadnja kamera se čisti sama
Pri Nissanu so nam zagotovili, da kamere ne zahtevajo posebnega vzdrževanja. Prav tako redni servisni pregled ne zahteva posebnega pregleda kamer. Izkušnje s sistemom kamer in samimi kamerami pa so po njihovih trditvah do sedaj pozitivne, saj niso zaznalih večjih težav.