Avto > Na Štrom
4718 ogledov

Prihodnja vojna bo 'vojna za kovine'

BMW kompetenčni center za razvoj baterij Munchen baterije električni avto BMW
Kitajske izvozne omejitve pomenijo stopnjevanje tehnološke vojne z ZDA. Evropa se je znašla sredi tega spora. Šef upravnega odbora Renaulta opozarja na posledice odločitve Kitajske.

Kitajske izvozne omejitve stopnjujejo tehnološko vojno z ZDA, kar lahko povzroči več motenj v svetovnih dobavnih verigah. Evropa se je znašla sredi spora. Stisnjena v kot, išče alternative za najslabši možen scenarij.

Odločitev Kitajske, da omeji izvoz galija in germanija, ki se uporabljata v polprevodnikih in električnih avtomobilih, kaže na preveliko odvisnost Evrope od Kitajske, meni predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard. "Nad rastočim sektorjem električnih vozil v Evropi se pripravlja "kitajska nevihta"," pravi in dodaja, da azijska velesila prevladuje v izvozu ključnih surovin za proizvodnjo baterij za elektrificirane avtomobile.

Nedavna odločitev Kitajske, da omeji izvoz dveh kovin – galija in germanija –, ki se uporabljata v polprevodnikih in električnih avtomobilih, bi morala biti opozorilo za evropske voditelje, saj kaže na preveliko odvisnost Evrope od Kitajske. Senard pravi, da mora Evropa nujno zgraditi lastno dobavno verigo.

"Ko govorim o kitajski nevihti, govorim o močnem pritisku, v povezavi z uvozom kitajskih (električnih) vozil v Evropo," pravi Senard in dodaja: "smo sposobni proizvajati električna vozila, vendar se hkrati borimo zagotoviti varnost naše oskrbe." Kitajska industrija električnih vozil in močna dobavna veriga surovin sta rezultat dolgoletnih naložb.

renault eways - električni avtomobil, baterije | Avtor:

Iskanje alternativ za črn scenarij

"Kitajska - in nihče je ne more kriviti za to - zaščitniško dviguje roko nad rudniki in posebej nad procesom pridobivanja kovin, ki se uporabljajo za izdelavo baterij," je opozoril Senard, ki je dejal, da bo "vojna prihodnosti vojna zaradi kovin." V primeru galija in germanija je Kitajska prevladujoča svetovna proizvajalka obeh kovin in po podatkih britanskega inštituta za kritične minerale predstavlja 94 odstotkov svetovne proizvodnje galija.

Kitajske izvozne omejitve stopnjujejo tehnološko vojno z ZDA, kar bi lahko povzročilo nadaljnje motnje v svetovnih dobavnih verigah. Evropa se je znašla sredi spora, ki jo sili v iskanje alternativ za najslabši možni scenarij. "Če pridemo v pravo geopolitično krizo, bo to močno prizadelo proizvajalce baterij," opozarja Senard. "To je težava."

Razvoj alternativnih goriv, kot so sintetična goriva in vodik, bi moral biti ključ v primeru nenadnega pomanjkanja baterij zaradi težave z dobavo surovin, je dejal Senard. "Kot bi storil vsak preudaren proizvajalec, iščemo alternative, da ne bi ohromili države, če bi nam na primer zmanjkalo baterij."

Strokovnjaki pravijo, da alternativnih virov galija ni mogoče zagnati dovolj hitro in, da bodo obstoječe zaloge trajale le nekaj mesecev. "Oskrba zunaj Kitajske bo v najboljšem primeru trajala šest mesecev," je dejal Alastair Neill, direktor Inštituta za kritične minerale.

Poleg tega bi izgradnja obrata za predelavo galija trajala več let in zahtevala naložbe, ki se morda ne bodo povrnile, če Kitajska medtem spremeni svoje stališče.

Kitajski Wey na avtosalonu IAA v Münchnu | Avtor: Epa Epa

Germanij in galij pomembni surovini

Germanij se uporablja v hitrih računalniških čipih, plastiki in v vojaških aplikacijah, kot so naprave za nočno opazovanje ali senzorji satelitskih posnetkov. Galij se uporablja v radarskih in radijskih komunikacijskih napravah ter satelitih.

Nekateri večji proizvajalci čipov na kitajski izvozni nadzor galija ne vidijo takojšnjega vpliva. Toda, če se bodo ob kitajskih omejitvah cene dvignile, bodo imela podjetja še en razlog za preusmeritev dobavnih verig.

Iz tajvanskega WIN Semiconductors, ki uporablja galij za optoelektronske naprave, so za Reuters sporočili, da je le "majhno število" substratov kupljenih na Kitajskem, pri čemer večina dobave prihaja iz Nemčije in Japonske. Tajvanski TSMC, največji pogodbeni proizvajalec čipov na svetu, pa ne pričakuje neposrednega vpliva na svojo proizvodnjo zaradi potez Kitajske.

Prav tako proizvajalec čipov NXP Semiconductors ne vidi bistvenega vpliva na svoje poslovanje. NXP izdeluje nekaj čipov za avtomobilski in komunikacijski sektor z uporabo galija ali germanija.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Kmodri 14:30 16.julij 2023.

    Še prej se bomo pobili za vodo!

  • Pišmevuh 11:42 16.julij 2023.

    Ni pomembno, saj se jim zapirajo tudi trgi za vozila. Hvala Amerika.

  • Cccc 09:36 16.julij 2023.

    Takšne omejitve in blokade pospešujejo razvoj, bodo že našli alternativo tem kovinam.