Avto > Na Štrom
10862 ogledov

Prepoved oglasov za električna vozila

BMW iX Saša Despot
Britanci so prepovedali predvajanje oglasov za električne avtomobile, v katerih so o njih zavajajoče govorili kot o vozilih z ničelnimi emisijami brez dodatne navedbe, da gre le za emisije med vožnjo.

Britanski svet za oglaševanje ASA se je v primeru dveh oglasov za avtomobile znamk BMW in MG odločil, da ne smejo uporabljati izraza "brezemisijski avtomobili", saj je zavajajoč.

V prvem primeru gre za BMW-jev oglas na Googlu, kjer so navedbo, da gre za vozila z ničnimi emisijami označili kot zavajajočo, saj gre zgolj za emisije med vožnjo, ne omenja pa posrednih emisij, ki tudi močno vplivajo na okolje.

Pri BMW-ju so odločitev sprejeli. Pojasnili so, da so izraz »zero emission vehicles« v oglasu uporabili kot eno od ključnih besed za samodejni iskalnik aplikacije Google Ads. Oglas se je sicer pojavil le v 0,02 odstotka iskanj. Kljub temu priznavajo, da bi morali ob navedbi ničelnih emisij izrecno pojasniti, da gre le za emisije med vožnjo. Hkrati so iz ključnih besed vseh oglasov odstranili sporno besedilo in obljubili, da se ne bo pojavilo v iskalniku.

Električno vozilo | Avtor: Profimedia Profimedia

Pri ASA so sprejeli pojasnilo ter ukrepe za preprečitev, da se sporne navedbe ne bodo več pojavile v BMW-jevih oglasih za električne avtomobile. Z vidika ASA je izraz "ničelne emisije" upravičen le v primeru, ko je jasno, da gre za emisije, ki nastanejo med vožnjo avtomobila.

Drugi primer prepovedanega oglasa je zelo podoben, gre pa za znamko MG, ki testne vožnje s svojimi električnimi in priključno hibridnimi avtomobili na podobno zavajajoč način oglašuje z besedami "vozila z ničelnimi emisijami" in "ničelne emisije". Tudi v tem primeru ASA ni dovolila objave oglasa v izvirni obliki in zahtevala, da se jasno navede, da gre za emisije med vožnjo oziroma da do emisij ne prihaja izključno v primeru, ko je bencinski motor izključen.

Tudi predstavniki podjetja MG so sprejeli odločitev ASA in izjavili, da bodo sporne navedbe odstranili iz vseh marketinških materialov, v katerih bi lahko bile zavajajoče.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 13
  • Avatar Suli
    Suli 13:34 21.februar 2024.

    Isto kot reklama za nov avto. Slika najbolj opremljena cena osnovnega modela🤔

  • VsakoMnenjeSteje 13:22 21.februar 2024.

    V stalni praksi je navada, da se nekatere informacije izpustijo, da reklama bolj pritegne. Dober primer je tudi naslov tega članka, ki je prav tako povsem zavajajoč. Veseli me, da hitro zaznavamo številne probleme, ki jih prinašajo tudi električni avti. ...prikaži več. Npr. zaradi večje teže je večje onesnaževanje z mikroplastiko pri obrabi gum, CO2 se ustvarja že pri izdelavi avtomobilov, reciklaža baterij ... odlično - izzivi s katerimi se je potrebno spopasti in jih razrešiti, ne pa neproduktivno zavračati.

  • Toma 10:06 21.februar 2024.

    Naj prištejejo k 0 emisijam vsa vozila, ki so zagorela in zgorele baterije na deponijah!