Test Fiat 500L. Zaradi velikosti in prilagodljivosti je lahko prvi družinski avtomobil. 1,4-litrski bencinski motor je namenjen zelo umirjenim voznikom.
500L si z legendarnim fiatovim imenom 500 deli le ime in deloma oblikovne zunanje in notranje elemente, ki so le pika na i modnemu modelu, ki je z obliko in dvobarvno karoserijo prav gotovo posebnež na avtomobilskem trgu.
Trenutne smernice avtomobilske industrije narekujejo, da morajo biti vozila pregledna in uporabna, in prav to je glavni adut testnika. Postavljen je na izboljšano puntovo platformo, a je zaradi visoke karoserije in velikih steklenih površin občutno bolj prostoren spredaj in zadaj.
Pozornost na detajlih
Da Italijani znajo pihati na dušo potnikom, dokazujejo številni modni detajli, kot je armaturna plošča v barvi karoserije ali pa "manšetni gumb" na prestavni ročici menjalnika z znakom 500, ki ga najdete tudi na stebričku na zunanji strani vrat.
Mali dostavnik
Centimetrskemu udobju v vse smeri ne sledi udobje sedežev. Sedalni del je prekratek, premalo je tudi bočnega oprijema, zato predvsem v hitrejših in ostrejših ovinkih telo hitro pobegne iz objema sedeža.
Za nameček lahko v standardni poziciji prtljažnega prostora ločilno polico prilagajamo v dva nivoja, kar je priročno, ko prevažamo umazane ali krhke predmete, ki jih ni treba pomešati z drugo prtljago.
Višja karoserija in 1.320 kilogramov nista najboljša kombinacija z 1,4-litrskim atmosferskim bencinskim agregatom. Pomanjkanje konjenice in predvsem navora se pozna pri vsakršnem pospeševanju. 13 sekund potrebuje, da z mesta pospeši do 100 km/h, vedno ko zavremo, pa potrebujemo veliko časa, da agregat s 70 kilovati moči spet pride do sape. Vožnja na visokih vrtljajih je skoraj nujna, pri tem pa je treba zaradi pomanjkanja navora (127 Nm) neprestano posegati po sicer privlačni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika. Se pa dobro obnese pri višjih hitrostih na avtocesti, ko vozilo lepo jadra, v pomoč pa mu je tudi dolgo prestavno razmerje šeste prestave.
Z dva tisoč evri popusta in ceno 15.540 evrov ostaja dostopen širšemu krogu voznikov.
Podatki o vozilu: (Fiat 500L 1,4 16v pop star)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.368 ccm
Najvišja moč: 70 kW (95 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 127 Nm pri 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.147 x 1.784 x 1.658, medosna razdalja 2.612
Najvišja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 12,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 400/453/1.310
Poraba na testu: 7,2 litra, 145 g CO2/km
Cena (v evrih): 12.490 (osnovni)/15.540 (testni)