Venga je odlično zapakiran skupek oblikovalskih idej. Skadna je spredaj, z boka in zadaj. V karoseriji dolžine 407 centimetrov, širine 176,5 centimetra in višine 160 centimetrov je nepričakovano veliko prostora, prijetno pa nas je presenetila tudi kakovost vgrajenih materialov. Na določenih mestih je sicer še vedno veliko trde plastike, a je ta "zapakirana" estetsko, zato ne moti preveč. Spredaj je prostora več kot v nekaterih modelih kompaktnega razreda, zadaj nekaj manj, a dovolj, da tudi na relaciji udobje treh potnikov na zadnji klopi ne trpi preveč. Hkrati je zaradi višje karoserije vstopanje in izstopanje lahko opravilo.
Posledično se spredaj sedi visoko, pregled na vse strani pa je dober. Razmeroma prostrana armaturna plošča avtomobil naredi še večjega, kot v resnici je. Tudi nad preglednostjo merilnikov nismo imeli pripomb, zato pa grajamo postavitev stikal na sredinski konzoli, ki niso najbolj pregledni. Npr. stikalo za potovalni računalnik (trip) je postavljena na vrh sredinske konzole, namesto, da bi bil na volanskem obroču.
Kljub temu, da je že v osnovi dobro založen z opremo, med drugim ima bluetooth ter usb in aux vhod, serijski je tudi ESP, šest zračnih blazin in zaves, sistemom za lažje speljevanje na klancih HAC in zavorni sistem ABS z dodatkom BAS, pa nas je zmotila zgolj ročna klimatska naprava. Slednja sicer zadovolji svojo funkcijo, a menimo, da je avtomatska klima v modernih avtomobilih danes nujen del opreme. S seznama dodatne opreme smo pogrešali še parkirna pomagala (zadaj), ki ceno dvignejo za 260 evrov.
Odlagalnih površin je povsod dovolj, tudi za večje predmete, soliden je tudi prtljažnik, ki meri 440 litrov brez rezervnega kolesa in 314 litrov z rezervnim kolesom. Prostornina prtljažnega dela se lahko s preklopitvijo deljive zadnje klopi, ki je uporabno premična, pa se ta hitro poveča na 1253 litrov.
Ročica šeststopenjskega menjalnika se dobro "prilega roki", hkrati je natančen, saj nismo doživeli, da bi preklopili v napačno prestavo. 1,6-litrski dizelski štirivaljnik CRDI iz nove generacije dizelskim motorjev zadovoljuje emisijski razred Euro 5, opremljen z vbrizgom goriva prek skupnega voda, elektronsko krmiljenim variabilnim turbopolnilnikom in izpušnim filtrom trdih delcev. 94 kilovatov se najbolj občuti pri pospeševanju, predvsem pa je navora dovolj že v nizkih vrtljajih. Testnik je odziven in poskočen, za volanom pa se ni treba bati, da ne bi bili dovolj hitri pri prehitevanju počasnejših vozil. Zamerim mu le to, da je nekoliko preglasen, pri višjih hitrostih pa zmoti tudi piš vetra.
Na testu je bila poraba pri kombinirani vožnji (mesto-regionalne ceste) v povprečju 6,5-litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je nekoliko preveč, vendar smo prepričani, da bi se jo dalo ob varčni vožnji znižati vsaj še za en liter.
Kia kakovost jamči s sedemletnim jamstvom na celotno vozilo, oziroma z jamstvom do 150.000 prevoženih kilometrov, kar vsekakor pozdravljamo, to pa zna privabiti tudi marsikaterega kupca. A kakovost tudi pri Korejcih ni več poceni. 16.190 evrov stane testna venga s paketom cup, medtem, ko osnovni model po veljavnem ceniku stane 15.790 evrov (paket opreme cool).
Podatki o vozilu: (Kia venga 1.6 CRDi EX)
Motor: 1.582 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 94 kW (128 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 260 Nm/med 1.900 in 2.750 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,5 (test, kombinirana vožnja), emisije: 129 gramov CO2
Zmogljivosti: 185 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.068x1.765x 1.600, medosna razdalja 2.615, prtljažnik (v litrih): 314- 440/1.253
Cena: 15.790/16.190 EUR