V ZDA namreč za zamenjavo gum na določenih električnih avtomobilih velja priporočilo, da se gume na njihovih platiščih menjava vsako leto.
Zadnje čase se pojavlja vse več dvomov v čistost električnih avtomobilov, predvsem, ko gre za visoke izpuste ogljikovega dioksida med proizvodnjo avtomobilov in njihovih komponent, reciklažo baterij ter emisije trdnih delcev kot posledice obrabe gum in zavor. Nenazadnje pa je vprašljiva tudi okoljska prijaznost proizvodnje električne energije, ki jo ti porabljajo. Evropski parlament je pred nedavnim celo izglasoval določilo, da električnih avtomobilov ne smemo obravnavati kot brezemisijska vozila.
Hitrejša obraba
Študija agencije J.D. Power o zadovoljstvu kupcev gum v originalni opremi pa kaže še dodaten razlog za zaskrbljenost. Študija namreč kaže, da so kupci električnih vozil manj zadovoljni s trajnostjo gum na njihovih avtomobilih. Pričakujejo, da se bodo obrabljale podobno kot gume na avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem, vendar pa ni tako. Gume se namreč na električnih avtomobilih izrabljajo veliko hitreje, kar je posledica večje mase električnih vozil in večjega navora njihovih motorjev.
Medtem, ko na klasičnih avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem njihovi lastniki gume povprečno menjavajo vsakih pet let (kar je seveda odvisno tudi od prevoženih kilometrov), morajo lastniki nekaterih električnih avtomobilov gume menjavati kar vsako leto.
O tem obstajajo tudi bolj specifični podatki. Študija ustanove CDK Global z naslovom "EV Service: Today and Tomorrow" je pokazala, da priporočljivi načrti servisiranja večine električnih vozil v ZDA vključujejo tudi letni pregled in menjavo gum. Na nekaterih avtomobilih bi morali tako gume menjati vsakih 12 do 16 tisoč kilometrov ali enkrat na leto.
Priložnost za serviserje
V tem vidijo priložnost tudi servisne delavnice. Servisi električnih avtomobilov so lažji zaradi občutno manjšega števila gibljivih delov, zato je nižja tudi njihova cena. Servisi bodo zato v letni servis preprosto vključili tudi zamenjavo gum. Nekateri napovedujejo, da bodo te menjave postale tako običajne, da bi jim lahko rekli kar "nova menjava olja" za električne avtomobile.
Tudi prodajalci avtomobilov se zavedajo, da bi gume lahko postale Ahilova peta električnih avtomobilov. V študiji CDK Global je namreč kar 18 odstotkov vprašanih direktorjev avtomobilskih servisov povedalo, da bo vzdrževanje gum največja težava lastnikov električnih vozil. Gume so sicer na seznamu najbolj pričakovanih težav pristale na drugem mestu, ki so si ga delile z digitalnimi zasloni. Na prvem mestu pa so se suvereno utrdile težave v zvezi s programsko opremo.
Praktične izkušnje
O tem, kakšne izkušnje ima z vzdržljivostjo gum na električnih avtomobilih, smo vprašali kranjskega vulkanizerja Iztoka Bolteza. Pravi, da navedbe o večji obrabi gum na električnih avtomobilih držijo. Motorji električnih avtomobilov imajo večji navor in hitreje pospešujejo, poleg tega pa so električni avtomobili tudi bistveno težji, kar vpliva na večjo obrabo gum.
Vendar pa, dodaja Boltez, se mu ne zdi, da bi bila obraba gum toliko večja, kot navajajo omenjene študije. Med njihovimi strankami je namreč tudi podjetje, ki ima v voznem parku več električnih avtomobilov, vendar opažajo, da se gume na njihovih avtomobilih ne obrabljajo pretirano hitro. In to je podjetje, v katerem z avtomobili prevozijo veliko kilometrov. Poraba gum je v primerjavi z avtomobili s termičnimi motorji sicer večja, vendar ne ekstremno večja.
Obraba je sicer odvisna tudi od načina vožnje in drugih dejavnikov, pravi Boltez. Če se vozi po pameti, je tudi obraba gum zmerna. Velja tudi načelo, da bolj kot med vožnjo varčujete, manjša bo tudi obraba gum.
Pri gumarju Goodyearu pravijo, da je tako kot na vseh vozilih tudi na električnih vozilih treba redno spremljati obrabo pnevmatik in zračni tlak v njih. Pravilni tlak namreč ne pripomore le k večji varnosti, ampak povečuje tudi kilometrski potencial in učinkovitost vozil, in to ne glede na vrsto pogona. Dodajajo, da so vse njihove gume primerne za električna vozila. Posebnih analiz o obrabi gum na samih električnih avtomobilih pa ne opravljajo, zato težko dajo ocene o njjihopvi obrabi.
Vodja tehnične službe pri Continentalu Luka Širovnik pa nam je odgovoril, da se gume na električnih vozilih vsekakor obrabljajo nekoliko hitreje, kot smo tega vajeni pri klasičnih vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem.
Dodaja, da je njihova končna življenjska doba različna in je lahko tudi višja od tiste, ki smo je vajeni na klasičnih vozilih, saj na obrabo gume vpliva ogromno različnih faktorjev, ki niso povezani s samo gumo. Kot zanimivost omeni, da voznikih težjih klasičnih vozil pri prehodu na električna vozila razlike v obrabi pnevmatik najbrž niti ne bodo opazili.
Širovnik pravi, da generalno lahko govorimo o dveh vzrokih za hitrejšo obrabo gum. Prvi vzrok je povezan z maso električnih vozil, ki je zaradi težkih baterij ponavadi višja, kot pri klasičnih vozilih, kar dodatno obremenjuje gume. Drugi vzrok pa leži v navoru električnega motorja, ki ima pozitivno, a žal tudi negativno stran. Po eni strani pomeni takojšen pospešek, po drugi strani pa visok trenutni navor dodatno obremeni gume, ki se zato hitreje obrabijo.
Tudi tu bo resnica prišla na dan, kot vsepovsod drugod...Bolje pozno kot nikoli....Sicer pa "teoretiki zarot" že leta govorimo, da so EV vsaj zaenkrat zelo umazana, če jih jemljemo kot zaključen krog od izdelave, do reciklaže in vira oz. porekla el. energije...
Vi pa ste pismeni..."rotating tyres" pomeni da daš sprednje zadaj in obratno, jih "rotiraš", ne pa da jih vržeš stran in kupiš nove. In ta rotacija se priporoča vsem, ne samo električnim.
Pogumen namen članka. Ampak, vsak ki ima poskočen termičen avto bo znal enako povedat, to je zdaj le odkrivanje tople vode pri EVjih. Enako kot pri gumah je pri zavorah, eni lahko skurijo ploščice po 10k, ker vozijo kot da… ...prikaži več jih zadaj tišči 50t šleper.