Baterijska električna vozila bodo do leta 2027 v povprečju cenejša za proizvodnjo kot primerljivi modeli z motorji na notranje zgorevalne, je ugotovila raziskovalna agencija Gartner. To bodo omogočile nove proizvodne metode, ki pri električnih vozilih močno znižujejo proizvodne stroške, poroča Reuters.
Gartner pričakuje, da se bodo stroški znižali veliko hitreje kot stroški baterij, ki so najdražji del električnega vozila in predstavljajo približno 40 odstotkov cene vozila.
Pri Gartnerju izpostavljajo, da njihova analiza temelji na prodoru inovacij, "ki poenostavljajo proizvodne stroške, kot so centralizirana arhitektura vozila ali uvedba velikih odlitkov," s katerimi proizvajalci zmanjšujejo proizvodne stroške in čas sestavljanja.
V središču novih procesov se v zadnjem času izpostavlja predvsem tako imenovano giga-litje (ang. gigacasting). Gre za uporabo ogromnih strojev za litje in stiskanje, ki jih je izumil vodilni ameriški proizvajalec Tesla, zanj pa jih izdeluje italijanska strojna družba Idra Group. Z uporabo precej večjih odlitkov, ki sestavljajo posamezno vozilo, lahko proizvajalci močno zmanjšajo število potrebnih delov (razvidno s primerjave na fotografiji spodaj), s tem pa tudi število vmesnih postopkov, uporabo robotov ...
Rezultat je precej hitrejši in učinkovitejši postopek izdelave posameznega avta. Tesla je prvi začel na ta način izdelovati avte, hitro mu želijo slediti tudi drugi proizvajalci, med njimi Toyota, Ford, Hyundai in Volvo.
Izenačitev cene novih, a veliko dražja popravila poškodovanih
"Nova tehnologija pomeni, da bodo baterijski avti izenačili stroške izdelave klasičnih avtov z ICE motorji veliko hitreje, kot je bilo sprva pričakovano," je dejal Pedro Pacheco, podpredsednik raziskav pri Gartnerju.
A nova tehnologija prinaša s seboj tudi velikanski izziv. "Nekatera popravila sicer cenejših električnih vozil bodo hkrati bistveno dražja," v isti sapi opozarja Pacheco. Pri Gartnerju pričakujejo, da se bodo povprečni stroški popravila karoserije in baterije električnih avtov do leta 2027 po hudi nezgodi povečali kar za 30 odstotkov. To bi pomenilo, da bi poškodovana električna vozila veliko hitreje odpisali kot 'totalke', saj bi stroški popravil presegli preostanek vrednosti.
Prav to pa je scenarij, pred katerim pri Gartnerju zelo svarijo. Če bodo proizvajalci prihranke iskali na račun kasnejših višjih stroškov popravil, bi ob hkratnem vzporednem zvišanju zavarovalnih premij lahko prišlo do hudega odpora pri kupcih vozil.
Mnogi bodo šli v zgodovino
Agencija Gartner napoveduje tudi, da bo v naslednjih treh letih, torej do 2027, zaradi bankrota ali prevzema izginilo 15 odstotkov podjetij, ki danes izdelujejo električne avte.
"To ne pomeni, da se trg električnih ruši, temveč da vstopa v novo fazo, kjer bodo podjetja z najboljšimi izdelki in storitvami zmagala nad preostalimi," je komentiral Pacheco.
Seveda bo cenejsi ker bodo bencinarjem in diesel navili ceno
Ne skrbeti da bo ceneje. Vodilni EU politiki so delničarji in si sedaj dobiček ustvarjajo s subvencijami, Že danes je glede na enoto-brez cene razvoja-EV samo 47% njegove prodajne cene, če vzamemo povprečni donos v tej branži. Ostalo je financiranje… ...prikaži več razvoja in dividend. Je pa res, da so glavni delničarji instalirali obvode pred ostalimi-malimi. Človek ima občutek da so bili slovenski politiki inštruktorji. Saj veste, multinacionalka prodaja samo preko partnerjev..... in vlak z vagončki se polni.
Folk je spregledal elektro nateg! Kdor to kupi je teslo, padon Tesla haha