Avto > Na Štrom
10803 ogledov

Je dizel res bolj uporaben od električarja?

tesla mazda primerjava dizel elektrike YouTube/CarManiac
Kako se električni avtomobil v primerjavi z dizelskim obnese v tradicionalni vlogi službene limuzine trgovskega potnika? Nemška "youtuberja" sta primerjala tesla model Y in dizelsko mazdo.

Vlogo poslovnih avtomobilov za trgovske potnike so doslej odlično opravljali dizelski avtomobili. Vendar pa se stvari na tem področju spreminjajo. Če je še pred nedavnim več kot 85 odstotkov službenih vozil imelo dizelske motorje, se njihov delež hitro zmanjšuje. Analistko podjetje Statista za Nemčijo navaja podatek, da je bilo v službenih flotah leta 2022 le še 75 odstotkov dizelskih vozil, njihov delež pa se še naprej zmanjšuje.

Hkrati postajajo za podjetja vse bolj zanimivi električni avtomobili. Postavlja pa se vprašanje, če so električni avtomobili zares primerni tudi za trgovske potnike, ki na dan prevozijo veliko kilometrov. Nemška Youtuberja, Christopher s kanala CarManiac in Alex s kanala Elektriert, sta se lotila iskanja odgovora na to vprašanje.

50 minut razlike

Ugotoviti sta hotela razlike v udobju, času prihoda na cilj in stroških, ki veljajo za povprečnega trgovskega potnika. Alex je vozil tesla model Y z baterijo s kapaciteto 77 kilovatnih ur, Christopher pa je sedel za volan mazde CX60 z dizelskim šestvaljnikom. Oba sta prevozila 620 kilometrov in vmes obiskala tri trgovske centre.

Medtem, ko je Chris lahko v svoji mazdi tempomat nastavil na 180 kilometrov na uro in drvel po avtocesti, je bil tempomat Alexove tesle zaklenjen pri 150 kilometrih na uro. Chris je sicer kolega v tesli nekaj časa še videl v vzvratnem ogledalu, dokler ni električni avto voznika opozoril, naj upočasni hitrost, če bi rad do prve postaje prispel z dovolj polno baterijo.

Tesla model Y | Avtor: Anže Petkovšek Tesla model Y Anže Petkovšek

Chris se ja zato na prvo postajo pripeljal 16 minut hitreje, vendar pa je visoka hitrost prinesla tudi visoko porabo skoraj 10 litrov goriva na 100 kilometrov. Alex je na prvo postajo po skoraj 217 kilometrih prispel s 6 odstotki preostale elektrike v bateriji. Na drugi postaji se je razlika v prihodu še povečala, saj je Alex prispel šele 39 minut za Chrisom. Chris je po devetih urah in 20 minutah zaključil 620 kilometrov dolgo službeno vožnjo, Alex, ki je vrh vsega na zadnjem delu poti padel še v prometni zastoj, pa je na končni cilj prispel 50 minut pozneje.

Mešani občutki

"CarManiac" Chris je imel o svojem dosežku mešane občutke. Dizelski avtomobil je gotovo zelo udoben, vendar pa se mu razlika 50 minut na takšni razdalji zdi zanemarljiva. Dizelski avtomobil ima poleg tega v vsakdanji uporabi določene slabosti, saj se na kratkih razdaljah z neogretim motorjem ne obnese dobro, proizvaja veliko več ogljikovega dioksida in brez prižganega motorja ne more vnaprej ogreti kabine.

Končna bilanca je bila zanimiva. Mazda je povprečno porabila 8,6 litra dizla na 100 kilometrov, tesla model Y pa 19,4 kilovatne ure elektrike na 100 kilometrov. Dizelski avtomobil je proizvedel 3,3 kilograma ogljikovega dioksida na 100 kilometrov, tesla pa le 0,4 kilograma plus 1,6 kilograma, ki ga je Chris izračunal na podlagi proizvodnje baterij. Mazda je tako na celotni poti proizvedla 176,8 kilograma, tesla pa 58,3 kilograma ogljikovega dioksida.

Mazda CX-60 Inline 6 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tudi pri stroških je bila tesla spredaj. Medtem ko je vožnja Alexa stala 56,80 evra, je moral Chris za isto pot plačati 92,70 evra. Chris je ob tem sicer priznal, da je ceno elektrike nastavil na 0,28 evra na kilovatno uro, kar bo zares dosegel le redkokateri uporabnik električnega avtomobila.

Če bi namreč predvidevali, da bo voznik tesle polnil le na "superchargerju", bo cena kilovatne ure znašala 0,4 do 0,5 evra. S tem se lahko stroški elektrike hitro izenačijo s stroški dizelskega goriva za mazdo, opozarja Chris. Vendar pa velja tudi, da bodo cene dizla verjetno še naprej rasle, lastniki električnih avtomobilov z lastno elektrarno in dinamičnimi tarifami pa bodo lahko v prihodnje precej na boljšem.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 20
  • Avatar karjola
    karjola 06:42 05.januar 2024.

    Mol ima ceno polnjenja od 0,35 do 0,7 eur na kW. Petrol ima isto ceno. Tako da ne vem od kod te za lase privlečene cene.

  • slopubec 05:28 05.januar 2024.

    Moj službeni passat je 5x boljši od električnega, kje v Sloveniji kot trgovski potnik se naj vozim 180 km na uro. Same bedarije pišete oziroma kopirate tuje članke. Testirajte sami, pa potem naredite primerjave.

  • egi 18:07 04.januar 2024.

    Pa kaj spet posiljujete s to elektriko???? Baterije niso prihodnost v taki obliki kot jih poznamo danes! Polnjenje je vsak dan drazje in ze na ravni klasicnih avtov. Doma polnit ob TC in cel kup napravah na eletriko NO-GO, ce ...prikaži več se zelis vozit in ne gledat kako se polni / gledat kako ti mece ven elektriko bajte. Da se bomo prilagajali avtu in ne on nam .. malo morgen! Vodik je bil precej bolj zelen pa so ga lobiji utisali!!! Eu nacrtno unicuje gospodarstvo, ostali svet se nam pa smeje!!