Letos smo na zurnal24.si spet obudili tekmovanje za Najbolj varčnega voznika, ki smo ga pred leti že uspešno izvedli v dveh sezonah. Prvič do zdaj pa so se na tekmovanju za najbolj varčnega voznika Žurnalovi bralci in bralke pomerili za volanom hibridnega vozila. Naš partner pri projektu Toyota Slovenija nam je v ta namen posodila svojega kompaktnega hibridnega križanca C-HR.
Zakaj smo izbrali hibridni pogon in križanca? Zato, ker križanci v Evropi doživljajo razcvet in so najbolj prodajana vozila v vseh segmentih in hibrida zato, ker so čistejša alternativa dizelskim motorjem. To je pomenilo, da so morali slovenski vozniki in voznice, ki po večini zaupajo dizelskim vozilom, nekoliko prilagoditi slog svoje vožnje, uporabljati pa so morali samodejni menjalnik.
Nasveti prekaljenega mačka so zalegli
Vseh osem tekmovalcev, šest moških in dve ženski, je vozilo po isti trasi, sestavljeni iz vožnje po mestu, podeželski vožnji in vožnji po avtocesti. Vsak tekmovalec je imel omejen čas glede na cestne omejitve. Vsi so v cilj prispeli v nekaj minutah razlike, tako, da se je na koncu tudi zares izkazalo, kdo je najbolje spoznal delovanje hibridnega pogona. Vsi so namreč vozili istega hibridnega križanca, toyoto C-HR.
Povprečna poraba, ki smo jo izmerili med vsemi tekmovalci je bila med 3,8 litra in 4,8 litra. Izkazalo se je, da je ekološko plat hibridnega križanca na koncu najbolj obvladala mlajša upokojenka Zlatka Kos, ki ji je z napotki za vožnjo hibridnega vozila pomagal prijatelj, sicer prekaljen inštruktor varne vožnje Brane Küzmič.
"Rekel mi je, da je pri hibridu važno spremljanje zaslona glede delovanja hibridnega pogona,” je razkrila, da se je dala podučiti o posebnostih hibridnega pogona s strani mojstra vrtenja volana. In je peljala - po Ljubljani, po njeni okolici in avtocesti. Brez drame, tako kot bi peljala svoj avto.
“Je to varčno?”, je vprašala na koncu, ko je prebrala rezultat na računalniku. “Veste, moj avto nima potovalnega računalnika, zato nimam občutka,” je kot zanimivost poudaril končna zmagovalka.
Drugo mesto je pripadlo Igorju Vugi, ki je v povprečju porabil 3,9 litra. Porabo 4,0-litra sta dosegla dva tekmovalca, vendar pa je tretje mesto na koncu osvojil Rok Jurančič, inštruktorju vožnje, ki je s traso opravil minuto hitreje kot Pavel Budna.
Končni rezultati: (povprečna poraba v l/100 km)
Zlatka Kos 3,8
Hm! Nič ne piše, v kakšnem času je kdo prevozil traso. Lahko si varčen, pa si nevaren, ker voziš po polžje
S komentarjem si ostal v času golfa 2. Sedaj imajo DPF, tako glede delcev in ostalega ni več problema. Vendar v gostilnah pravijo, da je.
Hehe. S tvojim dizlom v mestni vožnji zagotovo ne. Da ne govorimo o izpustih trdnih delcev in drugih saj.