Evropska unija je sprejela odločitev, ki so ji nasprotovale tudi nekatere velike članice. Med najbolj vidnimi je Nemčija, ki se boji, da bo odločitev še poslabšala že tako slab položaj nemške avtomobilske industrije.
Odločitev za dodatne tarife pomeni, da bodo električna vozila, ki jih izdelujejo na Kitajskem, na evropskem trgu dodatno obdavčena že od 1. novembra naprej. S tem ne bodo prizadeti le kitajski proizvajalci, ampak neposredno tudi evropski in drugi proizvajalci, ki električne avtomobile izdelujejo na Kitajskem.
Različne obdavčitve
Kot dodatek k obstoječim uvoznim dajatvam v višini deset odstotkov bodo namreč uvozniki morali plačati še dodatne dajatve, ki bodo segle do višine nad 35 odstotkov. Tesla Motors bo tako moral na avtomobile, ki jih izdeluje na Kitajskem, plačati 7,8 odstotka dodatnih dajatev, BYD bo uvoz stal dodatnih 17 odstotkov, Geely dodatnih 18,8 odstotka, SAIC, ki med drugim sodeluje tudi z nemškim Volkswagnom, pa zaradi nesodelovanja pri zagotavljanju podatkov o državnih podporah kar 35,3 odstotka dodatnih dajatev.
Družba MG Motor Europe, ki je del skupine SAIC, se je odzvala s sporočilom za javnost. Izrazili so svoje razočaranje in obsodili končno odločitev Evropske komisije (EK) o uvedbi dokončnih kompenzacijskih carin na uvoz električnih vozil na baterije (BEV) iz Kitajske.
MG opozoril na posledice
"Kot svetovni vodja na področju dostopne električne mobilnosti smo v MG Motor Europe zaskrbljeni zaradi vpliva teh carin na evropske potrošnike, podjetja in okolje. Ta izid pomeni pomemben korak nazaj za evropsko avtomobilsko industrijo in cilje trajnostnega razvoja EU. Z izvajanjem sankcij na uvoz kitajskih BEV Evropska unija moti dobavno verigo inovativnih in visokokakovostnih električnih vozil po konkurenčnih cenah, ki so bila ključna pri pospeševanju prehoda regije na zeleno mobilnost," so zapisali v sporočilu.
Prepričani so, da bo odločitev povzročila tveganje zvišanja cen električnih vozil po vsej EU, zaradi česar bodo ta vozila manj dostopna povprečnemu potrošniku. V MG Motor Europe se kljub temu zavezujejo evropskemu trgu in bodo nadaljevali svoje poslovanje in širitev, "da bi strankam zagotovila visokokakovostna električna vozila po konkurenčnih cenah." Zapisali so, da ostajajo osredotočeni na cenovno ugodna električna vozila.
To, kar počne EU in ZDA Kitajski se bo hitro obrnilo kitajcem v prid. Državljani bomo to občutili, ker to predstavlja trgovinsko vojno zaradi slabih političnih odločitev. Vedeli so, kar se bo zgodilo ukrepali pa, niso. Kitajska je postala neustavljiva… ...prikaži več in prevladujoča to je sedaj že dejstvo..
Še en strel v kolena in še vmes...Prvi je bil s sankcijami proti Rusiji, ki je načel EU gospodarstvo..Sankcije proti Kitajski pa bodo le nadgradnja tega mazohizma...Te kretene v Bruslju bi morali postaviti pred zid...
MG ima žal prav. Namesto poceni električnih vozil, ki smo si jih obetali, se bodo cene kitajskih vozil izenačile z dragimi evropskimi. Kdo bo potem kupoval električarje? MG ma že zdaj nekaj dobrih električnih modelov, katerih cena je izenačena z… ...prikaži več bencinarji. Ampak po 1. novembru nič več.