Vsem je že bolj ali manj jasno, da je nekoč zelo obetavni in ugledni proizvajalec električnih avtomobilov Fisker zapisan propadu in edini, ki še verjame v njegovo rešitev, je ustanovitelj Henrik Fisker.
Lani so bile zadeve videti povsem drugače, saj je podjetje začelo prodajati svoj prvi velikoserijski model fisker ocean, za katerega je zbralo več kot 70.000 prednaročil. Vendar pa so zgodnje navdušence kmalu prestrašila negativna poročila novinarjev in prvih lastnikov in velika stopnja okvar, o katerih so poročali. Zgodnji naročniki so zato kmalu začeli množično odstopati od pogodb.
Milijardni dolg
Do konca letošnjega marca se je premislilo kar 40.000 prvotnih naročnikov, znamka pa je dejansko prodala le 6.000 vozil. Poleg tega je morala deloma ali v celoti vrniti predplačila v višini okrog devet milijonov dolarjev. Čeprav so z avtomobili zaslužili okrog 273 milijonov dolarjev, je njihov dolg narasel na dobro milijardo dolarjev. Danes podjetje preprosto nima več denarja za odplačilo dolgov, njegove delnice na borzi so strmoglavile kar za 99 odstotkov, prekiniti pa je moralo tudi proizvodnjo.
Lastniki prodanih oceanov se soočajo še z eno veliko težavo. Podjetje je namreč popolnoma prekinilo komunikacijo z njimi, poleg tega pa tudi ni sposobno zagotoviti nadomestnih delov za avtomobile. Lastniki se zato lahko soočijo z nerešljivimi težavami, kakršna je doletela ameriško lastnico oceana, ki ji je zavarovalnica kot totalko odpisala povsem funkcionalni avtomobil.
Vrh ledene gore
Njen avtomobil je bil namreč popolnoma vozen in funkcionalen, zaradi trka na parkirišču, pa je bil upognjen le tečaj vrat. Poškodovan je torej bil avtomobilski del, ki stane nekaj sto evrov. Vendar se je izkazalo, da Fisker v sedanjem stanju ne more dobaviti novega tečaja za vrata, kar pomeni, da vrat ni mogoče zapreti in avto zato ni vozen. Ker se je popravilo torej izkazalo za nemogoče, je zavarovalnica odpisala skoraj nov avtomobil in lastnici izplačala 50 tisoč dolarjev odškodnine.
Lastnica oceana je bila menda povsem zadovoljna, da se je na ta način rešila avtomobila, čeprav je pri tem izgubila dobrih 20 tisoč dolarjev. Težava z vratnim tečajem je bila namreč le vrh ledene gore. Z avtomobilom je namreč imela vrsto težav, od zamud pri dobavi avtomobila, do težav pri uveljavljanju garancijskih zahtevkov, ter skrivnostnih opozorilnih lučk in neznosnih opozorilnih signalov, nezanesljive zastarele navigacijske naprave in podobnega. Nekajkrat je ostala celo ujeta v avtomobilu.
Pamet ima > omejitev < , " neumnost " pa na zalost (se) ne ...
Počasi bomo z vsemi EV imeli podobne situacije, ogromne premije za malo muzike.