Analitiki že danes opozarjajo, da lahko razvoj elektromobilnosti v Evropi upočasni nezadostna hitrost gradnje polnilnic. Brez infrastrukture za polnjenje so električni avtomobili tako rekoč nemočni. Vsi lastniki vozil namreč nimajo možnosti polniti električnega avtomobila v garaži ali na parkirnem mestu družinske hiše.
Na drugi strani so cilji Bruslja zelo ambiciozni. Po nedavnem poročilu Evropske komisije, ki so ga objavili pri Reutersu, je želja Evropske komisije do leta 2030 na cesti spraviti 30 milijonov električnih avtomobilov.
Da bo možno napolniti tako veliko število baterijskih vozil, bi glede na prejšnje raziskave Transport & Environment Evropa potrebovala do tri milijone javnih polnilnih postaj. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je trenutno v Evropski uniji le okrog 144.000 javnih polnilnih postaj, v celotni Evropi pa okoli 200 tisoč. To pomeni, da bi se moralo njihovo število do leta 2030 povečati za vsaj 15-krat. Druga velika težava je njihova geografska raztresenost.
ACEA navaja, da je do tri četrtine vseh polnilnih postaj v štirih državah - na Nizozemskem, v Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji. Hkrati te države zasedajo le 27 % evropske površine. Na preostalih 73 % površine je le četrtina obstoječih polnilnih mest za električne avtomobile. In kdo je vodilni po številu polnilnic? To je Nizozemska, ki ima v obratovanju kar 50.824 polnilnic, kar predstavlja dobro četrtino vseh polnilnih postaj. Še toliko bolj občudovanja vredno je, da gre za državo, ki po površini ni bistveno večja od Slovenije. Nizozemski sledijo Nemčija (20 %), Francija (15 %) in Velika Britanija (14 %).
Norvežani, ki močno prispevajo k skupnemu številu električnih avtomobilov v Evropi, lahko uporabljajo okoli 16.000 polnilnic. Tudi Danci in Švedi ne zaostajajo veliko. Proti vzhodu in jugu Evrope pa prodiranje polnilnih mest upada. Glede na podatke ACEA imamo v Sloveniji 628 javnih polnilnih postaj, kar je v primerjavi z južnimi in vzhodnimi državami veliko, še posebej glede na velikost Slovenije. Italija ima na primer le 9.370 polnilnih postaj, Madžarska 735 in Hrvaška 629, pred nami je glede na površino in število prebivalcev le Avstrija s 4.443 polnilnimi postajami.
Število polnilnic ponekod niti ni največja težava, pač pa nedosledni plačilni sistemi ali dejstva, da nekateri polnilniki niso opremljeni s priključkom za polnjenje, ki ga potrebujete. To se vam pri klasičnem avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem na bencinski črpalki ne more zgoditi. Nezadostna infrastruktura lahko ovira prodajo električnih avtomobilov, malo električnih avtomobilov pa zmanjšuje željo po vlaganju države on lokalnih skupnosti v polnilno infrastrukturo.
Število javnih polnilnih postaj po državah (vir ACEA)
Avstrija: 4.443 (2,2 %)
Italija: 9.370 (4,7 %)
Belgija: 6.551 (3,3 %)
Latvija: 306 (0,2 %)
Bolgarija: 135 (0,1 %)
Litva: 202 (0,1 %)
Hrvaška: 629 (0,3 %)
Luksemburg: 913 (0,5 %)
Ciper: 38 (0,0 %)
Malta: 102 (0,1 %)
Češka: 808 (0,4 %)
Nizozemska: 50.824 (25,4 %)
Danska: 2,817 (1,4 %)
Poljska: 884 (0,4 %)
Estonija: 391 (0,2 %)
Portugalska: 1.791 (0,9 %)
Finska: 2,145 (1,1 %)
Romunija: 344 (0,2 %)
Francija: 30.367 (15,2 %)
Slovaška: 649 (0,3 %)
Nemčija: 40,517 (20,3 %)
Slovenija: 628 (0,3 %)
Grčija: 61 (0,0 %)
Španija: 5.769 (2,9 %)
Madžarska: 735 (0,4 %)
Švedska: 8,792 (4,4 %)
Irska: 1,076 (0,5 %)
Velika Britanija: 28.538 (14.3 %)Skupaj EU 199.820