Avtonomni taksi v upravljanju GM-ove hčerinske družbe za razvoj avtonomnih vozil Cruise, je zapeljal v sveži beton in obtičal v njem, še pred tem pa so robotizirana vozila paralizirala promet na velikem dogodku.
Dejstvo je, da tudi po nekaj letih preskusov v mestnem prometu avtonomna vozila še vedno klecnejo pod nepredvidljivostjo prometa v ameriškem velemestu. Nazadnje je avtonomni taksi na cestnem delovišču obtičal v svežem betonu in iz njega ga je rešila šele vlečna služba. Kot so pojasnili pri podjetju Cruise, softver za avtonomno vožnjo v avtomobilu ni bil sposoben ločevati med trdno podlago cestišča in mehkim svežim betonom. Na fotografiji, ki jo je lokalnemu portalu SF Gate poslal očividec, je videti avtomobil s prednjimi kolesi globoko v betonu.
Cruise vehicle gets stuck in wet concrete while driving in San Francisco https://t.co/kdSfxdtGo7 via @SFGate
— ~🦥~ (@becauseberkeley) August 16, 2023
Kalifornijski odločevalci so šele prejšnji teden podjetju Cruise in Googlovemu sestrskemu podjetju Waymo dovolili, da po mestu brez prestanka upravljata robotske taksije. Mestne oblasti in prevozniška podjetja v San Francisu so se temu uprli s pojasnilom, da tehnologija še ni dovolj zanesljiva. Med drugim so poudarili, da avtonomna vozila zaradi tehničnih težav neprestano blokirajo promet.
To se je zgodilo tudi pred dnevi. Med velikim glasbenim festivalom se je namreč več Cruisovih avtonomnih vozil pokvarilo, kar je povzročilo prometne zastoje. Podjetje je težave pojasnilo z dejstvom, da je bilo mobilno omrežje v okrožju, kjer je bil festival, preobremenjeno, zato vozil niso mogli preusmerjati preko njega.
Cruise in Waymo sicer robotska vozila v San Franciscu preskušata že več let. Vožnje so v začetku potekale ob prisotnosti testnih voznikov, zdaj pa jih je vse pogosteje mogoče videti tudi brez voznika za volanom. Podjetji bi radi sčasoma začeli preskušati posebna povsem robotizirana vozila brez volanskega obroča in pedalov.
San Francisco s svojim kaotičnim prometom je sicer testno območje za preskus robotskih taksijev. Testna vozila so zelo draga, zato si podjetji prizadevata, da bi bila čim več časa izkoriščena in da bi z njima opravili čim več testov, kar pa občasno privede tudi do resnih spodrsljajev.