Trgovina rabljenih avtomobilov med podjetji je milijardni posel, za katerega veliko ljudi sploh ne ve. To velja tudi za zvezo preprodajalcev vozil CARA, v katero so se povezali velikani industrije, kakršni so giganta za ponujanje leasinga Ayvens in Arval, organizatorji dražb Auto1, BCA in Autobid, podjetja za izposojo avtomobilov Hertz in Europcar ter skoraj vsa nemška podjetja za izvajanje tehničnih pregledov.
Standardizacija cenitev
Šef zveze CARA Luis Maria Perez-Serrano, sicer tudi šef agencije TÜV Süd, je za portal Automobilwoche pojasnil, da bi radi deležniki, ki so se povezali v zvezo, predvsem vnesli več preglednosti v proces preprodaje rabljenih vozil, kar bi radi dosegli z uvedbo enotnih standardov. Zdaj namreč vsako podjetje deluje s svojimi podatkovnimi formati. Če hoče eden od deležnikov delati z novo stranko, mora izdelati ustrezni vmesnik, da lahko strankine podatke ustrezno vnese v svoj sistem. To pa je drago.
Druga tema so cenitve rabljenih avtomobilov. V zvezi bi radi vzpostavili standardizirane postopke za pregled z enotnimi podatki o vozilu, stroških popravil in fotografijami, ki bi veljali po vsej Evropi. Na ta način bi radi zagotovili, da bi različni strokovnjaki lahko na osnovi podatkov prišli do enakih zaključkov pri oceni avtomobila. Poleg tega ne bi bilo treba vsakemu dobavitelju izdelovati posebnega poročila. Tudi če bo določena leasing agencija sodelovala z različnimi agencijami, denimo belgijsko Macadam ali nemško Dekra, bo še vedno dobila neposredno primerljiva poročila, izdelana po enaki shemi.
Ocenjevanje stanja baterij
Danes je zelo težavna predvsem prodaja rabljenih električnih vozil, ki jih je na trgu vse več, po njih pa se skoraj ne povprašuje. To pomeni, da so nizke tudi cene. Perez-Serrano pravi, da za pospešitev prodaje rabljenih električnih vozil trenutno razvijajo standardizirane teste baterij "Battery Health Check CARA Approved", ki bodo veljali v vsej Evropski uniji in bo moral biti zelo hiter.
Glede na to, da pregled rabljenega avtomobila ne sme biti daljši od pol ure, je za test baterije na voljo le pet minut, če ga hočemo integrirati v pregled. Test mora ustrezati vozilom različnih znamk in pokriti vsaj 90 odstotkov vozil na trgu. Na koncu avtomobil dobi poročilo, ki obsega bolj izčrpen vpogled v stanje baterije kot standardizirano oporočilo zgolj v odstotkih preostale kapacitete in je konsistentno ne glede na dobavitelja testerja ali majhnih razlik v metodi pregleda.
Perez-Serrano pravi, da se trenutno pri uvedbi testov spopadajo tudi s težavami, saj so baterije in nadzorna elektronika zelo kompleksni, obstajajo pa tudi zadeve, na katere nimajo vpliva. Nekateri proizvajalci namreč v baterijah blokirajo "rezervne kapacitete", ki jih postopoma sproščajo, baterije pa lahko imajo tudi defekte, ki se pokažejo šele pozneje.
Testi so sicer pokazali, da so baterije rabljenih električnih avtomobilov tudi po treh do šestih letih v veliko boljšem stanju, kot pa so pričakovali. Zelo malo je slabih baterij. Če se nekdo torej odloči za nakup rabljenega električnega avtomobila, ga bo lahko vozil še zelo dolgo, pravi Perez-Serrano. Vendar pa bo za zaupanje kupcev treba še veliko storiti in standardizirani testi baterij so gotovo ena od rešitev za težavo prodajalcev.
S tem bodo tudi rabljenim nabili ceno, pa pravijo da cene padajo!
Vso bistvo teh električnih avtov je,da se zmanjša promet,ker ga je preveč,in naj bi bil bolj čist zrak, dokler tak avto ne zagori,je pa 10x bolj strupen dim kot iz dizla
NickMason, za polnjenje doma še nisi slišal? Je tudi daleč cenejše in tako polni večina lastnikov.