Avto
63 ogledov

Night vision kmalu v cenejša vozila

Bosch
1/11
Bosch
Podjetje Bosch po vsem svetu zaposluje več kot 300 tisoč ljudi, od tega preko 42 tisoč inženirjev, ki vsak dan na trg pošljejo 19 patentov. Teh se je v letu 2012 skupaj nabralo 4.787, kar je 597 več kot leta 2011. Večinski, skoraj 60-odstotni delež v podjetju ima avtomobilski oddelek, kjer za bližnjo prihodnost napovedujejo komunikacijo med avtomobili in križišči in uvedbo nekaterih naprednih sistemov v cenejša vozila.

Pogovarjali smo se z Zoranom Prlićem, ki je v podjetju Robert Bosch vodja prodaje avtomobilske opreme za našo regijo.

Kateri so najpomembnejši patenti s področja avtomobilske industrije, ki jih je Bosch predstavil v letu 2012?
Izpostavil bi tri stvari. Sistem za samodejno parkiranje, ki si ga v svojih vozilih želi vse več voznikov. Izboljšali smo sistem night vision, ki zboljšuje vidljivost, velik korak naprej smo naredili na udobju prezračevalnih klimatskih sistemov.

Kdaj bodo sistemi, kot je night vision, na voljo v cenejših vozilih (do 15 tisoč evrov)?
Vedno je tako, da so sistemi razviti in v začetku vgrajeni v cenovno višje razrede vozil in se potem postopoma selijo v cenejša vozila. Preboj sistemov, ki jih zdaj najdemo v dražjih vozilih, v cenejša naj bi se zgodil do leta 2015.

Zoran Prlić | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Bosch je zgodovinsko znan po svojih varnostnih sistemih. Kdaj bodo lahko avtomobili oziroma sistemi v njih sami preprečili tragične nesreče, kot je bila pred kratkim v Sloveniji, ko je voznik na prehodu za pešce do smrti povozil dve 19-letni dekleti?
Že zdaj je na trgu, tudi v cenejših vozilih, veliko sistemov, ki samodejno do določene hitrosti preprečujejo nesreče. Na popolno revolucijo pa bo treba še malo počakati. Bosch v Nemčiji z avtomobilskimi partnerji sodeluje na projektu komunikacije med vozili in križišči. Gre za pilotski projekt, ki je v fazi testiranja. Sistemi in senzorji na vozilu bodo v prihodnosti prepoznali nevarnosti morebitnega trka in vozniku v hipu javili, s katere strani se mu približuje vozilo ali kolesar, da bi sam lahko pravočasno upočasnil vožnjo ali spremenil smer. V prihodnosti bo lahko tehnologija sama preprečila takšne tragične nesreče, kot ste jo opisali sami. Vendar pa gre za zelo zahteven projekt, ki potrebuje svoj čas.

Kako blizu smo samodejni vožnji?
Podrobnosti v javnosti niso znane, vendar delamo na takšnih projektih. Delamo na projektih, s katerimi želimo v veliki meri pripomoči k reševanju človeških življenj, ne morem pa povedati, kdaj bo na voljo serijsko.

Javier Gonzalez Pareja | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Velik poudarek posvečate servisnim delavnicam. Tudi v Sloveniji. Kaj ste na tem področju uspeli narediti v naši državi?

Skoraj 200 tehnikov iz mreže samostojnih servisnih delavnic je bilo deležnih specializiranega usposabljanja na področju zavornih sistemov. S tem želimo doprinesti k večji varnosti v prometu. Predstavili smo še dva nova sistema klimatizacije na slovenskem trgu, ki omogočata hiter dostop do podatkov in enostavnejše vzdrževanje. Programska oprema, ki je na voljo tudi v Sloveniji, omogoča sestavo vzdrževalnega načrta ter pameten in kakovosten nadzor nad polnjenjem in izpiranjem.

Kako je za vas pomembna elektromobilnost?
To je eno od najbolj zanimivih področij, saj gre za ekološko najbolj sprejemljiv način vožnje. Pospešeno delamo na razvoju podaljšanja dosega vozil. V razvoj baterij vlagamo velika denarna sredstva. V Sloveniji na tem področju še zelo zamujamo. Kasneje, ko se bo elektromobilnost razvijala, bo vožnja zagotovo cenejša in ekološko bolj sprejemljiva. Bosch skupaj s Samsungom dela na povečanju kapacitete baterij za električne avtomobile. Projekt je fazi razvoja. Vsaka nova generacija baterij bo povečala domet, skrajšal se bo čas polnjenja in izboljšala varnost potovanja z električnimi avtomobili.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.