Avtomobilski novinarji smo se v času pandemije covid-19 že navadili na nekoliko drugačne predstavitve avtomobilov. Po odpadlem avtomobilskem salonu v Ženevi so proizvajalci avtomobilov začeli svoje novosti predstavljati virtualno. In nič drugače ni s Toyoto. Verjetno bi danes novo, pomembno pridobitev, videli na mednarodni predstavitvi, jo tudi otipali, se vanjo usedli, a so časi taki, da smo jo spoznali virtualno.
Pametni štirikolesni pogon
V kombinaciji s hibridnim pogonskim sklopom gre za Toyotino unikatno rešitev v razredu B SUV vozil. Štirikolesni AWD-i zagotavlja dodatno stabilnost in oprijem. Elektronski sistem je bolj kompakten in lažji kot mehanski štirikolesni pogon, kar različici, posledično pa zagotavlja manjšo porabo goriva in manj emisij CO2. Sistem pri speljevanju in pospeševanju navor usmerja na zadnjo os. Pri normalni vožnji pa avtomobil poganja sprednji pogon. V trenutku, ko sistem zazna slabši oprijem, se samodejno vklopi štirikolesni pogon. Ta scenarij se na primer zgodi na mehkem makadamu, v močnem dežju, na zasneženi cesti ali na peščeni podlagi.
Toyota ima dolgoletno tradicijo pri izdelovanju klenih športnih terencev in urbanih SUV vozil ter križancev. Ne nazadnje imajo v svoji paleti pionirja med SUV vozili RAV4, ki so jih v 26 letih prodali že 10 milijonov, kar je številka s katero se tovrstna konkurenčna vozila ne morejo pohvaliti.
Poleg RAV4 je med Toyotinimi aduti v SUV razredu še CH-R, ki pa je nekoliko večja od vozil v B razredu kot so renault captur, VW t-cross ali pa peugeot 2008, ki veljajo za "vroče žemljice" med evropskimi kupci, zato so zdaj končno "spekli svojo" tudi pri Toyoti.
Toyota je namreč premierno predstavila kompaktnega terenca yaris cross, ki bi moral biti sicer po prvotnih načrtih razkrit prav na odpadlem avtomobilskem salonu v Ženevi.
Napredni vozniški asistenčni sistemi
Na račun postavitve na novo platformo GA-B so v yarisa cross vgradili najnovejšo generacijo asistenčnih sistemov Toyota safety sense (TSS), ki jih vgrajujejo tudi v večja in dražja vozila. Ti pomagajo pri preprečevanju trkov, pri tem pa uporabljajo različna zvočna in vidna opozorila ter samodejno zaviranje, po potrebi pa tudi prevzem nadzora nad volanom.
Če smo zgoraj naštevali uveljavljene konkurente, s katerimi bo yaris cross tekmoval na trgu za kupce, pa se lahko Toyotin SUV dejansko pohvali z nazivom terenec, saj ne gre zgolj za šminko. Velika večina konkurentov namreč ponuja zgolj pogon na prednji kolesi, ali pa elektronska pomagala za speljevanje in vožnjo na spolzkem, blatnem ali makadamskem vozišču, Japonec pa prinaša pametni pogon na štiri kolesa. Pri Toyoti pravijo, da je pravi hibrid in pravi terenec.
V primerjavi s kombilimuzinskim yarsiom je oddaljenost od tal za tri centimetre višja, avtomobil pa je za 90 mm višji in za 20 mm širši.
Najprej pa k obliki, ki je v razredu B SUV morda celo ključna za prodajo vozil. Toyota je že z novo generacijo yarisa ubrala pravi recept in končno ponudila športno obliko male kombilimuzine. Tudi yaris cross stavi na dinamično obliko, ki nakazuje tudi vozniško orientiranost. Moderni križanci oziroma suvi morajo biti enako vozniško nadarjeni na makadamu ali asfaltu, namreč.
Osnova za to je platforma GA-B. Ta zagotavlja visoko stopnjo karoserijske togosti in dobro uravnoteženo šasijo. Za obliko sta sicer poskrbeli oblikovalski ekipi iz Evrope in Japonske. Idejo in navdih za novi model je razložil Lance Scott, direktor oblikovanja studia EDD, ki ga ima korporacija Toyota v Nici v Franciji.
“Proces snovanja novega modela smo začeli z zavedanjem, da sta oblika in slog glavna razloga, na podlagi katerih se kupci odločijo za nakup športnega terenca. Poleg tega pa kupci cenijo tudi praktičnost in funkcionalnost avtomobila. Od začetka smo mislili na evropske kupce, a smo se morali o njih še marsikaj naučiti," pravi. Zato so se pogovarjali s številnimi potencialnimi kupci, zanimali so jih njihov življenjski slog in navade, spraševali so jih, kaj jim je všeč. "Pri snovanju sta nas vodila pridevnika robusten in minimalističen, za katera menimo, da izžarevata kompaktnost, agilnost, trdnost in moč. Vse to pa so tudi lastnosti športnega terenca."
Po besedah Scotta je nastal zabaven in agilen avtomobil z večjo oddaljenostjo od tal (za tri centimetre v primerjavi z yarisom), pomembno vlogo pa so namenili tudi oglatim kolotekom in kolesom, ki so lahko velika do 18-palcev. Na sprednjem delu so želeli ohraniti bogato izročilo izdelovanja terenskih vozil znamke Toyota, poleg tega pa so želeli zagotoviti prepoznavno lastno identiteto. To so dosegli z vpadljivim zadkom s širokimi blatniki. Povezava med zadnjimi lučmi in zadnjim steklom pa daje avtomobilu identiteto družine yaris.
Izpostaviti velja še širša in nekoliko bolj oglata vrata prtljažnika z notranje strani, ki zagotavljajo večjo prostornino. Prtljažna vrata so električno vodena, za njimi pa je prtljažni prostor, ki je opremljen z nastavljivim dnom in s posebnim sistemom varnostnih pasov, s katerimi lahko prtljago pripnete, da se med vožnjo ne premika. Če so vsi sedeži v pokončnem položaju, je na voljo 390 litrov prtljažnega prostora, ki ga je po potrebi mogoče tudi povečati, saj lahko zadnjo klop zložite v razmerju 40:20:40.
Toyota bo yarisa cross proizvajala v svoji tovarni V Franciji. Letno napovedujejo proizvodnjo več kot 150.000 primerkov. S tem bi imel novinec več kot 8-odstotni tržni delež v segmentu B-SUV.
Kabina je urejena tako kot v novi generaciji yarisa, moderno in pregledno, cross pa prinaša višji položaj za volanom, podobna je tudi medosna razdalja (2,56 metra). Skupna dolžina je zaradi 60 milimetrov daljšega sprednjega previsa in 180 daljšega zadnjega previsa za 24 centimetrov daljša kot pri klasičnem yarisu, kar se izraža v večji prostornosti potniške kabine.
Tako kot pri klasičnem yarisu bo tudi pri crossu glaven hibridni pogonski sklop, ki ga v yarisa sicer vgrajujejo že od leta 2012 naprej. Gre za četrto generacijo hibridnega sklopa. Novi 1,5-litrski 3-valjni bencinski motor Atkinsonoevega cikla je zasnovan tako, da zmanjšuje trenje in mehanske izgube, hkrati pa optimizira hitrost izgorevanja. Rezultat sta visok navor pri nizki hitrosti in izjemna energijska učinkovitost. Motor se ponaša s kar 40-odstotno termično učinkovitostjo, kar je primerljivo s precej večjimi dizelskimi motorji, hkrati pa so poraba goriva in emisije nižje. Zmore 116 konjskih moči, pri Toyoti pa še posebej izpostavljajo njegovo živahno plat in odzivnostjo. Različica s pogonom na sprednja kolesa v ozračje spusti 90 gramov emisij ogljikovega dioksida na kilometer, različica s štirikolesnim pogonom pa manj kot 100 g/km.