V sredo so pri neodvisnem evropskem konzorciju, zadolženem za teste trčenj in preverjanje varnosti objavili rezultate varnosti pri trčenju za dve novi vozili. Euro NCAP vsako leto zaostruje pogoje za doseganje maksimalnega števila zvezdic za varnost, ki pa jih proizvajalci avtomobilov vse bolj dosledno spoštujejo. Predvsem tiste znamke, ki v svojem programu poudarjajo varnost, kar pomeni tudi to, da asistenčne sisteme za pomoč vozniku že množično ponujajo kot del serijske opreme.
Euro NCAP je v svojih testnih laboratorijih pod različnimi koti raztreščil aktualni evropski avto leta volvo XC40 in povsem novi ford focus. Tako mali SUV kot kombilimuzinski focus sta dosegla maksimalnih pet zvezdic za varnost. XC 40 je dosegel kar 97 odstotkov vseh možnih točk za zaščito odraslih potnikov, kar ga uvršča med najboljših pet vozil v kategoriji zaščite odraslih potnikov, na lestvici Euro NCAP.
Sistemi za pomoč korak do avtonomnosti
Obe vozili sta neodvisne preizkuševalce prepričali z aktivno varnostjo. Tako XC40 kot focus sta opremljena s sistemom samodejnega zaviranja v sili (AEB), ki zaznava tako kolesarje kot pešce. Volvo ima tudi tehnologijo (ELK ali emergency lane keeping), ki v primeru kritične situacije pomaga pri tem, da avto ne zapelje s ceste in se ne zaleti v vozilo, ki vozi nasproti ali v vozilo, ki stoji na cesti pred nami.
Generalni sekretar pri Euro NCAP Michiel van Ratingen je ob robu zadnjih testiranj povedal: "Lepo je videti, da se proizvajalci avtomobilov, tako v razredu premium kot množičnem razredu, odzivajo na naše zahteve, ki iz leta v leto postajajo vse strožje. V avtomobile so začeli vgrajevati tehnologije, ki rešujejo življenja."
Pri tem omenja ravno tehnologiji AEB in ELK, ki sta napoved, da se korak za korakom premikamo k samovozečim vozilom. "Mi želimo, da bo čim več življenj rešenih danes in ne jutri," še dodaja Michiel van Ratingen.
Teslinih kartonastih skropucal sploh ne testirajo vec