Avto
149 ogledov

Nič več le za upokojence

Mercedes-Benz razred B
1/25
Gregor Prebil
Mercedesov B-razred z novim videzom ni več avtomobil zgolj za starejše. Z odličnim in varčnim dizlom je pisan na kožo tako dinamičnim očetom ter še vedno starejšim voznikom. Glede na velikost, kakovost in opremo pri Mercedesu niso pretiravali niti s ceno.

Dizajn spremlja linije predhodnika, s čimer želi vabiti tudi kupce prejšnje generacije A-ja, še posebej pa B-ja, ki so bili v povprečju stari 60 let, a vabi tudi mlade družine.

S ciljem čim boljšega zračnega količnika, ta je le 0,26, je sprednji del z dobro delujočimi serijskimi LED-svetili in doplačljivimi ksenonskimi žarometi, neobičajno padajoč, visoka bočna linija elegantna, na predhodnika pa se še najbolj navezuje zadek z veliki žarometi. Na prvi pogled močno spominja na velikega karavana, občutek prostornosti pa voznik občuti šele, ko vstopi v notranjost.

Sedi se športno

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Na novo razvita platforma je pomaknjena k tlom, voznik pa ima občutek, da sedi v športnem avtomobilu. Prostora spredaj v vse smeri je veliko, zaradi nizkega sedenja preglednost ne trpi. Oblazinjenje je na visoki ravni, tudi plastika, občutki pod prsti so praktično povsod zelo ugodni, dodatno pa k udobju pripomorejo še svetli materiali in končna obdelava.

V oči padejo serijski multifunkcijski volan, okrogle odprtine zračnikov in odvisno od opremljenosti veliko okrasnih elementov, tudi brušenega aluminija. Oblikovno po našem okusu z luksuzno znamko ne sovpadajo stikala za zgolj ročno klimatsko napravo, ki so manj estetska in "stlačena" na dno sredinske konzole, na splošno pa se s klimo nismo spoprijateljili. Zdi se, kot da so morali nekje privarčevati, da je cena na koncu sprejemljiva za širši krog kupcev. Pogrešali smo tudi tempomat.

Zelo šik je samostoječi sredinski zaslon z znano Mercedesovo retro skalo prikazovanj radijskih postaj, med katerimi se premikamo s pomočjo vrtljivega gumba desno od voznika, zaslon pa lahko v primeru nadgradnje podpira tudi navigacijo. Pogrešali smo slikovni prikaz vzvratnega parkiranja, ki ni le moden, ampak tudi varen. Tako voznika na ovire zadaj pri vzvratni vožnji sistem opozarja s parkirnim pomočnikom, ki s pomočjo senzorjev spredaj in zadaj voznika na oddaljenost opozarja z barvnimi LED-diodami in piskom.

Varnost serijsko

Hvalimo, da je veliko varnostne opreme na voljo že serijsko, od vizualnega in zvočnega opozarjanja na premajhno varnostno razdaljo do prepoznavanja utrujenosti voznika, zelo informativen in lahkoten za uporabo je potovalni računalnik.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Zadaj se sedi razkošno, vseeno pa v hrbtnem delu sprednjih sedežev ni žepov ali pa poličk, ki so dobrodošle pri družinskih avtomobilih. Tudi sedežna klop bi bila lahko v prid sicer s 486 litri prostornega prtljažnika premična, ob zlaganju zadnje klopi pa nastane neželena stopnica.

Testnik je imel športni paket, ki tistim, ki ste v mercedesih navajeni na udobje, ne bo povsem všeč. Posebno takrat, ko boste poskakovali po manjših neravninah. Bolj všeč bo tistim, ki jih dejstvo, da ne sedijo na fotelju v dnevni sobi, ne moti in imajo raje kromirano izpušno cev, aluminijaste pedalke in občutek, da sedijo v športnem avtomobilu in ne križarki.

Vstopni dizel odlična izbira

Čeprav ne gre za majhen avtomobil, je v mestih zelo spreten in okreten, hkrati pa se izboljšano podvozje hitro odziva na zahteve natančnega volanskega sistema. To pomeni, da je občutek v zavojih nevtralen, drža čvrsta, skoraj brez nagibanja, voznik pa ima na volanu vseskozi dober občutek o dogajanju pod kolesi.

Odlična izbira je 1,8-litrski dizelski common-rail pogonski agregat, ki kljub temu, da ima le 80 kilovatov (109 KM), že pri 1.000 vrtljajih pokaže vse razkošje, ki se odraža v odličnih začetnih pospeških, vozniku pa daje občutek, da je pod motornim pokrovom veliko številčnejša konjenica. Vse to v kombinaciji z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima nekoliko daljše hode, omogoča lahkotno vožnjo, varno prehitevanje, hkrati pa v pozitivnem smislu prepriča tudi poraba, ki smo jo v kombiniranem režimu relacija–mesto ustalili pri 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrih, zgolj z vožnjo v mestu, kjer dobro deluje sistem start/stop, pa pri 6,9 litra.

Mercedes-Benz razred B | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Ob vseh teh številkah in dejstvu, da je motor tih in uglajen kot v večjih limuzinskih modelih, resnih potreb po močnejši dizelski različici, ki avtomobil podraži, nimamo. Ob vseh dodatkih, od aktivnega parkirnega asistenta, gretja sprednjih sedežev, športnega podvozja, nočnega paketa, dvojnih ksenonskih žarometov do paketa komfortnih sedežev, cena z ugodnih osnovnih 23.100 evrov naraste na ne najbolj nizkih, a še vedno sprejemljivih 30.344 evrov. Morda bi kakšen del dodatne opreme raje zamenjali za dvosklopčni 7G-DCT, ki stane dodatnih 2.439 evrov, vendar pa se tudi s tem ne bi niti približali ceni manj uporabnega in primerljivega limuzinskega razreda C.

Podatki o vozilu: (mercedes-benz B 180 CDI blueefficiency)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.796 ccm
Najvišja moč: 80 kW (109 KM) pri 3.300
Najvišji navor: 250 Nm med 1.400 in 2.800 vrt./min.
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 121 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, pospešek 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.360 x 1.790 x 1.560 medosna razdalja: 2.700
Prtljažnik: 486–1545 litrov
Cena: 23.100/30.344 evrov (osnovni/testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.