Kitajska vlada močno podpira industrijo električnih vozil, ki se je na globalnih trgih že močno uveljavila kot dobaviteljica solidnih električnih avtomobilov, ki so tudi cenovno ugodni. V prvi četrtini letošnjega leta je Kitajska prvič v zgodovini postala celo največja izvoznica avtomobilov, povečuje pa tudi prisotnost na zahtevnih trgih, kakršni so Evropa, Japonska ali Južna Koreja.
Medij Newautopost poroča, da je japonski urad za gospodarstvo in trgovino na seminarju o električnih vozilih v začetku oktobra razstavil komponente električnih avtomobilov. Med različnimi modeli sicer niso bili le kitajski, ampak je šlo za kar 90.000 različnih delov 16 uvoženih električnih vozil, med katerimi so bili tudi tesla model Y, BYD atto 3 in nio ET5.
Pomembni faktorji za učinkovitost
Strokovnjake je na sejmu presenetil predvsem BYD atto 3, saj jim ni bilo jasno, kako lahko tovarna takšno tehnologijo ponuja tako poceni. Atto 3 je namreč na kitajskem trgu od februarja 2022 na voljo za dobrih 27.000 evrov, BYD dolphin pa celo za manj kot 22.000 evrov. Strokovnjake je zelo zanimalo, kako je to sploh mogoče.
Ugotovili so, da je za možnost proizvodnje cenovno ugodnih vozil ključnih več faktorjev. Prvi je optimizacija tehnične zasnove, drugi pa lastna proizvodnja komponent. BYD v bistvu pri zunanjih dobaviteljih kupuje le pnevmatike in stekla. V pogonski sklop atta 3, tako imenovano električno os, je integriranih kar osem komponent, med drugim polnilnik baterij, pretvornik enosmernega toka, elektromotor, inverter in reduktor. S tem niso le zmanjšali mase avtomobila, ampak tudi proizvodne stroške.
BYD proizvaja tudi večino avtomobilskih komponent, med drugim tudi elektromotorje in visokonapetostne baterije, s katerimi se uvršča celo med največje proizvajalce baterij na svetu. V prvi polovici letošnjega leta se je s 16,4-odstotnim tržnim deležem uvrstil takoj za CATL, ki tudi prihaja iz Kitajske. Glede na to, da so baterije dobro tretjina proizvodnih stroškov električnega vozila, ima BYD v tem primeru veliko prednost pred tekmeci.
Študij tekmecev
K zmanjšanju stroškov proizvodnje pripomore tudi delitev komponent med različnimi modeli. V attu 3 so denimo komponente, ki jih imajo tudi seal, dolphin in drugi BYD-ovi modeli.
Zmanjševanje stroškov proizvodnje so pri BYD-u dosegli tudi z intenzivnim študijem poslovnih praks tekmecev in prilagajanjem proizvodnih procesov najbolj učinkovitim. Lansko leto je raziskovalni inštitut Nikkei BP razstavil BYD seal in ugotovil, da je veliko njegovih komponent po zasnovi podobnih komponentam tesla modela 3. Namesto množice kontrolnih enot ECU, ki jih najdemo v konvencionalnih avtomobilih, namreč seal, podobno kot tesla model 3, upravlja zgolj pet centralnih enot ECU.
Ni čudno da so kitajski avti cenejši, ker so pač vsi sestavni deli kitajski. Že dolgo vsa možna industrija seli proizvodnjo na kitajsko, ker je tam cenejša iz bolj ali manj znanih razlogov. 1% je organiziral globalizacijo, ne Kitajci.
Še dolgo se bomo slepili EU z Kitajci. Konkurenca in nižje marže s povečano proizvodnjo in osvajanje trgov. Sankcije in prepovedi delujejo. Koliko avtov so kupili Rusi letno? (zakaj so tiho politiki?) V času Covid so vsi proizvajalci dvignili cene… ...prikaži več z namenom večjega dobička. Sedaj prodajo manj, dobiček je večji. Kaj novinarji ne pomnite tega? VW ali Renault, cene vhodnih surovin za 6% v povprečju gor, koliko % pa pomeni skok iz 11 na 16 jurjev za Clio? Novinarji, nismo neumni kot vaša analiza....
Kitajci vas bodo povozili na vseh frontah