Ključni del Fordove ponudbe v Evropi je že dolgo časa tudi kleni poltovornjak ford ranger, ki je sicer zelo uporabno terensko vozilo in ga marsikdo uporablja za delo. A večina se jih očitno uporablja predvsem za nastopaštvo ali prostočasno dejavnost. To navsezadnje pove tudi podatek, da je kar 42 odstotkov rangerjev pri nas prodanih v izvedbi ranger raptor.
To sicer ni razlog, da so v Slovenijo najprej pripeljali rangerja raptorja, saj je za to kriva predvsem priprava proizvodnje. V tovarni na Tajskem so namreč hitreje pripravili proizvodnjo rangerja raptorja kot pa v južnoafriški tovarni proizvodnjo »navadnega« rangerja, ki k nam pride jeseni.
Še močnejši
Tokrat smo se torej posvetili »terenskemu dirkalniku« fordu rangerju raptorju. Ta je z novo generacijo še močnejši kot doslej, saj se pod motornim pokrovom skriva 3-litrski biturbo bencinski motor V6, ki razpolaga z 215 kilovati moči in navorom kar 491 njutonmetrov. To je dovolj, da se dobre dve toni težak orjak z mesta v sodelovanju z 10-stopenjskim menjalnikom do 100 kilometrov na uro izstreli v 7,9 sekunde in lahko na avtocesti vozi s hitrostjo do 180 kilometrov na uro.
Pravo okolje za ranger raptor pa je kljub temu teren, na katerem zmore veliko. K temu mu pomagajo tudi vstopni in izstopni koti 31 stopinj predaj in 24 do 27 stopinj zadaj, prehodni kot 24 stopinj ter 272 milimetrov odmika dna od tal, prav tako pa tudi elektronsko upravljani štirikolesni pogon E-AWD z zaporama sprednjega in zadnjega diferenciala ter zaščita dna avtomobila.
Pri Fordu so poskrbeli tudi za izboljšano vpetje sprednjih in zadnjih nosilcev amortizerjev ter večjo togost in vzdržljivost šasije ter avtomobilu namenili nove blažilnike fox live valve, ki vnose voznika in vozila spremljajo 500-krat na sekundo in jim prilagajajo delovanje. Sprednji blažilniki imajo tudi povečan hod. Vozniku je na voljo tudi sedem voznih programov, trije cestni in štirje terenski, med katerimi gotovo najbolj izstopa dirkaški program BAJA. Pri zmerni vožnji po terenu pa najbolj pomaga novost, »trail control«, neke vrste terenski tempomat, ki vozniku pomaga pri vzdrževanju nastavljene nizke hitrosti.
Bolj sofisticiran
Novosti je torej toliko, da so pri Fordu poskrbeli za demonstracijo terenske vožnje na tankovskem poligonu Parka vojaške zgodovine v Pivki po vodstvom inštruktorja terenske vožnje Janeza Marolta. Pred časom sem lahko preskusil ranger raptor prejšnje generacije in prvi vtis, ki ga dobite, ko sedete v novinca, je gotovo ta, da se je s sofisticiranim pristopom veliko bolj od predhodnika približal vtisu osebnih avtomobilov. To navsezadnje podpira tudi intenzivna digitalizacija voznikovega delovnega prostora in tudi opremljenost z vsemi pritiklinami sodobnih avtomobilov, med katerimi so gotovo sodobni digitalni vmesnik z 12-palčnim navpičnim zaslonom in led žarometi.
Vendar pa je preskus med borovci pokazal tudi, da je ranger raptor kljub sofisticiranosti osebnega avtomobila ostal enako kleni terenec kot doslej, saj ni imel težav s premagovanjem precej grobe podlage. Tudi trail control se izkaže za zelo učinkovit pripomoček manj veščemu vozniku, ki se lahko bolj posveti opazovanju okolice, pri čemer mu pomaga tudi možnost 360-stopinjskega pogleda okoli avtomobila. Precej gladka izkušnja pa je lahko tudi hitra vožnja po razdrapani podlagi. Omenjene 7,9 sekunde do 100 kilometrov na uro se na papirju morda ne zdi športno zmogljive, a je to dovolj, da se kar naenkrat zaveste, da drvite s hitrostjo 90 kilometrov na uro. Na srečo pa ranger raptor tudi učinkovito zavira.
Ranger raptor je v osnovi torej na voljo z bencinskim motorjem, pri Fordu pa niso pozabili tudi na tiste, ki tudi v takšnem avtomobilu prisegajo na turbodizle. Vendar se bodo morali ti zadovoljiti z manj zmogljivim dvolitrskim turbodizelskim štirivaljnikom. Ta je z močjo 151 kilovatov sicer malce močnejši kot v prejšnjem rangerju raptorju.
Prihaja tudi ford ranger
Cene za bencinskega rangerja raptorja se bodo sicer začele pri 76.500 evrih, za dizelskega pa pri 72.120 evrih. Z vstopno ceno 47.800 evrov pa bo precej cenejši »navadni« raptor, ki ga Fordov slovenski uvoznik obljublja za jesen. Tudi ta bo mel nov, bolj drzen dizajn od sedanjega rangerja, na katerem bodo izstopali tudi nova kolesna platišča in takšne malenkosti, kot bočna stopnica za lažji dostop do tovornega prostora.
Tudi nosilnost bo povsem tovornjaška, saj ranger raptor, podobno kot njegov predhodnik, razpolaga z omejeno nosilnostjo 611 kilogramov in lahko vleče prikolico do največje mase 2.500 kilogramov namesto 3.500 kilogramov, kot zmore ranger. Ranger bo na voljo tudi v različici s podaljšano kabino XLT, sicer pa bo na voljo z znanimi paketi opreme limited, wildtrak in platinum.
Osnovo bosta predstavljala 2-litrska turbodizelska štirivaljnika z močmi 125 in 151 kilovatov (ta poganja tudi dizelskega raptorja), zanimivo pa je, da bo imel »navadni« ranger lahko tudi 3-litrski turbodizelski motor V6 z močjo 177 kilovatov, ki ga rangerju raptorju niso privoščili. Pri Fordu izpostavljajo tudi širok navor pripomočkov za varno vožnjo ter široke možnosti prilagajanja tovornega prostora, ki ga lahko osvetljujejo tudi led diode. Ranger pa lahko ponoči poskrbi tudi za 360-stopinjsko osvetlitev okolice.
Prejsna verzija je pri nas ze cca 3leta…od tega jih je voznih samo se priblizno polovica…pac motor ne zdrzi, menjalnik tudi ni posrecen…skratka za to ceno je avto polomija….kako bo z novim…hm upajmo na boljse stanje ma po videnem in… ...prikaži več sprobanem je se vecja polomija!