Število hudih prometnih nesreč, v katera so udeleženi motoristi, sicer v zadnjih letih vztrajno pada, a razloga za veselje ni. Letos v prvem polletju je tako znova poskočilo število motoristov, ki so v nesreči utrpeli hude poškodbe. Do konca junija se je tako hudo poškodovalo 56 motoristov, lani v istem obdobju 39.
Policija apelira na vse motoriste, naj spoštujejo predpise in vožnjo po javnih cestah prilagodijo svojim sposobnostim, ostale voznike pa naj bodo do motoristov uvidevni. Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije je ob predstavitvi akcije izpostavil, da je bilo v 11 primerih smrtnih žrtev med motoristi v letošnjem letu kar 8 takšnih, za katere so bili odgovorni motoristi sami, v večini primerov so bili motoristi tudi edini udeleženci.
To po mnenju Leskovarja jasno kaže, da se motoristi velikokrat premalo zavedajo usodnosti svojih napak. "Izpit za A kategorijo še ni dovolj za varno vožnjo, motorist mora dobro poznati tako svoje vozilo kot nikar precenjevati svojih zmožnosti." Pri tem izpostavlja, da so hitrost, nepravilna smer vožnje in nepravilno prehitevanje še vedno glavni vzroki za nesreče med motoristi. Ostale udeležence v prometu pa policija opozarja, naj bodo posebej pozorni na motoriste, oboji pa morajo predvsem predvidevati potek dogodkov v prometu. "Ko enkrat pride do nesreče s smrtnim izidom ali hudimi poškodbami, je zaman iskati krivca, saj ni moč vrniti dogodke nazaj," je dodal Leskovar.
Televizijski komentator dirk GP prvenstva Gaber Kržišnik je ob tem dodal, da naj adrenalina željni motoristi tega na vsak način sproščajo le na dirkališču. "Ti fantje v nedeljo gledajo Valentina Rossija ali Marca Marqueza, v ponedeljek pa bi bili radi še sami na običajni cesti vsaj tako hitri." Po njegovem mnenju je za motorista bistveno, da ima popolo zaščitno opremo in da motor po javnih cestah vozijo "zmerno".
Kržišnik izpostavlja, da je za tiste, ki želijo preizkusiti svoje sposobnosti, edina zdrava izbira dirkališče, saj tam vsi vozniki vozijo v isto smer in skozi znane zavoje, podlaga je primerna, ni drugih ovir prav tako pa v primeru padca izletna cona poskrbi za minimalne posledice. Po njegovem mnenju slovenski motoristi nimajo izgovora, da pri nas ni dirkališča, saj je hrvaški Grobnik oddaljen le 200 kilometrov, po vstopu Hrvaške v EU pa je tudi precej manj administrativnih ovir za prehod meje.
Kaj počne varen motorist?
Voznikom motornih koles in koles z motorjem policisti svetujejo, da pred vožnjo preverijo zračni tlak v pnevmatikah in jih v prvih kilometrih vožnje primerno ogrejejo. Pri vožnji naj dosledno uporabljajo zaščitno motoristično čelado z očiščenim vizirjem, nosijo pa naj primerna oblačila s ščitniki.
Hitrost naj motoristi prilagodijo okoliščinam na cestišču, zlasti pa dejstvu, da je motorno kolo ozko, zato ga drugi udeleženci v prometu hitro lahko spregledajo. Obenem naj poskrbijo, da bodo kar najbolj vidni. Nosijo naj zaščitna oblačila s čim več odsevniki, luči na motornem kolesu naj bodo prižgane.
Policija motoristom svetuje, naj se pri vožnji skozi levi ovinek odmaknejo od ločilne črte na sredini vozišča, sicer bo glava v ovinku brzela tudi meter globoko po nasprotnem voznem pasu. Hitrost in način vožnje motornih koles naj še posebej prilagodijo v prvih minutah deževja, še navaja policija.
..seveda se jim jebe za druge oblike smrti preko katerih se ne da polniti proračuna in jebat male slovenclje..in potem Štaba, Pojbič in podobni pijančki masturbirajo o varnosti v prometu po TV..in sam gledajo kako bi preko tega še dodatno… ...prikaži več cuzali dnar od naroda..
Torej pride v poštev Jezersko - Ž. Kapla, avstrijci niso inkasanti, kot naši, nimajo takšne luknje v proračunu. Je-be se našim sicer za varnost in ljudi. Koliko je umorov in samomorov, slednjih za vsaj 5x več, kot žrtev prometnih nesreč,… ...prikaži več pa to nobenega ne gane, od takšnih "zgub" tako ni profita, od takšnih država in kapital nimata veliko.