Avto
1302 ogledov

Najpogostejše napake kandidatov na vozniškem izpitu

Teoretični izpi AVP
Analiza izpolnjenih testnih nalog teoretičnega izpita kandidatov za vozniški izpit je pokazala, da kandidati mnogokrat streljajo kozle, tudi v situacijah, ki so lahko življenjsko pomembne. Predstavnik šol voženj: "Saj ni čudno ..."

Kot je znano, je bil lansko jesen končno uveden sistem elektronskega preverjanja teoretičnega znanja kandidatov za izpit motornih vozil. Nov sistem omogoča tudi precej boljšo analizo in po potrebi hitrejše odzivanje odgovornih s šolami voženj na čelu v podajanju snovi glede tematik, ki kandidatom povzročajo največ težav. Prav tako so na podlagi analize odgovorni lahko spremenili testne naloge, če so presodili, da bodo s tem povišali uspešnost kandidatov.

Kot pojasnjujejo na Javni agenciji za varnost prometa (AVP), so v analizi zajeli osem najbolj kritičnih področij, pri kateri je bil delež kandidatov z napačnim odgovorom največji in se je gibal med 17 in 23 odstotki.  

Številni bi veselo hupali znancem in opozarjali pred policisti

"Največji delež napačnih odgovorov je bil v tematiki 'Omejitve hitrosti', kjer gre za poznavanje temeljnih določb glede najvišjih dovoljenih hitrosti na cestah v naselju, zunaj naselja, na avtocesti in hitri cesti, ob zmanjšani vidljivosti ter kadar ima vozilo na kolesih verige, v povezavi z vozili oz. skupino vozil, ki jih lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja kategorije B."

Veliko preglavic kandidatom povzročajo tudi znaki za komunikacijo med udeleženci v prometu, saj je pri eni od nalog "več kot 20 odstotkov kandidatov označilo, da se sme zvočne in opozorilne znake uporabljati, kadar opazimo policijsko patruljo in opozarjamo nanjo ter več kot 10 odstotkov, da jih uporabimo, kadar pozdravljamo znance!"

Za največ kandidatov je v špansko vas postavljen znak "prepovedan promet v obeh smereh". Zelo pogosto tudi zamenjujejo, kdaj je potrebno na križišču s prednostno cesto obvezno ustaviti in kdaj se to stori le po potrebi, da se spusti mimo udeležence. Še posebej kandidate zmede, ko ima znak "križišče s prednostno cesto" poleg dopolnilno tablo, saj je pri posameznih nalogah s tem znakom osip kar 30-odstoten.

Teoretični izpit | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Analiza še razkriva, da številni kandidati premalo vedo, kako na varnost vplivajo ustrezne in pravilno napolnjene pnevmatike, kaj povzroči in kako se spoprijeti z akvaplaningom, marsikdo ne ve, kako bi se lotil zarošenih stekel ... V eni od nalog bi 20 odstotkov kandidatov prepoznalo, da jim ABS sistem deluje, ker so jim med zaviranjem zablokirala kolesa.

Predstavnika združenja šol voženj Boruta Žagarja iz šole vožnje Šmarca izsledki analize ne presenečajo preveč. Kot pravi, so takšno analizo v sekciji sami zahtevali in jo nestrpno pričakovali, saj bo omogočila prihodnje usmeritve pri izobraževanju kandidatov.

Pri tem pa Žagar izpostavlja osnovni problem, ki se pojavlja pri številnih kandidatih in njihovih starših pred opravljanjem izpita, ko v ospredje postavijo zahtevo po najnižji ceni izobraževanja in ne kvaliteti, ob tem pa izberejo nekompetentne ponudnike: "Marsikdaj je tečaj CPP zgolj nek 'šnelkurz', po možnosti še zastonj, tako da je na koncu največ na kandidatu, da se sam uči posebnosti teorije. To pa se nato odrazi v luknjah v znanju na izpitu."

Neznanje glede omejitev hitrosti je po Žagarjevi oceni tipičen rezultat: "Vsak kandidat zmotno misli, da so omejitve nekaj samoumevnega in splošno znanega, nato pa ..."

Pri izvajanju CPP tečajev je tako po Žagarjevem mnenju še veliko možnosti izboljšav na strani ponudnikov izobraževanja, še posebej pa bi se morali tako potrošniki (kandidati) kot izvajalci teh programov zavedati pomena kakovostne izvedbe za kasnejšo varnost kandidata in drugih v prometu.

Teorija je še kako pomembna

Brane Legan, ki se v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem dnevno srečuje z mladimi in "izkušenimi" vozniki, pravi, da mnogi podcenjujejo teoretično znanje. "Dobro obvladovanje teorije je nujno za varno vožnjo. Predvsem pri mlajših voznikih pogosto opažam na pomanjkanje razumevanja, zakaj neka prometna pravila sploh obstajajo. Menim, da se v procesu izobraževanja voznikom preveč govori samo o pravilih, premalo pa se jih skuša razložiti, kakšne situacije z njimi preprečujemo."

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 11
  • kekec3778 10:38 11.avgust 2015.

    Se je kdo vprasal od kje tem, ki opravljajo izpit, sploh ideja, da se trobi in "pozdravlja" pred policaji?? Od koga drugega, kot pa od ostalih voznikov, ki so tako vsi pametni in oh in sploh obvladajo "sceno". Koliko ...prikaži več jih/vas je pa sploh probalo resit 5 takih pol (stran AVP) in vse resit brezhibno?? Pa ceprav imate ze 20 let izpit.

  • kekec3778 10:17 11.avgust 2015.

    Malce primerjam z mojim faksom. Imel sem vrhunskega predavatelja (resda je njih bilo bore malo), ampak v tem primeru je slo res za odlicna predavanja. Na izpit sem sel z obcutkom, da vse znam. IN...padel. Torej...je dober predavatelj tisti, ki ...prikaži veči ima najvec pozitivnih izpitov?? Zelim povedat, da sta potrebni 2 stvari. Kvaliteten predavatelj in ucenje/delo ucenca. Tako je bilo na tem svetu od vekomaj in bo trajalo na veke vekov.

  • Konrad Ajster 22:02 05.avgust 2015.

    Ja všeč mi je to malo kritike, toda moje opažanje kot 58 let vožnje, me zelo moti, ko mladi vozniki ne poznajo niti osnovna pravila pri zavijanju na stransko cesto ali ulico, dvorišče ali podobno, ko se pripravljajo za zavoj ...prikaži več v desno, se postavijo na levi del svojega vozišča in ti s tem onemogočijo možnost prehitevanja in s tem ovirajo promet pa enako v primeru ko zavijajo s ceste v levo cestišče se enako postavijo na desno stran in nato šele zavijejo v levo cestišče!Za takšno napako, ko sem osebno polagal izpit v vojski, bi izgubil vse možnosti ponavljanja izpita, a danes pa ko vozim po naših cestah, se mi zdi, da vozim v Iraku po načelu« snađi se druže!