Prenovljeni Q8 e-tron smo na Žurnal24 sicer prvič spoznali lani na virtualni svetovni premieri, zdaj pa so znane tudi cene in čakalne dobe. Prvih 50 pogodb s slovenskimi kupci je že podpisanih, do konca leta bi jih utegnili prodati še 30 do 50, s čimer bodo presegli prodajo električnega premijskega SUV-ja v zadnjih štirih letih, ko je bilo prodanih 75 modelov Q8 e-tron.
Zanimiv je podatek, da trg električnih vozil v premijskem razredu raste veliko hitreje kot prodaja električnih vozil fizičnim strankam. Skoraj vsako tretje vozilo v premijskem razredu je pri nas povsem električno, kar gre pripisati tudi ugodnostim pri nakupu električnega vozila za službeno rabo. Pri uvozniku za vozila znamke Audi so se pohvalili, da so se po dolgem času prebili med 10 najbolje prodajnih avtomobilskih znamk, zato so tudi za model Q8 e-tron zelo optimistični. V prihodnje pa so, predvsem zaradi prihoda novih konkurentov na trg (uspeha Tesle ne gre spregledati) napovedali tudi spremembe na cenovnem področju električnih vozil.
Audi e-tron je bil Audijev prvi električni avtomobil. Simbolično skoraj natanko po štirih letih prihaja na slovenski trg v posodobljeni izvedbi in z novo oznako – Q8 e-tron. Ne samo kot SUV, ampak tudi kot športnejši sportback. S prihodom tega modela Audi spreminja način označevanja električnih avtomobilov, vedno bo šlo za oznako modela s sodo številko – na primer Q4 e-tron, Q6 e-tron ali Q8 e-tron. Lihe številke bodo namenjene vozilom z motorji na notranje zgorevanje.
Velike spremembe za medgeneracijsko prenovo
Na prvi pogled spremembe niso velike, a so nam pri Audiju dejali, da so spremembe veliko večje kot je to običajno za medgeneracijske prenove. Morda najbolj opazna sprememba se je zgodila pri logotipu. Ne gre za radikalno spremembo, štirje krogi v logotipu so vidni še naprej, vendar ne več v tridimenzionalni zasnovi, temveč v dvodimenzionalni. Glede na različico in dizajn se lahko kupec odloči, ali želi logotip v črni ali beli barvi. Poleg tega lahko pod sprednji pokrov namestite diskretno letev, ki je izvirno osvetljena, v temi svetijo tudi zgornji deli štirih krogov - zakonodajno v EU celoten logotip ne sme biti osvetljen, bo pa svetil na Kitajskem - pri Audiju imajo to rešitev že razvito.
Zanimivo je, da so nam pri Audiju razkrili tudi nekaj podatkov o vožnji, ki so jih shranila do zdaj prodana vozila in so jih pri Audiju obdelali ter posredovali v javnost. Od junija 2020 do septembra 2021 so kupci e-trona skupaj vozili skoraj 13 milijonov ur. Najdaljša razdalja, prevožena brez polnjenja, je bila 645 kilometrov, najdaljša razdalja, prevožena v enem dnevu, pa 1650 kilometrov. Povprečna potovalna hitrost z električnim Q8 e-tronom je zelo podobna kot v prestižnih dizelskih in bencinskih modelih proizvajalca iz Ingolstadta.
Zmogljivost baterije izboljšali za petino
Podatke so navedli tudi zato, ker so se zgodile pomembne spremembe, ki vključujejo baterije in doseg. Kapaciteta baterije se je povečala pri vseh treh različicah z oznakami 50, 55 in S. Pri dveh višjih modelih se je kapaciteta baterije povečala iz 86/95 kWh (neto - uporabna in skupna – bruto kapaciteta) na 106/114 kWh. V najnižji različici od 64/71 kWh do 89/95 kWh.
Zmogljivost baterije se je povečala za okoli 20 odstotkov, a je pomembno, da so to dosegli le z minimalnim povečanjem teže baterije, hkrati pa so zahvaljujoč novi tehnologiji zlaganja celic ohranili dimenzije baterije.
Zahvaljujoč temu lahko Q8 e-tron (različica 55) doseže največji doseg do 600 kilometrov. Za to pa potrebujete posebne diske, posebne pnevmatike in vzvratna ogledala z manjšim uporom. Pri Audiju so nam povedali, da se je koeficient zračnega upora SUV-a zmanjšal z 0,26 na 0,24 (Cd), sportbacka pa z 0,28 na 0,27, kar je odličen podatek.
Povečana je tudi največja moč polnjenja. Za različici 55 in S od 150 kW do 170 kW in za različico 50 od 120 do 150 kW. V praksi to pomeni, da lahko s hitrim polnjenjem v približno pol ure napolnite vse različice od 10 do 80 odstotkov. Za doplačilo si je mogoče omisliti polnilni reži na levi in desni strani, kar olajša priklapljanje polnilnega kabla in polnjenje na javnih polnilnicah, ob doplačilu dodatne reže za polnjenje pa avtomatsko vozilo omogoča polnjenje na javnih polnilnicah z močjo do 22 kWh.
Dobavni roki so se po zagotovilih uvoznika stabilizirali. Na avtomobil se v povprečju čaka med šestimi in osmimi tedni. Cene za vstopni Q8 e-tron 50 quattro (250 kW) se začnejo pri 75.570 evrih, sportback je dražji za 2.110 evrov.
Podobni Kitajci so 35 in več % cenejši in kdo kupuje ta avdijeva jajca, SP jejevci, Golob, halo, Gen i, pa to, Tina in nutrije, pa riž ev e. S alame vmešane v golobja jajca, …
80k za avto??? Kdo si to lahko privošči?