Uvedba cestnin za vožnjo po avtocestah je ena od točk koalicijske pogodbe med vladajočimi strankami CDU, CSU in SPD, minister Alexander Dobrindt (CSU) pa je glavni motor novega režima, s katerim želi Nemčija denar za gradnjo in obnovo avtocest v prihodnje pridobivati podobno, kot to počno v večini drugih držav.
A konec avgusta je postalo jasno, da znotraj koalicije še zdaleč ni enotnosti glede poteka uvajanja, prav tako je odprtih še ogromno vprašanj. Vplivni finančni minister Wolfgang Schäuble (CDU) je tako po poročanju Spiegla raztrgal Dobrindtov koncept, saj naj bi slednji podcenjeval stroške, ki bodo potrebni za vso infrastrukturo. Tako finančno ministrstvo z naslova novih cestnin po odbitju vseh stroškov pričakuje komaj 600 milijonov evrov viška na leto. V poročilu na šestih straneh ministrstvo odkrito sprašuje, ali niso bili sistemski stroški "zaradi kompliciranega sistema" postavljeni veliko prenizko. Ob tem Schäublovi računovodje opozarjajo Dobrindta, da bo v primeru izgube manjkajoča sredstva moral zagotavljati njegov resor.
Lahke dostavnike so kar izpustili
Še dlje je šel notranji minister Thomas de Maiziere (CDU), ki je vložil celo ustavno presojo glede plačila cestnin, saj morda to krši temeljna načela enakopravnosti, ker so avtomobili, kombiji in tovornjaki različno obravnavani. Izkazalo se je namreč, da po sedanjem predlogu lahkim dostavnikom med 3,5 in 12 tonami ne bi bilo potrebno plačati niti cestnine za avtomobile niti za tovornjake, s tem pa bi bili izzvzeti, pa čeprav infrastrukturo obremenjujejo v podobni meri kot druga dva tipa vozil.
CSU, na katero zaradi pritiskanja s cestnino sedaj letijo hude kritike, se je postavila v obrambno držo in opozarja, da je stranka doslej vestno podpirala projekte obeh partneric, v zameno pa pričakuje isto. Vse kaže, da bo potreben nekakšen politični kompromis med voditelji vseh treh strank, vključno s kanclerko Angelo Merkel na čelo, saj se nenazadnje bližajo prve pomembnejše lokalne volitve.
Ne, bolj bistvena razlika je v tem, da Nemci za zgrajene avtoceste nimajo niti enega evra kredita. Pri nas pa bodo kredite za avtoceste odplačevali še naši otroci do lepe starosti, saj denar, ki se zasluži z prodajo vinjet, stroškov… ...prikaži več upravljanja, vzdrževanja in vračanja kreditov ne pokrije niti 50%, Drugo polovico teh stroškov se črpa iz proračuna, torej plačujejo davkoplačevalci.
pomembna razlika glede slovenije je v tem da bo nemec pobrano cestnino koliko je pač bo vložil nazaj v ceste in ne tako kot naši v železnico pa turkov bazen pa v plače in dodatke miljon režijskih zaposlenih na darsu....