Avto > Na Štrom
13916 ogledov

Kitajski velikan s svojo znamko prodira na slovenski trg

predstavitev Maxus
1/20
Saša Despot
Kitajski avtomobilski velikan SAIC se želi v Evropi in Sloveniji uveljaviti tudi na področju električnih gospodarskih vozil. Uvoznik Grand Automotive, ki je ledino pri nas oral z znamko MG, nam je predstavil tri vozila znamke Maxus za slovenski trg in tudi smele načrte za prihodnost v Sloveniji.

Maxus je kitajska znamka lahkih komercialnih vozil, ki je nekaj časa prisotna v Sloveniji, a ima po novem podporo generalnega uvoznika z močno servisno in prodajno mrežo, ki pokriva znamke Renault, Nissan, Dacia, MG.

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Maxus je sicer del ogromnega kitajskega velikana SAIC, ki velja za sedmega največjega proizvajalca vozil na svetu in je bila prva kitajska znamka, ki je proizvedla več kot sedem milijonov vozil v enem letu. SAIC določene znamke prodaja le na kitajskem trgu, nekatere pa tudi v Evropi in Sloveniji. Predvsem v Sloveniji se je že uveljavila znamka MG, ki vključuje tako vozila z motorji na notranje zgorevanje kot 100-odstotno električna vozila. Samo lani so pri MG v Sloveniji prodali več kot 800 vozil.

Znamka Maxus pa na slovenskem trgu stavi na komercialna gospodarska vozila s 100-odstotno električnim pogonom. V prvi vrsti s tremi različno velikimi vozili ciljajo predvsem na podjetja in podjetnike, ki želijo zmanjšati okoljski odtis. To so kurirske pa tudi dostavne službe, na primer poštarji. Avstrijska pošta je tako že kupila 1.400 njihovih vozil. V Sloveniji so začetni cilji nekaj manjši, zadovoljni bodo s 100 prodanimi enotami do konca leta.

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Maxusu so na tiskovni konferenci povedali, da vidijo svojo prednost v električnih vozilih, saj imajo dolgoletne izkušnje na področju izdelave električnih vozil, hkrati pa imajo že danes rešitve za regionalni in mestni distribucijski promet, ki upoštevajo vse strožje okoljske predpise in specifične izzive v metropolitanskih območjih. Prepričani so, da bodo mesta v prihodnje na voljo le še za brezogljična vozila, enako velja za lahka gospodarska vozila. Tako mesto London, kot tudi večje kurirske službe, kot sta FedEx in Fastway, že uporabljajo Maxusove dostavnike.

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

eDeliver3

Ponudba Maxusa je v Sloveniji sestavljena iz treh modelov eDeliver3, eDeliver5 in eDeliver 9. Najmanjši in najbolj kompakten model je eDeliver 3, ki je namenjen dnevnim dostavam v prometnih mestnih okoljih. 4,55 metra dolgo električno vozilo ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 50 kWh, elektromotor ima največjo moč 118 kW in 225 Nm navora. Doseg po WLTP (mešana vožnja) je 225 kilometrov, po mestu pa 320 kilometrov. Nosilnost vozila je 1045 kilogramov, prostornina tovornega prostora je 4,8 kubičnega metra.

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ena od prednosti je tudi majhen obračalni krog (11,7 metra). Baterija se na AC polnilnici od 5 do 100 odstotkov napolni v 5,6 ure, na hitri polnilnici (DC) pa od 20 do 80 odstotkov v 45 minutah. Pri Maxusu izpostavljajo sodobno in bogato osnovno opremo, vključno z ADAS sistemi. Že serijsko je opremljen z gretjem prednjih sedežev, samodejno klimatsko napravo, parkirnimi senzorji zadaj, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji in sredinski zaslon občutljiv na dotik s premerom 26 centimetrov (10,25-palca). Cena vozila je 29.990 evrov plus DDV. Garancija na baterijo je osem let ali 200.000 prevoženih kilometrov.

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

eDeliver5

Na sredin ponudbe je model eDeliver 5, ki je s 4,8 metra dolžine, največjo hitrostjo 120 km/h in nosilnostjo 1.200 kilogramov namenjen za mestne dostave. Maksimalna moč elektromotorja je 120 kW.  eDeliver 5 ponuja  do 480 kilometrov dosega (mestni doseg) po standardu WLTP, oziroma 335 kilometrov v mešani vožnji, kar mu zagotavlja 65 kWh baterija. Na AC polnilnici se napolni v 7,5 ure, na hitri polnilnici pa v 42 minutah (10-80 odstotkov).

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vozilo ima zelo veliko medosno razdaljo, 3,1 metra, zato kljub kompaktnim meram ponuja nadpovprečno velik tovorni prostor. Pri Maxusu pravijo, da je nakladalni del za 15 centimetrov daljši od večjih konkurentov. Ena od prednosti je izjemno tanka baterija s strukturo CTP, ki ima ohišje debeline le 14 centimetrov in vključuje sistem za  hlajenje/ogrevanje s tekočino. Na račun kompaktnega električnega pogona, ki zavzame malo prostora v prostoru za motor so oblikovali kratek prednji previs. Tanka baterija in spredaj nameščen pogon pa omogočata najnižjo višino nakladalnega prostora v razredu (53,2 centimetra).

Del serijske opreme pa so 7-palčna instrumentna plošča, 12,3-palčni osrednji ekran na dotik, možnost brezžične povezljivosti s sistemi Apple CarPlay in Android Auto ter 360° kamera. Cena brez vključenega DDV je 37.900 evrov, doplačilo za večjo in višjo izvedenko je 1.000 evrov + DDV.

eDeliver9

Največji dostavnik je eDeliver 9, ki lahko meri do 5,94 metra in je tudi edini z dvema različno velikima baterijama - 77 kWh in 88  kWh. Največja moč elektromotorja je 150 kW in 330 Nm navora. Doseg po WLTP je 270 kilometrov mešane vožnje in 305 kilometrov mestne, oziroma 320 mešane vožnje in 405 kilometrov mestne vožnje v primeru večje baterije

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Baterija se na AC polnilnici napolni v 8,5 oziroma 9,3 ure, na DC pa od 20 do 80 odstotkov v 51 minutah. Nosilnost je 1.040 kilogramov, prostornina tovornega prostora pa 9,7 oziroma 12,3 kubičnega metra. Cena za osnovno izvedenko je 54.900 evrov brez DDV. Doplačilo za večjo in višjo izvedenko je 1.000 evrov, za večjo baterijo pa 3.000 evrov. Tako kot pri ostalih izvedenkah je garancija na baterijo osem let oziroma 200.000 kilometrov.

predstavitev Maxus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • sandi76 09:22 10.maj 2024.

    Hrabro, ni kaj, Danes že za par let staro kosilnico, ki je izdelana v Evropi, ne dobiš več rezervnih delov, kaj bo šele s takimi vozili ?

  • slavauk22 16:14 09.maj 2024.

    grdo je pa nič posebenga ni........nima duše tole vozilo je videt da je delano na kitajskem..........kje je enzo ferrari ki je delal dirkalnik z dušo! to je avto ne ta škrat