Z vinjetami bodo morala biti opremljena osebna vozila nemških državljanov med vožnjo po avtocestah in zveznih cestah ter vozila tujih državljanov za vožnjo le po avtocestah.
Letna vinjeta bo v povprečju stala 74 evrov, pri čemer bo cena odvisna od velikosti in okoljske prijaznosti avtomobila. Za tujce bodo poleg tega na voljo še desetdnevne in dvomesečne vinjete, za katere bo treba odšteti od pet do 30 evrov.
Vendar pa bodo cestnino pravzaprav plačevali le tujci, saj bodo domačini dobili plačani znesek povrnjen skozi nižji davek na osebna vozila, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Celoten postopek bo izveden elektronsko in torej ne bo treba lepiti vinjet na avtomobilsko steklo. Cestnino bo mogoče poravnati s plačilom prek interneta ali na bencinskem servisu, nadzor pa se bo vršil elektronsko prek registrske tablice avtomobila.
Kdaj točno bo Nemčija uvedla cestnine za osebna vozila, še ni natančno določeno. Znano je le, da bo do tega prišlo v letu 2016, letni prihodki pa so po odštetju stroškov ocenjeni na 500 milijonov evrov. Kritiki v to številko dvomijo.
Nekatere dežele zelo skeptične
O vinjetah sta se dogovorili koalicijski partnerici SPD in CSU, a v CSU so se bali, da bi predstavniški svet zveznih dežel utegnil projekt na zadnjih metrih poti zavreti, da bi dodatno uveljavili izjeme za avtocestne odseke v bližini državne meje.
Nasprotovanje vinjetam so izrazili predvsem v zveznih deželah Severno Porenje-Vestfalija, Porenje-Pfalz in Baden-Württemberg, kjer se bojijo, da bodo cestnine povzročile gospodarsko škodo obmejnim regijam.
Nemški minister za promet Alexander Dobrindt se je v današnji razpravi še enkrat zavzel za vinjete. "Dolgoročno bodo zagotovile izgradnjo naše infrastrukture," je dejal.
Zakon bo pod drobnogled vzel Bruselj
Zakonodajo bo zdaj presojala še Evropska komisija. Komisarka za promet Violeta Bulc je v okviru današnjega pogovora z državljani v Ljubljani povedala, da bo komisija skladnost zakonodaje s pravili EU in sorazmernost predlaganih cen glede na načelo nediskriminatornosti lahko preverila, ko bo zakonodajni postopek končan in bo zakon podpisal nemški predsednik Joachim Gauck.
Bulčeva je dejala še, da tovrstne mehanizme cestninjenja v Bruslju sicer podpirajo, a morajo biti ti usklajeni z evropskimi pravili. Osebno pa se zelo zavzema za razvoj digitalnih oziroma elektronskih rešitev na področju cestninjenja.
Kje je zdaj Bruselj, pa Avstrija pa še ostale države, ki so tako nasprotovale slovenski uvedbi vinjet??
Smiselno je, da uporabo ceste plačajo tisti, ki jo rabimo. Ne pa kar neki pavšalni davki. Pri nemcih so verjetno že doslej to plačali vozniki. Sedaj bodo pač zaračunali še tranzitu v osebnih vozilih. Logično in pošteno.
Letna vinjeta 74 eur v državi, kjer je povprečni dohodek DVAKRAT VIŠJI kot pri nas, kjer vinjeta stane (že, in zaenkrat "samo") prek 100 eur.