Bosch že od ustanovitve podjetja leta 1886 svoj ugled oblikuje s številnimi uspešnimi izdelki. Najpomembnejši primerki vključujejo magnetni vžigalni sistem, vžigalne svečke Bosch, sistem osvetlitve Bosch za avtomobile, črpalko za vbrizgavanja dizelskega goriva, sistem ABS proti blokiranju koles ...
Tehnologija motornih vozil je največje področje iz Boscheve skupine treh poslovnih področij in ustvarja največ dobička. Boschev položaj vodilnega svetovnega dobavitelja na področju avtomobilske industrije je zasnovan na tehnološkem strokovnem znanju, dolgoletnih izkušnjah na mednarodnih trgih in inovativni moči. V poslovnem sektorju tehnologije motornih vozil Bosch zaposluje 165 tisoč sodelavcev, ki proizvajajo avtomobilske izdelke na 125 lokacijah v 28 državah. Dejavnosti Boscheve skupine na tem področju se osredotočajo na sedem glavnih skupin izdelkov: sistem vbrizgavanja goriva za motorje z notranjim zgorevanjem, zunanje naprave za upravljanje prenosnika moči, zamisli za alternativni pogon, aktivni in pasivni varnostni sistemi za vozila, pomoč voznikom in druge funkcije vodenja, informativni in komunikacijski sistemi za notranjost vozila in vrsta poprodajnih, tehnično podprtih in servisnih zamisli za prodajalce avtomobilov.
Več kot stoletna tradicija
Prvi odločilen preboj je podjetju Bosch uspel leta 1897 s spremembo magnetnega vžigalnega sistema nizke napetosti v takšnega, ki ga je bilo mogoče uporabiti v motornih vozilih. Temu je sledil razvoj magnetnega vžigalnega sistema visoke napetosti z vžigalno svečko. Ta naprava je pomenila velik uspeh po vsem svetu in je pomembno prispevala k dejstvu, da so v začetku 20. stoletja avtomobili postali najbolj priljubljena oblika masovnega prevoza. Ta tehnična novost je postavila temelje za širjenje podjetja Bosch na mednarodni ravni in vedno večjo prepoznavnost podjetja. Skozi zgodovino je pogosto razvijal izdelke, ki so pomagali utirati pot mobilni družbi, kot jo poznamo danes. Na vsaki stopnji so bili izdelki, ki jih je Bosch lansiral, sodobni v smislu delovanja, preprostosti uporabe, varnosti in združljivosti z okoljem. Pomembni mejniki v prvih letih vključujejo sistem osvetlitve Bosch za avtomobile, Boschevo hupo, električni zaganjalnik in črpalko za vbrizgavanje dizelskega goriva.
Danes je Bosch vodilni proizvajalec sistemov za vbrizgavanje goriva za motorje z notranjim zgorevanjem. Poleg sistemov vbrizgavanja goriva po skupnem vodu Boschevi izdelki vključujejo tudi varnostne sisteme, kot sta sistem ABS – sistem proti blokiranju koles, in sistem ESP – elektronski sistem za nadzor stabilnosti. Ti izdelki so rezultat programa 3S, ki ga je Bosch predstavil leta 1974 z namenom omogočiti varnejšo, čistejšo in bolj ekonomično vožnjo. Je eno prvih podjetij, ki je začelo v 70. letih prejšnjega stoletja raziskovati hibridne motorje in je lahko predstavilo lasten prototip hibridnega vozila, ki je temeljil na produkcijskem avtomobilu takratnega časa. Hibridni različici avtomobilov volkswagen touareg in porsche cayenne S sta v sredini leta 2010 postali del serijske proizvodnje. Obe vozili sta opremljeni z Boschevo vzporedno, popolnoma hibridno tehnologijo, ki omogoča vožnjo izključno na elektriko. Zdaj ko postajajo vozila na električni pogon običajnejša, je Boschev naslednji cilj zmanjšati porabo goriva pri motorjih z notranjim zgorevanjem in na daljši rok bistveno zmanjšati emisije CO2, ki so posledica cestnega prometa.
Novi izdelki, zasnovani na tehnologiji mikročipa
Bosch je med vodilnimi razvijalci elektronskih delov za uporabo v avtomobilih, vključno s polprevodniki in mikroelektromehanskimi tipali. Prvi Boschev izdelek, ki je vseboval elektronske dele lastne proizvodnje, je Boschev regulator alternatorja, predstavljen leta 1958. Temu je leta 1967 sledil Boschev sistem za vbrizgavanje goriva Jetronic, prvi elektronski sistem vbrizgavanja goriva, ki je bil proizveden v industrijskem obsegu. Ker je vloga avtomobilske elektronike postajala vedno pomembnejša, je Bosch leta 1970 v mestu Reutlingen v bližini Stuttgarta odprl novo tovarno. Ta obrat je bil v celoti namenjen proizvodnji polprevodnikov.
Enega najpomembnejših mejnikov v zgodovini varnosti na cesti predstavlja sistem proti blokiranju koles ABS, ki ga je Bosch lansiral leta 1978 in še danes pomembno prispeva k manjšemu število smrtnih žrtev na cesti. Brez napredka na področju tehnologije polprevodnikov bi bil razvoj številnih drugih inovativnih izdelkov nemogoč. Med slednje sodijo tipalo lambda za nadzor emisij izpuha (1976), sistem EDC – elektronski sistem upravljanja za dizelske motorje (1986), navigacijski sistem TravelPilot (1989) in sistem ESP – elektronski sistem za nadzor stabilnosti. Poleg tega Bosch dobavlja tudi mikroelektromehanska tipala za izdelke zabavne elektronike.