Argument za nakup 15 tisoč evrov vrednega laserskega merilnika je zaznavanje policistov, da se vozniki ne zavedajo pomena varnostne razdalje. Ta je ob neprilagojeni hitrosti eden izmed najpogostejših vzrokov prometnih nesreč pri nas. Letos se je zaradi neupoštevanja varnostne razdalje zgodilo že več kot 1.500 prometnih nesreč.
Streljali bodo z nadvozov
Največ takih kršitev je na avtocestah in hitrih cestah, kjer so zaradi velikih hitrosti posledice trčenj najhujše. Na srečo letos v taki prometni nesreči ni nihče umrl, vendar tudi ko se na avtocesti zaradi neupoštevanja varnostne razdalje zgodijo manjše prometne nesreče, so posledice na primer zastoji in gneče.
Ne gre za polnjenje proračuna
Z laserskim merilnikom lahko policist meri tako hitrost kot varnostno razdaljo med vozili. "Policist mora pred merjenjem izbrati parameter meritve; ali bo meril varnostno razdaljo ali hitrost. Obojega naenkrat za zdaj ne bomo merili,“ pojasnjuje Vehovec, ki odgovarja tudi na očitke, da bo z novo napravo policija le polnila proračun: "Ne želimo se osredotočiti na vsesplošno pobiranje glob, pač pa ljudi opozoriti, da je varnostna razdalja pomembna, tiste, ki se tega ne zavedajo, pa s kaznijo dodatno opozoriti. Treba se je zavedati, da se večina povprečnih voznikov ne počuti lagodno in varno, če jim kdo vozi za zadkom, kar lahko privede tudi do prometne nesreče."
V začetku pozorni na najhujše kršitelje
Omenjena določba je v zakonu zapisana že vrsto let. Ljudje se ne zavedajo pomena varnostne razdalje, zato želijo policisti pri voznikih to zanimanje vzbuditi. V večini primerov ni pametnih odgovorov, zakaj ljudje vozijo tako zelo na zadku vozila pred seboj. Policija želi pozitivno nagovoriti ljudi, naj razmišljajo tudi o tem segmentu. Zdaj, ko imajo na voljo tako napravo, bodo vozniki, ki ne bodo spoštovali varnostne razdalje, pod policijskim nadzorom. V začetni fazi bo policija pozorna na tiste, ki najbolj kršijo to določbo.
Dodaten argument, da ne bodo polnili proračuna, ampak se osredotočali na varnost, je po besedah Vehovca ta, da se ne bodo osredotočali na jutranje ali popoldanske konice na ljubljanski obvoznici, ampak bodo kaznovali nevarne voznike.
Nakup se je že izkazal za upravičenega
Dodatna določba v zakonodaji v povezavi z zgostitvami prometa določa varnostno razdaljo ene sekunde, to je 50 odstotkov manj. Se bo pa policija osredotočila na vožnjo na cestah, kjer promet poteka normalno in ni prometnih konic, in tam, kjer vozniki brez razumnega razloga vozijo s premajhno varnostno razdaljo.
Policija je trenutno kupila samo eno tako napravo, ki jo uporablja dva tedna. V tem času so ugotovili 60 kršitev premajhne varnostne razdalje, ki se po zakonu o pravilih cestnega prometa oglobi z 200 evri. Če se bo izkazala za uporabno – prve ugotovitve kažejo na to –, bodo v prihodnje kupili še več naprav.
Zgoraj je primer čiste slovenske neumnosti. Namesto da bi kaznovali voznika, ki vozi po prehitevalnem pasu (imajo posnetek), čeprav ne prehiteva, bodo kaznovali onega od zadaj. Za vožnjo po prehitevalnem pasu je zagrožena celo višja kazen kot za varnostno razdaljo.
Kaj pa v preostalih, ki manjkajo do vseh?
V velikih primerih se da tovorno vozilo hitreje ustaviti ,kot pa osebno...odvisno kdo je za volanom.....