Električni avtomobili predvsem v Evropi, na Kitajskem i v ZDA postajajo vse bolj pogosti. Drugače pa je s tovornjaki, ki jih je še vedno malo, poleg tega pa se soočajo z resnimi začetniškimi težavami, predvsem ko gre za polnilno infrastrukturo. Mora pa se lahko uveljavijo v rudnikih, kjer so razdalje kratke.
Liebherrov gigantski tovornjak, ki je namenjen transportu v velikih rudnikih in kamnolomih, je v osnovi na voljo z dizelskim motorjem in takšen tehta 176 kilogramov, eksperimentalno pa so vanj vgradili elektromotor, ki se napaja z baterije, ki jih sestavlja več blokov s skupno kapaciteto 1.400 kilovatnih ur. Kot smo omenili v uvodu, zgolj ta baterija tehta 15 ton.
Baterija je še eksperimentalne narave, razvila pa jo je 50-članska ekipa podjetja Williams Advanced Engineering. Njen razvoj je naročilo avstralsko rudarsko podjetje Fortescue, ki je lani poleti z nemško-švicarskim podjetjem Liebherr sklenilo pogodbo za eksperimentalno vgradnjo električnega pogona v njihov gigantski tovornjak T264, ki ga serijsko sicer poganja 2.700-'konjski' dizelski motor.
Baterijo sestavlja osem individualno hlajenih škatel, v katerih je po 36 baterijskih modulov. Ko je sestavljena, baterija meri 3,6 x 1,6 x 2,4 metra. Ne gre le za prvo baterijo za rudarski stroj s kapaciteto 1,4 megavata, ampak tudi za prvo baterijo s tako velikansko kapaciteto, ki jo je mogoče napolniti v dobre pol ure. Baterijo sicer tovornjak lahko polni tudi z rekuperacijo zavorne energije, ko se spušča po terenu.
Oj, ko bo enkrat eno tako avtobus baterijo razgnalo pri nadebudno hitrem polnjenju ... bo veselje.