Cene litij-ionskih baterij, kakršne se vgrajuje za električna vozila, so se v zadnjih desetih letih znižale za kar 89 odstotkov. Poleg tega se v naslednjih nekaj letih pričakuje nadaljnji upad, pri čemer bodo električni avtomobili končno postali cenovno konkurenčni v primerjavi z enakovrednimi avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem.
Pred desetimi leti je električna avtomobilska baterija stala približno 1110 ameriških dolarjev na kWh zmogljivosti, po novih raziskavah pa je zaradi množične proizvodnje cena padla na 137 dolarjev na kilovatno uro.
Na Kitajskem so cene baterij za za električne avtobuse še nižje. Stanejo okoli 100 dolarjev za kWh.
"Če pogledate, kako močno so se znižali stroški proizvodnje baterij za električne avtomobile v zadnjem desetletju in kaj se pričakuje v naslednjih nekaj letih, in to združite s političnimi ukrepi v Evropi (podobni ukrepi bodo prej ali slej tudi v ZDA in na Kitajskem), je to znak za nadaljnjo pocenitev," je za Fast Company povedal Logan Goldie-Scot iz Bloomberg NEF.
"Predvideva se, da bodo vodilni proizvajalci avtomobilov v štirih letih lahko proizvajali in prodajali množična električna vozila po enaki ceni in z enako maržo kot enakovredne modele z motorji z notranjim zgorevanjem," dodaja Goldie-Scot.
Poudarja še, da bodo stroški lastništva električnega vozila bistveno nižji od avtomobilov na fosilna goriva, napredek v tehnologiji izdelave baterij pa bo še dodatno znižal stroške.
Da se bo to zgodilo čim prej, je pomembno, da bodo proizvajalci vozil ponudili čim več različnih električnih vozil. "Tudi če je 100 odstotkov prodanih vozil na elektriko, bo trajalo več kot deset let, da bi zamenjali vse "klasične avtomobile" na cesti. Zato bo prehod dolg in postopen," pa pravi Haresh Kamath iz neprofitnega podjetja Electric Power Research Institut.
Zakaj Musk tako hiti z množično izdelavo el. avtomobilov, v katere vgrajuje takšne (sporne) baterije? Ker ve, da se zanimanje za avtomobile s takšnimi baterijami bliža vrhuncu, saj se pospešeno razvija povsem nova tehnologija.