V zadnjih dneh je iz največje evropske avtomobilske velesile Nemčije prišlo veliko dramatičnih novic. Pri Volkswagnu so prvič napovedali zaprtje domačih tovarn, Audi zapira belgijsko tovarno, v hudih težavah so dobaviteljski velikani ZF in Continental, Mercedes klesti napovedi o prihodkih ...
Proizvajalci opozarjajo, da ne morejo izpolniti visokih pričakovanj Evropske unije glede prehoda na elektromobilnost in posledičnem zniževanja emisij pri novih vozilih, saj je zanimanje pri kupcih za električne avte prenizko, njihova cena za razliko od kitajskih konkurentov previsoka.
Nemški proizvajalci tudi vztrajajo pri električnih avtih srednjega in višjega cenovnega razreda in še niso ponudili na trgu manjših električnih modelov, ki bi bili primerni za volumensko prodajo. Zdajšnji nemški minister za okolje Robert Habeck naj bi že leta 2019 svaril tamkajšnje proizvajalce, da so premalo zavezani k prehodu v e-mobilnost in da bi morali do leta 2025 obvezno ponujati električne modele za manj kot 20 tisoč evrov, ali pa tvegati propad.
"V Nemčiji ne morete z dobičkom izdelovati majhnega avta"
Herbert Diess je bil do poletja 2022 na čelu koncerna Volkswagen in je bil po aferi Dieselgate velik zagovornik preobrazbe osramočenega velikana v proizvajalca sodobnih električnih avtov. Ker pri tem ni bil dovolj uspešen oziroma njegovi načrti niso sovpadali z zahtevami delničarjev, še manj pa z vplivnimi delavskimi sindikati, je moral tudi on pospraviti pisarno in se posloviti.
Na okrogli mizi v organizaciji revije Auto, Motor & Sport je pred dnevi povedal, zakaj je ideja o majhnem električnem avtu tako v nasprotju z nemško avtomobilsko industrijo. "Nemčija je sinonim za premium. V Nemčiji ne morete z dobičkom proizvajati majhnega avtomobila," je bil Diess neposreden.
Po poročanju Focus.de je nekdanji menedžer kot primer navedel proizvajalca majhnih avtomobilov Ford, ki je poleti 2023 ustavil proizvodnjo sicer uspešnega modela fiesta. Izdelovali so ga v Fordovi tovarni v Kölnu. "Ford je obupal nad fiesto, čeprav so jo izdelovali v najučinkovitejši tovarni na svetu," je opozoril.
Renault in Stellantis
V zadnjem času je več evropskih proizvajalcev napovedalo e-avte za med 20 in 25 tisoč evri. Citroën (koncern Stellantis) je pri svojem novem ë-C3 zaradi obvladovanje stroškov močno spremenil koncept dobaviteljske mreže. Poudarek dajejo na čim ožjem območju, znotraj katerega pridobivajo vse ključne sestavne dele, proizvajali ga bodo v učinkovitih tovarnah na Slovaškem. Skoraj identičen koncept bo Fiat uporabil za sorodno novo pando.
Renault zagovarja podoben pristop kratkih dobaviteljskih poti, pri novem električnem R5 (od 25 tisoč evrov) bodo tudi baterije izdelovali v Franciji. Podoben koncept bodo gotovo poudarjali za novega električnega twinga, ki ga bo izdeloval Revoz, so za Žurnal24 povedali Renaultovi strokovnjaki ob predstavitvi R5.
Renault je pred časom povabil Volkswagen, da bi velikana pri twingu sodelovala v skupnem razvoju, na podlagi katerega bi Volkswagen lahko izdeloval lastni mali poceni avto ID.2. Nemci so dogovor zavrnili, saj je bil neuradno proti vplivni delavski svet Volkswagna.
Nekdanji šef Porscheja: želje morajo biti izvedljive
Kaj so ključni problemi Nemčije kot proizvodnje lokacije, je nedavno kritično razkril nekdanji šef znamke Porsche Wendelin Wiedeking. Za Bild am Sonntag je državo kot lokacija za izdelavo avtov označil kot izjemno drago zaradi visokih stroškov energije in preobsežne birokracije.
Hkrati je bil dolgoletni šef zelo kritičen do načrtov tako nemške vlade kot Evropske unije, kako avte na fosilni pogon zamenjati z baterijskimi. "Lahko si zaželiš karkoli, vendar mora biti to tudi izvedljivo. Menim, da so na celotno evropsko avtomobilsko industrijo naložili preveč. Grozijo jim visoke kazni, prihodnje leto bo avtomobilska industrija morala plačati 15 milijard evrov kazni, če ne bo izpolnila zahtev glede CO2. Dušite najpomembnejši gospodarski dejavnik, ki ga ima Evropa," je bil jasen Wiedeking.
nekaj ste pozabili- dizelgate. ko se je razvedelo o laganju je amerika takoj zahtevala kazen in odškodnino za svoje državljane. EU pa kaj ? torej smo državljani EU neke ničvredni bedaki. če bi VW naredil tako kot se spodobi in… ...prikaži več bi tudi v EU ravnal kot v ZSA, bi mogoče imel mal več zaupanja in kar je pomembno lojalnega kupca. tako pa dons, grem raje kupit kitajca, kot pa nemca. aja pa kdo je kriv za finančni krizo 2008. ja požrešne nemške banke, potem smo pa jih morali reševat državljani EU.
Glede na dobičke, ki jih tala VW, je težko pričakovati nižje cene avtomobilov .
Če jih Nemci nočejo delat, ne vem zakaj jih ne Francozi in Italijani? Mali eavti z majhnimi baterijami bi morali bit idealni za kratke mestne poti za "drugi" avto.